arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

نوروز چه هدایای تبلیغاتی هدیه دهیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نوروز چه هدایای تبلیغاتی هدیه دهیم؟

عید نوروز با حال و هوای خاص آن و هدایایی که به این مناسبت می‌گیریم، خاص می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های تجاری نیز از این موقعیت استفاده می‌کنند و با هدایای تبلیغاتی به دنبال جلب توجه مشتریان خود هستند. اما نوروز چه هدایای تبلیغاتی هدیه دهیم که به روند تجارت ما کمک کند؟

باید این واقعیت را بپذیریم که هدایای نوروزی بخش عظیمی از هیجان این جشن باستانی را به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین نوروز فرصت فوق‌العاده‌ای برای تثبیت نام برند خود در ذهن مخاطبانتان است. ما شما را راهنمایی می‌کنیم که با چه جنس هدایایی به پیشواز مخاطبان خود بروید. با ما همراه باشید و از این متن ایده بگیرید.

نوروز چه هدایای تبلیغاتی هدیه دهیم؟

پیش از آن که سراغ گزینه‌هایی که به عنوان هدایای تبلیغاتی نوروز استفاده می‌شوند، بروید، ابتدا باید موضع هدایای خود را مشخص کنید. به این منظور باید چند فاکتور زیر را در نظر بگیرید:

  • جایگاه مخاطبان: بدون شک هدیه‌ای که برای مشتریان قدیمی خود در نظر می‌گیرید با هدیه‌ای که به مشتریان جدید خود می‌دهید، با یکدیگر تفاوت دارند. طبیعی است که هدیه تبلیغاتی نوروزی شرکای تجاری برند شما نیز با هر دو این گروه متفاوت خواهد بود. بنابراین باید در قدم اول جایگاه مخاطبان خود را در نظر بگیرید.
  • حس و حال مخاطبان: در قدم دوم باید این نکته را در نظر بگیرید که آیا با مخاطب خود رابطه صمیمی دارید یا این که صرفا رابطه شما با یکدیگر رسمی است؟ این فاکتور در انتخاب هدایای نوروزی اهمیت زیادی دارد. از آن جایی که برخی از تجارت‌ها بسیار رسمی هستند، مخاطبان آن‌ها نیز با هدایای معمولی یا هدایایی که احساس او را درگیر خواهد کرد، ارتباط زیادی برقرار نمی‌کند. این در حالی است که از گرفتن هدایای رسمی که درخور جایگاه آنهل باشد، خوشحال خواهد شد.  

با توجه به این دو فاکتور هدایای نوروزی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ هدایای رسمی و هدایایی که با حس و حال مخاطب در ارتباط هستند. شما می‌توانید از یکی از این گروه‌ها هدیه‌ای مناسب و در خور موقعیت و شرایط مخاطبان خود به آن‌ها هدیه دهید.

هدایای نوروزی رسمی

بسیاری از مدیران کسب و کارها به دنبال این هستند که نوروز چه هدایای تبلیغاتی هدیه دهیم؛ اگر در پاسخ به این سوال به دنبال هدایای رسمی هستید، ما برای شما پیشنهاداتی داریم که در ادامه آن‌ها را مطرح می‌کنیم.

اما پیش از آن که این پیشنهادها را بخوانید، ابتدا لایف استایل مخاطبان خود را در نظر بگیرید؛ آیا سبک زندگی آن‌ها، محصولات و خدمات برند شما به هدایای رسمی نزدیک است؟

در ادامه چند نمونه از هدایای رسمی را به شما معرفی می‌کنیم

ست‌های اداری

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی که به دنبال هدایای رسمی برای نوروز هستند، ست‌های اداری است. ساده‌ترین ست‌ اداری می تواند شامل خودکاری زیبا در کنار جاکلیدی باشد؛ این دو قلم در بسته‌بندی زیبا به شکلی جذاب بسته‌بندی می‌شوند و مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

البته ست‌های اداری تنها به این مورد ختم نمی‌شود؛ شما می‌توانید اقلام درون بسته‌بندی این هدایا را انتخاب کنید. به این صورت که می‌توانید سررسید را به عنوان پرطرفدارترین هدیه نوروزی نیز در این بسته‌بندی ارائه دهید.

