arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰

گران شدن خودرو در پی نوسان قیمت ارز / اتحادیه نمایشگاه‌داران: در روز‌های اخیر قیمت پراید و کوئیک تا ۳ میلیون و قیمت ۲۰۶ و ۲۰۷ تا ۶ میلیون تومان افزایش یافته

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: نوسان قیمت ارز در روزهای اخیر باعث رکود در بازار خودرو شده و تقریبا خرید و فروشی در این بازار انجام نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران گفت: نوسان قیمت ارز در روزهای اخیر باعث رکود در بازار خودرو شده و تقریبا خرید و فروشی در این بازار انجام نمی‌شود.

سعید موتمنی در رابطه با وضعیت بازار خودرو پس از نوسان‌های اخیر قیمت ارز، گفت: وقتی قیمت ارز دچار نوسان می‌شود، فروشندگان یا قیمت‌ فروش خودرو‌ها را افزایش می‌دهند و یا خودرویی برای فروش به بازار عرضه نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران افزود: در شرایط نوسان قیمت ارز و با توجه به تاثیر آن بر افزایش قیمت خودرو، معمولا خریداران نیز اقدامی برای خرید خودرو نمی‌کنند و بر این اساس خرید و فروش خودرو در بازار راکد می‌شود.

وی اظهار داشت: تا زمانی که قیمت ارز در کانالی ثابت نماند معمولا شرایط خرید و فروش خودرو در بازار راکد خواهد ماند.

موتمنی با بیان اینکه اکنون قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار افزایش یافته است، گفت: در روزهای اخیر قیمت پراید و کوئیک حدود 2 تا 3 میلیون تومان و قیمت 206 و 207 دنده‌ای و اتومات بین 5 تا 6 میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه قیمت خودروهای خارجی نیز افزایش یافته است، گفت: برای این خودروها با توجه به افزایش قیمت‌ در روزهای اخیر تقاضایی وجود ندارد.

نظرات بینندگان