arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰

طالبان برای حفاظت جنگل‌ها و پارک‌های ملی پلیس ویژه 'قطعه سبز' ایجاد می‌کند

نخست وزیر طالبان دستور ایجاد "نیروی قطعه ویژه سبز ۴۵۰ نفری" برای جلوگیری از قطع غیرقانونی جنگل‌ها و قاچاق را صادر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی‌بی‌سی: نخست وزیر طالبان دستور ایجاد "نیروی قطعه ویژه سبز ۴۵۰ نفری" برای جلوگیری از قطع غیرقانونی جنگل‌ها و قاچاق را صادر کرده است.

انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان می‌گوید این طرح در کابینه طالبان بررسی شده است، که براساس آن ۱۰۰ نفر این پلیس در کابل و نواحی آن و قطعات ۵۰ نفری در ۷ ولایت که بیشترین جنگل‌ها را دارند از جمله در کنر، نورستان، خوست، لغمان، پکتیا، پکتیکا و ننگرهار توظیف می‌شوند.

به گفته او، اکنون ۱.۷۸۱ ملیون هکتار زمین کشور را که معادل ۲.۸ درصد مساحت کشور را جنگل و حدود ۳۰.۱ میلیون هکتارمعادل ۴۷ درصد مساحت کشور را علفچرها و حدود ۵.۴ درصد مساحت کشور را ساحات و ‌پارک‌های ملی حفاظت شده تشکیل می‌دهد.

جلوگیری از استفاده و انتقال غیرقانونی محصولات نباتات طبی، تخریب و غصب ساحات جنگل‌ها، علفچرها، ساحات حفاظت شده و املاک دولتی، جلوگیری از قاچاق چوب چهارتراش، چوب سوخت، محصولات طبیعی و نباتات طبی و جلوگیری از شکار حیوانات و پرندگان وحشی نیز از مسئولیت‌های نیروی "قطعه سبز" است.

 

 

نظرات بینندگان