arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰
شرکت ارتباطات زیرساخت:

۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل قطع شد

به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر نوری، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده اما ظرفیت‌های جایگزین در حال تامین است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر نوری، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده اما ظرفیت‌های جایگزین در حال تامین است.

بر اساس اعلام سهراب آغ‌بیات - معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت - طی روزهای اخیر به علت قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل این شرکت از دسترس خارج شده است.

طبق اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، با توجه به قطع این مسیر دریایی و زمان‌بر بودن بازیابی مجدد آن اقدامات فوری برای تامین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها در دستور کار قرار گرفته و به زودی ظرفیت‌های جدید برای تامین این بخش از ترافیک آماده بهره‌برداری می‌شود.

شرکت بین‌المللی Gulf Bridge شرکت جدیدی است که به تازگی به منظور برقراری اتصال کشورهای خاورمیانه به یکدیگر و به شرق و غرب اروپا با استفاده از آخرین فناوری فیبر نوری از سوی شورای همکاری‌های خلیج فارس تاسیس شده است. خبر اتصال کشورهای منطقه خلیج فارس از طریق شبکه کابل زیردریایی مطمئن و پیشرفته نخستین بار در زمان برگزاری نمایشگاه جیتکس در اکتبر سال 2008 در دوبی اعلام شده است.

این شرکت با پشتیبانی شرکت‌های بین المللی Knowledge Venture، المدار تلکام و Metel و با حمایت و دانش شرکت British Telecom که ید طولایی در راه اندازی شبکه‌های زیردریایی دارد، راه‌اندازی شد. این شرکت در نخستین روزهای فعالیت خود تبدیل شدن به یکی از شرکت‌های بزرگ راه اندازی کابل‌های فیبرنوری زیردریایی در منطقه خلیج فارس و بهره‌برداری آن در سال 2011 را هدف‌گذاری کرده بود. آنچه که موجب شد نسبت به راه اندازی این کابل فیبرنوری زیردریایی اندیشیده شود، قطعی فیبرنوری منطقه در فوریه سال 2007 بود که نیاز به یک زیرساخت ارتباطی امن و مطمئن را برای منطقه خلیج فارس آشکار کرد.

نظرات بینندگان