arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

آخرین پادشاه قبل از سلطه رونالدو و مسی

کاکا آخرین بازیکنی بود که قبل از مسی و رونالدو به توپ طلا رسید. قهرمانی در جام جهانی، جام کنفدراسیون‌ها، لیگ قهرمانان اروپا، سری A ایتالیا، لالیگا اسپانیا، جام جهانی باشگاه‌ها، جام حذفی ایتالیا و اسپانیا از جمله افتخارات این بازیکن خوش اخلاق برزیلی بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: کاکا فوتبالیست برزیلی آخرین فوتبالیستی است که قبل از ظهور مسی و رونالدو توانست توپ طلا را برنده شود.

کاکا آخرین بازیکنی بود که قبل از مسی و رونالدو به توپ طلا رسید. قهرمانی در جام جهانی، جام کنفدراسیون‌ها، لیگ قهرمانان اروپا، سری A ایتالیا، لالیگا اسپانیا، جام جهانی باشگاه‌ها، جام حذفی ایتالیا و اسپانیا از جمله افتخارات این بازیکن خوش اخلاق برزیلی بود.

ریکاردو کاکا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه میلان به شمار می‌آید. او از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ برای میلان بازی کرد و توانست با پیراهن این تیم قهرمانی در سری A و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و عنوان بهترین بازیکن جهان را هم به خود اختصاص دهد.

ریکاردو ایزکسون دوس سانتوس لیته نامی است که ممکن است تعداد کمی او را با آن بشناسند اما همه او را با نام مستعار کاکا می شناسند. بازیکن سابق میلان و رئال مادرید ۱۴ سال پیش برای اولین و تنها توپ طلا را از آن خود کرد و تنها هشتمین فوتبالیستی شد که علاوه بر جایزه بهترین بازیکن جهان، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی شد.

آخرین پادشاه قبل از سلطه رونالدو و مسی

او پس از پایان دوران حرفه ای خود که در پایان سال ۲۰۱۷ در اورلاندو سیتی به پایان رسید، پیشنهادی از میلان برای کار به عنوان مدیر در این باشگاه داشت اما تا امروز تصمیمی برای کار در فوتبال نگرفته است. او تنها در سال ۲۰۱۹ وقت خود را به برگزاری مسابقات خیریه و آموزش اختصاص داد و دیپلم برنامه اجرایی را از دانشکده مدیریت ورزشی در برزیل دریافت کرد.

کاکا با گام های بلند و پاس‌های تمام‌کننده‌اش، یکی از بهترین بازیکنان جهان در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ محسوب می‌شد. آن‌ها او را با زیکو، میشل پلاتینی و یوهان کرویف مقایسه کردند.

اولین ورزشی که کاکا شروع کرد تنیس بود اما به اصرار یک معلم تربیت بدنی کفش‌های فوتبال را پوشید و برای ساختن مسیر زندگی‌اش قدم برداشت.

پدر و مادرش از کودکی او را به کلیسا بردند. اعتقادات مذهبی به ویژه پس از حادثه‌ای که در سن ۱۸ سالگی در استخر برایش رخ داد، تقویت شد. گردن و مهره ششم بالای ستون فقراتش شکست و پزشکان ادعا کردند که او بسیار خوش شانس بوده زیرا ممکن بود فلج شود. او مجبور شد دو ماه در رختخواب دراز بکشد و برای بهبودی خود دعا کند. او بعداً گفت: فکر نمی‌کنم این تصادفی باشد.

عملکرد عالی در پیراهن سائوپائولو او را به تیم برزیل در جام جهانی ۲۰۰۲ ژاپن و کره جنوبی رساند؛ جایی که او فقط در بازی مقابل کاستاریکا بازی کرد اما دلیلی برای ناراحتی نبود زیرا او بخشی از آن تیم بود؛ تیمی که قهرمان جهان شد.

رفتن به اروپا اجتناب ناپذیر بود. یک سال پس از قهرمانی در جام جهانی، میلان او را به عنوان یک بازیکن ۲۱ ساله با ۸.۵ میلیون یورو به خدمت گرفت. کارلو آنچلوتی، سرمربی وقت میلان، هیچ ایده‌ای درباره او نداشت.

او در پست هافبک نفوذی با کلارنس سیدورف و در مقابل جنارو گتوسو، آندره‌آ پیرلو و ماسیمو آمبروزینی بازی کرد. سرعت و دریبل به او اجازه داد تا به موقعیت های زیادی برسد. ثبات روی توپ، تدبیر، واکنش‌های سریع و پاس های فوق‌العاده به او اجازه می‌داد تا توپ را خیلی سریع به گردش در بیاورد.

جدایی کاکا یک مساله حتمی بود و این اتفاق در تابستان ۲۰۰۹ رخ داد که او با کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و ژابی آلونسو در ازای ۶۷ میلیون یورو به سانتیاگو برنابئو آمد. او در سپتامبر ۲۰۱۳ به میلان بازگشت و سال بعدش راهی اورلاندو سیتی شد. او همچنین در سال ۲۰۱۴ به عنوان بازیکن قرضی برای مدت کوتاهی برای سائوپائولو بازی کرد و در اکتبر ۲۰۱۷ به دوران حرفه‌ای خود پایان داد.

نظرات بینندگان