arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

صدای انفجار شدید در آسمان نطنز / پدافند هوایی: جای نگرانی نیست؛ یکی از سامانه های موشکی را آزمایش کردیم

افراد محلی از صدای انفجار در منطقه بادرود در حدود ۲۰ کیلومتری سایت نطنز خبر می‌دهند. طبق مشاهده میدانی  در بادرود این صدا زمان کوتاهی شنیده شده و بعد از آن قطع شده است. همچنین نور شدیدی همزمان در آسمان دیده شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدای انفجار شدید در آسمان نطنز / ایرنا: به خاطر موشک پدافندی با هدف آزمایش واکنش سریع نسبت به تهاجم احتمالی بودافراد محلی از صدای انفجار در منطقه بادرود در حدود ۲۰ کیلومتری سایت نطنز خبر می‌دهند.

به گزارش «انتخاب»؛ ساعتی پیش صدای مهیبی در منطقه بادرود شهرستان نطنز شنیده شده است.درپی این اتفاق برخی از مردم محلی برای مشاهده و کنجکاوی بر اثر صدا و انتشار دود در روستای عباس آباد بادرود تجمع کرده بودند.

 طبق مشاهده میدانی خبرنگار فارس در بادرود این صدا زمان کوتاهی شنیده شده و بعد از آن قطع شده است. همچنین نور شدیدی همزمان در آسمان دیده شده است.

 خبرگزاری نسیم نوشت: شدت انفجار در نطنز به حدی بود که موج انفجار باعث آسیب به در بعضی خانه‌ها شده است.

ایرنا: به خاطر موشک پدافندی با هدف آزمایش واکنش سریع نسبت به تهاجم احتمالی بود

 خبرگزاری دولتی ایرنا نوشته: افراد محلی از شنیدن صدای دو انفجار در منطقه بادرود در حدود ۲۰ کیلومتری سایت نطنز خبر می‌دهند. بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از منطقه، شلیک موشک پدافندی در اسمان منطقه بادرود با هدف آزمایش واکنش سریع نسبت به تهاجم احتمالی شلیک و با هدایت سایت پدافندی منطقه در اسمان منفجر شده است 

ایرنا درباره علت صدای انفجار شدید در نطنز اعلام کرد: «بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از نطنز یک موشک پدافندی با هدف آزمایش واکنش سریع به تهاجم احتمالی شلیک شده. این موشک پدافندی با هدایت سایت پدافندی منطقه در آسمان منفجر شده.»

فرماندار نطنز: علت انفجار در حال بررسی است

فرماندار نطنز گفت:  صدایی شبیه به انفجار در ساعت ۲۰:۱۵ امشب در نطنز شنیده شده است که علت این انفجار هنوز مشخص نیست و خبر موثقی در این باره نداریم اما مسئولان نظامی و انتظامی در حال بررسی منبع و علت این انفجار هستند.

وی افزود:  تنها با صراحت می‌توانیم بگویم که خوشبختانه هیچ ضرر مالی و جانی حادث نشده است. بنده در هنگام این رخداد در حال رانندگی بودم و صدایی نشنیدم و نتیجه نهایی بررسی‌ها فردا اعلام خواهد شد.

پدافند هوایی: جای نگرانی نیست؛ یکی از سامانه های موشکی را آزمایش کردیم

فرمانده پدافند هوایی منطقه نطنز در واکنش به این اتفاق گفت: ساعتی پیش برای ارزیابی آمادگی میدانی، یکی از سامانه‌های موشکی منطقه آزمایش شد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی افزود: برای ارزیابی سامانه‌های مستقر در منطقه، این گونه تمرینات در فضای کاملاً امن و با هماهنگی کامل شبکه یکپارچه پدافندی صورت می‌گیرد.

انفجار در آسمان شهرستان نطنز ربطی به تاسیسات هسته ای ندارد

یک منبع مطلع محلی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: انفجار در منطقه کویری شهرستان نطنز ارتباطی با تاسیسات هسته ای نداشته و هیچ گونه آسیب و یا تلفاتی نیز در بر نداشته و موضوع در دست بررسی قرار گرفته است.

وی که خواست نامش اعلام نشود، یادآورشد: این انفجار ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه امشب در آسمان شهرستان نطنر در منطقه کویری اتفاق افتاده و ربطی به تاسسیات هسته ای نظر ندارد.

وی با بیان اینکه هیچگونه درگیری هوایی در منطقه روی نداده است، اظهارداشت: این تک شلیک پدافندی در منطقه کویری این شهرستان جای هیچگونه نگرانی ندارد و موضوع در دست بررسی است .

نظرات بینندگان