arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

چین: تحریم المپیک از سوی آمریکا شلیک به پای خود است

وزارت خارجه چین اقدام آمریکا در تحریم سیاسی بازی‌های المپیک پکن را یک نوع خود زنی و تلاش واشنگتن برای ایجاد اختلال در روند این بازی‌ها تعبیر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزارت خارجه چین اقدام آمریکا در تحریم سیاسی بازی‌های المپیک پکن را یک نوع خود زنی و تلاش واشنگتن برای ایجاد اختلال در روند این بازی‌ها تعبیر کرد.

به گزارش  سی‌ان‌ان، وزارت خارجه چین در واکنش به اعلام رسمی کاخ سفید مبنی بر تحریم سیاسی بازی‌های المپیک پکن نارضایتی جدی خود نسبت به این موضوع را ابراز کرد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری امروز (سه شنبه) خود گفت: آمریکا از روی تعصب ایدئولوژیک و براساس دروغ و شایعات سعی در ایجاد اختلال در بازی‌های المپیک زمستانی پکن دارد. این اتفاق صرفا نیت شرورانه آمریکا را فاش کرده و باعث به تحلیل رفتن اعتبار و اقتدار اخلاقی این کشور خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه گفت: حرکت اشتباه آمریکا پایه و فضای تبادلات ورزشی چین-آمریکا و همکاری المپیک را زیرسوال برده است. آمریکا با این کار گویا به پای خود شلیک کرده است. این کشور باید عواقب جدی این حرکت خود را درک کند.

کاخ سفید دوشنبه (به وقت آمریکا) تایید کرد که دولت آمریکا در اعتراض به آنچه اقدامات ضد حقوق بشری چین در سین کیانگ ذکر شده، هیئت رسمی خود به بازی‌های المپیک زمستانی پکن را اعزام نخواهد کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که با اینحال ورزشکاران آمریکایی در این بازی‌ها شرکت خواهند کرد و تحت حمایت کامل دولت آمریکا قرار خواهند داشت.

نظرات بینندگان