در این صورت باید از جذابیت هدیه خود مطمئن باشید؛ زیرا شما هدیه معمول و رایج نوروز را به مخاطب عرضه کرده‌اید و در کنار این هدیه اقلام دیگری را قرار دادید که ارزش مخاطب را به او یادآوری خواهد کرد.

اما اگر می‌خواهید که امسال متفاوت از هر سال دیگر ظاهر شوید، بهتر است که سررسید را از گزینه‌های خود حذف کنید. البته برای این که هدایای شما حال و هوای نوروزی را به همراه داشته باشد، می‌توانید تقویم‌های رومیزی را به ست خود اضافه کنید.

ست‌های دیجیتالی

اگر همچنان به این فکر می‌کنید که نوروز چه هدایای تبلیغاتی هدیه دهیم؛ ما به شما توصیه می‌کنیم که امسال چهارچوب‌های معمولی را کنار بگذارید و دست به جیب شوید. هدایای دیجیتال اقلامی به روز و کاربردی در دل خود جای داده‌اند که هر کدام از آن‌ها به نوعی برای مخاطبان شما جذابیت خواهند داشت.

نکته مثبتی که ست‌های دیجیتالی دارند، این است که مطمئن خواهید بود که در قلب و روح مخاطبان شما نفوذ خواهند کرد. به این ترتیب این دسته از هدایا همان تاثیری که به دنبالش هستید را در روند تجارت شما خواهند گذاشت. 

ست‌های ترکیبی

اگر می‌خواهید متفاوت و خاص عمل کنید، می‌توانید ست‌های بالا را با یکدیگر ترکیب کنید. حتی می‌توانید گزینه‌هایی که فکر می‌کنید برای مخاطبتان جذابیت دارند را نیز به این ست‌ها اضافه کنید. به این ترتیب در نهایت می‌توانید آنچه را که می‌خواهید به مخاطبان خود هدیه دهید.

ست‌های ترکیبی با توجه به این که از چند هدیه متفاوت تشکیل شده‌اند، تاثیر بیشتری روی مخاطبان شما خواهند گذاشت.

هدایای غیررسمی

همان طور که گفتیم پیش از انتخاب هدایای تبلیغاتی نوروزی مورد نظر خود ابتدا باید مخاطبانتان را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید و حس و حال آن‌ها را درگیر کنید، بهتر است که سراغ هدایای رسمی نروید.

از آن جایی که عید نوروز با حال و هوای بهار و حس و حال خاص این روزها همراه است، هدایای غیررسمی بهتر می‌توانند احساسات مخاطبان را درگیر کنند. 

معمولا شرکت‌های استارتاپ به دنبال این دسته از هدایا هستند. این هدایا حس و حال مخاطب را درگیر می‌کنند و جذابیت زیادی برای آن‌ها دارند. با ما همراه باشید و با این دسته از هدایا آشنا شوید.

نوروز چه هدایای تبلیغاتی هدیه دهیم؟

ست‌های پذیرایی

اگر به دنبال بهترین انتخاب هستید، باید کمی متفاوت نیز فکر کنید. شاید بسیاری از هدایا از نظر شما جذاب باشند، اما تمامی آن‌ها قرار نیست که در مخاطبان شما احساس خوبی ایجاد کنند.

به همین دلیل بهتر است که به دنبال هدیه‌ای خاص باشید که از دید مخاطب نیز تازگی داشته باشد. هدایای پذیرایی از این جنس هدایا هستند که مخاطبان شما را تشویق می‌کنند برای لحظه‌ای از زندگی ماشینی خود فاصله بگیرند و به تنهایی یا با دوستان خود در کنار یکدیگر نوشیدنی میل کنند.

این لحظاتی که انسان‌ها فارغ از غوغای جهان با دوستان خود به گفتگو می‌نشینند، در ذهن آن‌ها ماندگار خواهد شد. این همان چیزی است که شما با هدیه تبلیغاتی نوروزی خود به دنبال آن هستید.  

