arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۹ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰

نامه نگاری ایران و روسیه بر سر صادرات فلفل دلمه ای

سازمان توسعه تجارت ایران، اعلام کرد: لافاصله پس‌ از مطلع شدن از اعمال محدودیت کشور روسیه در خصوص واردات فلفل‌دلمه‌ای به دلیل مشکل قرنطینه، با پیگیری‌های سازمان توسعه تجارت جلسات مختلفی به‌ جهت بررسی محدودیت‌های ایجاد شده برای این محصول و محدودیت‌های احتمالی آتی در سایر محصولات کشاورزی با حضور نماینده نهادهای مربوطه از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و وزارت امورخارجه توسط دستگاه‌های نظارتی برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران برای رفع مشکل صادرات فلفل دلمه ای با روسیه مکاتبه کرد.

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک در یادداشتی نوشت: بلافاصله پس‌ از مطلع شدن از اعمال محدودیت کشور روسیه در خصوص واردات فلفل‌دلمه‌ای به دلیل مشکل قرنطینه، با پیگیری‌های سازمان توسعه تجارت جلسات مختلفی به‌ جهت بررسی محدودیت‌های ایجاد شده برای این محصول و محدودیت‌های احتمالی آتی در سایر محصولات کشاورزی با حضور نماینده نهادهای مربوطه از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و وزارت امورخارجه توسط دستگاه‌های نظارتی برگزار شد. در این نشست‌ها، ضمن بررسی چالش‌های موجود و مذاکرات بین دستگاه‌های ذی‌ربط دو کشور، اقدامات زیر مقرر شد:

مذاکرات و مکاتبات با وزارت کشاورزی فدراسیون روسیه توسط وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی که مشترکاً صورت پذیرفت.

کمیسیونی متشکل از سازمان حفظ نباتات و سازمان غذا و دارو و نماینده اتاق بازرگانی در جهت شتاب دهی صدور گواهی‌نامه‌های مربوطه شکل خواهد گرفت.

با هماهنگی وزارت امور خارجه مراتب اعزام تیم دیپلماسی اقتصادی جهت رفع مشکلات و عقد تفاهم‌نامه که در هفته جاری صورت می‌پذیرد.

علاوه بر ایجاد این ساز و کارها در خصوص حل بلند مدت مشکل بازرسی و تایید سلامت محصولات کشاورزی، پیگیری‌های مختلفی طی ۲ روز گذشته از طریق سفارت ایران در روسیه و نیز سفیر روسیه در ایران صورت پذیرفته تا پیش از توافق نهایی بازرسی و نظارت بر سلامت و کیفیت محصولات مشکل محدودیت‌های فعلی نیز مرتفع شود.

سازمان توسعه تجارت بر خلاف اعلام برخی سازمان‌های مرتبط که با هدف فرافکنی، در قالب قانون و تشکیلات چند وظیفه حداقلی را برای خود قائلند در قبل هر مشکلی برای هر صادر کننده ایرانی در هر کجای جهان خود را مسئول دانسته و در چارچوب وظایف قانونی به عنوان نماینده حاکمیت و خارج از چارچوب وظایف به عنوان حامی و همراه تا حصول به نتایج مطلوب صادر کنندگان را یاری می‌کند.

نظرات بینندگان