arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت: اُمیکرون از دیگر سویه های کروناویروس خطرناکتر نیست

متخصصان آمریکایی و کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) اظهار داشتند: اُمیکرون از دیگر سویه های کروناویروس خطرناکتر نیست. یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت نیز روز سه شنبه گفت: در حالیکه احتمال انتقال سویه اُمیکرون بیشتر از سویه های قبلی است اما بعید است این سویه بتواند به طور کامل خود را در برابر واکسن مصون سازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: متخصصان آمریکایی و کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) اظهار داشتند: اُمیکرون از دیگر سویه های کروناویروس خطرناکتر نیست.

محققان ارشد سازمان جهانی بهداشت و ایالات متحده با بیان اینکه به نظر نمی رسد سویه اُمیکرون از سایر گونه های کروناویروس بدتر باشد، هشدار دادند: برای قضاوت در مورد شدت بیماری زایی این سویه به تحقیقات بیشتری نیاز است.

یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت نیز روز سه شنبه گفت: در حالیکه احتمال انتقال سویه اُمیکرون بیشتر از سویه های قبلی است اما بعید است این سویه بتواند به طور کامل خود را در برابر واکسن مصون سازد.

همچنین "مایکل رایان"، رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه‌ای گفته است: داده‌های اولیه نشان نمی‌دهد که این سویه شدیدتر باشد. در واقع به نظر می آید جهت به سمت شدت کمتر است. هیچ نشانه ای وجود ندارد که تایید کند سویه اُمیکرون بتواند به طور کامل از مصونیت ناشی از واکسن های موجود کووید-۱۹ در امان بماند.

او با اشاره به اطلاعات اولیه افزود: واکسن‌های بسیار مؤثری داریم که تا به حال در برابر همه سویه ها از نظر شدت بیماری و بستری شدن در بیمارستان اثربخش بوده‌اند. هیچ دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم اینطور نباشد.

با این حال، رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت اذعان کرد: این امکان وجود دارد که واکسن‌های موجود در برابر سویه اُمیکرون که حاوی بیش از ۳۰ جهش در پروتئین سنبله است، کمتر موثر باشد.

به گزارش ژاپن تودی، همچنین "آنتونی فائوچی" محقق ارشد آمریکایی نظر سازمان جهانی بهداشت را مورد تایید قرار داده و اظهار داشته است که بر اساس نشانه‌های اولیه، سویه اُمیکرون بدتر از سویه‌های قبلی نیست و احتمالا خفیف‌تر باشد.

نظرات بینندگان