هدایایی از جنس مسافرت

تعطیلات نوروز فرصت خوبی است برای این که کمی از شهرهای خود دور شویم و در طبیعت به دور از شلوغی شهرها به استراحت بپردازیم. همه ما در طول سال به خصوص روزهای پایانی آن سخت مشغول کار هستیم برای این که وارد سال جدید شویم و از روزهای جدیدی که انتظار ما را می‌کشند، لذت ببریم. بسیاری از ما برای این که خستگی روزهای پایانی سال را از تن دور کنیم، مسافرت را انتخاب می‌کنیم.

با توجه به این مورد طبیعی است که یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدایای تبلیغاتی نوروزی هدایای مسافرتی باشد. هدایایی که مخاطبان شما را تشویق می‌کنند که برنامه مسافرت را هر چه زودتر بریزند و راهی جاده شوند. همین هدایا با نام برند شما قرار است سهمی در خاطرات جذاب و به یادماندنی سفرهای نوروزی مخاطبان شما داشته باشند.

هدایای مشترک بین هدایای رسمی و غیررسمی

این دسته از هدایا بسته به این که به چه شکلی دیزاین و بسته‌بندی می‌شوند و حتی این که شکل ظاهری آن‌ها به چه صورت است، می‌توانند در دسته هدایای نوروزی رسمی یا غیررسمی جای بگیرند. با ما همراه باشید و این هدایا را بشناسید.  

صنایع دستی

شما هیچ فردی را مشاهده نمی‌کنید که از دیدن هنرهای حاصل از دست لذت نبرد؛ به خصوص هنرهای قدیمی ایرانی که رنگ و بو و حال و هوای خاصی دارند.

از این رو هر فردی در هر جایگاهی که باشد از گرفتن هدیه‌ای از جنس صنایع دستی ایرانی به طور حتم خوشحال خواهد شد. اما نمی‌توانید مطمئن باشید که بسته‌بندی این هدیه نیز هرچه باشد، او را خوشحال کند. بنابراین با توجه به موقعیت و جایگاه مخاطبان خود سراغ بسته‌بندی درستی بروید.

البته این مورد را نیز باید در نظر داشته باشید که ممکن است ظروفی که در دسته صنایع دستی قرار می‌گیرند، برای مخاطبان شما جذابیتی نداشته باشند. در این صورت می‌توانید از تابلوهایی که به هنر ایرانی و صنایع دستی مزین شده‌اند، استفاده کنید.

به هر حال دست شما در انتخاب صنایع دستی مورد نظرتان باز است؛ این شما هستید که باید با توجه به موقعیت مخاطب خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

ست‌های رومیزی

در پاسخ به این سوال که نوروز چه هدایای تبلیغاتی هدیه دهیم، ست‌های رومیزی می‌توانند گزینه خوبی برای شما باشند. این ست‌ها معمولا از جنس چوب هستند و هر فردی در هر موقعیت را مجذوب خود خواهند کرد.

البته گاهی در کنار ست‌های رومیزی از جنس چوب، گل‌های طبیعی نیز قرار می‌گیرد که جذابیت و تازگی این هدایا را بیش از پیش خواهد کرد. اگر هدیه‌ای که شما برای تبلیغات برند خود انتخاب کرده‌اید، از این دسته است، باید بدانید که وارد حوزه هدایای نوروزی غیررسمی شده‌اید.

گل‌ها صمیمیت شما نسبت به مخاطب را می‌رسانند که حس و حال مخاطب را نیز درگیر کرده و در نهایت در او احساسی ناب ایجاد خواهند کرد. همین حس است که رابطه میان شما و مخاطب را به یکدیگر گره می‌زند. اما اگر به دنبال این رابطه نیستید، بهتر است که گل و گیاهان را از این ست‌ها خط بزنید.

کلام آخر

گزینه‌هایی که در این متن به عنوان هدایای نوروزی معرفی کردیم، با توجه به بودجه شما و موقعیت مخاطبانتان می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. 

نظرات بینندگان