arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰

خداحافظی با آزادی بیان در توییتر؟!

انتخاب مدیر عامل جدید توییتر، نگرانی‌های مربوط به آزادی بیان را افزایش می‌دهد. برخی از منتقدان می‌ترسند مدیر عامل جدید توییتر نسبت به نفر قبلی خود (جک دورسی)،   در زمینه آزادی بیان سابقه بدتری داشته باشد، این موضوع به ویژه با تصمیم گیری‌های اولیه وی در مقام مدیرعاملی تشدید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخاب مدیر عامل جدید توییتر، نگرانی‌های مربوط به آزادی بیان را افزایش می‌دهد. برخی از منتقدان می‌ترسند مدیر عامل جدید توییتر نسبت به نفر قبلی خود (جک دورسی)،   در زمینه آزادی بیان سابقه بدتری داشته باشد، این موضوع به ویژه با تصمیم گیری‌های اولیه وی در مقام مدیرعاملی تشدید شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از نیویورک پست، نگرانی اصلی این است که سیاست‌های پاراگ آگراوال حتی از جک دورسی سختگیرانه‌تر بوده و  محدودیت‌های بیشتری برای کاربران توییتر ایجاد کند.

پیش از اگراوال، دورسی، روزنامه پست را به دلیل افشای ایمیل‌های هانتر بایدن سانسور کرد، رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ را برلی همیشه از توییتر اخراج کرد و حساب کاربری مارک مورگان، کمیسر سابق گمرک و گشت مرزی ایالات متحده را به دلیل توییت‌های مثبت در مورد محدودیت‌های مرزی تعلیق کرد.   اقداماتی که دورسی بعداً اعتراف کرد "اشتباه" بود.

در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۸، آگراوال گفت توییتر باید «کمتر به فکر آزادی بیان باشد و باید به این فکر کند که زمان چگونه تغییر کرده است». او ادامه داد: «جایی که بر نقش ما به ویژه تأکید می‌شود این است که چه کسی شنیده می‌شود». "و به این ترتیب نقش ما به طور فزاینده‌ای به سمت این است که چگونه محتوا را توصیه می‌کنیم و چگونه توجه مردم را هدایت می‌کنیم. ".

اما لری سانگر، یکی از بنیانگذاران ویکی پدیا و نظریه پرداز اینترنت، این نظرات را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت:"پس این احساس او نسبت به آزادی بیان است. البته. یکی دیگر از تندرو‌های سیلیکون، ولی که از چیزی که باید یک میدان عمومی باز برای دستکاری و تلقین باشد استفاده می‌کند. "

مخالفان در اولین روز کاری کامل آگراوال، زمانی که توییتر اعلام کرد دیگر اجازه ارسال تصاویر یا ویدیو‌های افراد را بدون رضایت آن‌ها نمی‌دهد، آرامش چندانی دریافت نکردند.

خداحافظی با آزادی بیان در توییتر؟!

جف جارویس، نظریه‌پرداز رسانه و استاد دانشکده روزنامه‌نگاری CUNY گفت: "این اقدام می‌تواند بر نحوه انجام روزنامه‌نگاری در توییتر تأثیر منفی بگذارد. اگر ما در یک وحشت اخلاقی از مرز عبور کنیم، می‌تواند به طور کلی بر آزادی بیان تأثیر بگذارد. زنی که فیلم جورج فلوید را گرفت، اگر نمی‌توانست آن ویدئو را پست کند، آن پرونده اتفاق نمی‌افتاد و آن قاتل  فرار می‌کرد. جارویس افزود که این به من مربوط می‌شود. "

گینور محدودیت‌های جدید را "بسیار هشدار دهنده" خواند و گفت:"من ناراحتم، چون جک دورسی، با وجود تمام ایراداتش، زمانی که توییتر به آزادی بیان اهمیت می‌داد، از توییتر خارج شد. او باید به دوران فضای امن کشیده می‌شد. این پسر جدید است؛ و بر اساس اقداماتی که در روز اول انجام داده، قابل اعتماد نیست. "

روز چهارشنبه، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا،   توییتی منتشر کرد  که آگراوال را در نقش یوزف استالین و دورسی را در نقش نیکولای یژوف، یک مقام پلیس مخفی نشان می‌داد.

آگراوال در راجستان هند به دنیا آمد و در مؤسسه فناوری هند بمبئی در رشته علوم کامپیوتر تحصیل کرد. او دکترای خود را در دانشگاه استنفورد گرفت و در سال  ۲۰۱۱ به توییتر پیوست تا روی فناوری تبلیغاتی آن کار کند.

بر اساس اسناد اوراق بهادار، آگراوال ۱ میلیون دلار حقوق، ۱.۵ میلیون دلار پاداش «هدف»، طرح جدایی از مدیران به سبک «چتر نجات طلایی» و ۱۲.۵ میلیون دلار سهام توییتر دریافت خواهد کرد.

او در یک ایمیل مقدماتی به کارمندان درباره آزادی بیان یا سیاست صحبت نکرد. فقط گفت: "جهان در حال حاضر ما را تماشا می‌کند، حتی بیشتر از آنچه قبلاً نگاه می‌کردند، بسیاری از مردم در مورد اخبار امروز نظرات متفاوتی خواهند داشت. "

نظرات بینندگان