arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰

پایان بحران دوحه و ریاض؛ دعوت ملک سلمان از امیر قطر برای شرکت در چهل و دومین نشست کشورهای عربی

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز (یکشنبه) از سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان پیام دعوتی دریافت کرد تا در چهل و دومین اجلاس سران خلیج فارس در این پادشاهی شرکت کند که اولین نشست از زمان آشتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: پادشاه عربستان سعودی، امیر قطر را به نخستین نشست سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پس از پایان بحران دوحه و این کشورها دعوت کرد.

به گزارش  النشره، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز (یکشنبه) از سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان پیام دعوتی دریافت کرد تا در چهل و دومین اجلاس سران خلیج فارس در این پادشاهی شرکت کند که اولین نشست از زمان آشتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر «قنا»، امیر قطر هنگام پذیرایی از فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در دفتر خود در دیوان امیری در دوحه پایتخت، قطر پیام کتبی پادشاه عربستان را به دست وی دریافت کرد.

این خبرگزاری اعلام کرد که پیام پادشاه سعودی شامل دعوت از امیر قطر برای شرکت در نشست چهل و دومین نشست شورای عالی همکاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که در ماه میلادی جاری در عربستان برگزار می شود.

در این پیام همچنین به روابط قوی برادرانه و راه های حمایت و تقویت آنها میان دو کشور نیز پرداخته شده است.

وزیر امور خارجه عربستان که در سفری چندین روزه به قطر رفته است، در ابتدای گفت‌وگو با امیر قطر، سلام پادشاه عربستان را به وی و آرزوی موفقیت‌ها و پیشرفت و شکوفایی بیشتر را برای مردم قطر ابلاغ کرد.

در ۱۴ دسامبر، ریاض، پایتخت عربستان سعودی، میزبان چهل و دومین نشست سران خلیج فارس خواهد بود.

نظرات بینندگان