arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۹ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰

وزیر کشور: طرف‌های خارجی اگر دو طرح ارائه شده در مذاکرات را نپذیرفتند، بدانند که خودشان ضرر خواهند کرد / دولت این فرصت را داده که برگردند اگر نه ما کار خودمان را می‌کنیم

وحیدی با اشاره به مذاکرات اظهار داشت: دو طرح ارائه شده و باید طرف‌های خارجی تصمیم بگیرند یا برگردند به تعهدات‌شان و از این سرکشی و نقض عهد برگردند و اگر نپذیرفتند، بدانند که خودشان ضرر خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر کشور گفت: به هیچ وجه دولت سیزدهم هیچ چیز را وابسته به مذاکرات نمی‌داند و بودجه ۱۴۰۰ بر اساس این بسته شده که تحریم ادامه پیدا خواهد کرد.


احمد وحیدی امروز در حاشیه شورای اداری استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خداوند در مقاطعی می‌خواهد سطح ایمانی ما را به درجه و رشد برساند و این مسأله به دست شهید سلیمانی و در شهادت ایشان اتفاق افتاد.

وزیر کشور افزود: مکتب شهید سلیمانی به خوبی در کرمان راه افتاده و باید بیان و نوشته شود و اصولا کلید موفقیت شناخته شود.

وی با بیان اینکه ما در شهادت سلیمانی راه موفقیت را بار دیگر بازشناسی کردیم و محک جدیدی بود که راه سربلندی و پیروی ما از کجا می‌گذرد، ادامه داد: ایشان شاگرد مکتب امام خمینی (ره) و رهبر بودند.

وحیدی بیان کرد: شهید سلیمانی هیچ وقت نمرده و فکر و یاد ایشان تا ابد باقی خواهد ماند، در زمان حیات ایشان این چنین بود ما نیز باید در مسیر ایشان برویم و حتما این شهر و استان به خود می‌بالد که چنین فرزندی دارد همان‌طور که شهید سلیمانی می‌بالید که فرزند این خاک است و وصیت کرد در اینجا به خاک سپرده شود.

وی تصریح کرد: تفکر حاج قاسم برای انقلاب ما مهم و راهگشاست به‌خصوص ما که در مسؤولیت هستیم و احساس مسؤولیت در قبال این بار گران که باید به مقصد برسد، باید احساس کنیم و آگاهی داشته باشیم که چه دین بزرگی داریم.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه نمایندگان استان کرمان گفتند ما از کار زینی‌وند راضی هستیم و خوب کار کرده است و ما نظرمان این است وی بماند، ما هم گفتیم مسؤولی می‌خواهیم که کار انجام دهد و وقتی شما نمایندگان انقلابی و منتخب مردم این نظر را دارید ما هم همان را دنبال می‌کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه رئیس جمهور اصل را بر شایسته‌سالاری گذاشتند و مفهوم این است که مسؤولیت‌ها سنگین‌تر و بیشتر است، افزود: باید انقلاب ظرفیت‌های خود را بار دیگر به منصه ظهور برساند.

وی تصریح کرد: بدون اینکه کسی را متهم کنم، برخی اعتقاد نداشتند و یا الان هم شاید نداشته باشند که ما می‌توانیم کشور را بدون هیچ نیازی به هیچ عنصر خارجی با بهترین نحو بسازیم.

وحیدی با اشاره به مذاکرات اظهار داشت: دو طرح ارائه شده و باید طرف‌های خارجی تصمیم بگیرند یا برگردند به تعهدات‌شان و از این سرکشی و نقض عهد برگردند و اگر نپذیرفتند، بدانند که خودشان ضرر خواهند کرد.

وی تأکید کرد: به هیچ وجه دولت سیزدهم هیچ چیز را وابسته به مذاکرات نمی‌داند و بودجه ۱۴۰۰ بر اساس این بسته شده که تحریم ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر کشور ابراز کرد: دولت با قدرت کارش را دنبال می‌کند و هیچ نگرانی ندارد و در مقابل دشمن اندکی کوتاه نمی‌آید، این‌ها نشان دادند چه جرثومه‌های فسادی هستند و دست‌شان به خون شهید ما آلوده است و اسطوره مقاومت یک ملت را شهید کردند، کسی که اگر نبود بیچاره بودند.

وی تصریح کرد: داعش را خودشان درست کردند اما اگر مجاهدت شهید سلیمانی نبود داعش در اروپا و آمریکا چه می‌کرد، این تروریست‌های بالفطره و جانیان خطرناک که دنیا از دستشان ناامن است، سردار سلیمانی را به آن شکل شهید کردند.

وحیدی در ادامه با بیان اینکه دولت این فرصت را داده که برگردند اگر نه ما کار خودمان را می‌کنیم، ابراز کرد: با اتکاء به پرودگار و عنایات اهل‌بیت و دعای خیر شهدا خواهید دید که انقلاب اسلامی از این گردنه اقتصادی هم رد می‌شود و جمهوری اسلامی که ابرقدرت فرهنگی است، ابرقدرت سیاسی هم هست. از نظر قدرت نظامی هم به قدرت بازدارندگی بالا رسیده در قدرت اقتصادی هم دیگر نمی‌توانند تهدید کنند.همان‌طور که شهید سلیمانی آن صحنه بود ما هم باید شهید سلیمانی این صحنه باشیم.

وی افزود: با روحیه انقلابی و جهادی و اعتماد به نفس در صحنه کار را به جلو ببریم. الان مدیران، مسؤولان و فرمانداران باید محکم کارها را دنبال کنند و هیچ احساس سستی نباید بکنند و با اتکاء به اینکه ما می‌توانیم چون خدا با ماست با تمام وجود پای ارزش‌های انقلاب باستیم و کار را جلو ببریم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پروتکل‌های بهداشتی را باید جدی بگیریم و اجازه ندهیم پیک ششم ایجاد شود.

وی در خصوص تنظیم بازار هم بیان کرد: با ریاست استاندار و مشارکت دستگاه‌های مربوطه کارگروه اقدام مشترک تشکیل و مرتب کنترل بازار را داشته باشیم. نباید اجازه دهیم مردم به دلیل دلالی و سودجویی عده‌ای ضرر ببینند.گاهی چیزی گران است و گاهی گران‌فروشی اتفاق می‌افتد و الان بخش زیادی گران‌فروشی است.

وحیدی خاطرنشان کرد: در بحث مسکن به لحاظ پاسخگویی به نیاز مردم و هم راه‌اندازی رشته‌های مختلف صنعت و کسب کارهای مرتبط با ساختمان مهم است به این طرح به عنوان یک طرح جامع‌تری نگاه شود که در قالب آن باید بحث آمایشی و مهاجرت معکوس و غیره شکل بگیرد.

وی همچنین گفت: مسأله مهم ما اشتغال است چون بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و دغدغه‌های معیشیتی مردم با اشتغال کم می‌شود.اشتغالزایی در دو سطح صنایع بزرگ و خرد است: به خصوص جنوب استان که به لحاظ توازنی به آن کمتر رسیدگی شده الان وقت است که اشتغالزایی به آنجا برود و اشتغال برای جوانان و مردم ایجاد شود.

نظرات بینندگان