arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰

فارس: پیش بینی می شود چین و روسیه با «کلیات» پیشنهادات ایران همراهی کنند

فردا (پنجشنبه) ۱۸ آذر ماه قرار است شهر وین برای دومین بار بعد از ۶ روز مجددا میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه) باشد. یک منبع مطلع گفت که پیش بینی می‌شود چین و روسیه با کلیات پیشنهادت ایران در دور جدید مذاکرات موافق باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت: یک منبع مطلع گفت که پیش بینی می‌شود چین و روسیه با کلیات پیشنهادت ایران در دور جدید مذاکرات موافق باشند.

فردا (پنجشنبه) ۱۸ آذر ماه قرار است شهر وین برای دومین بار بعد از ۶ روز مجددا میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه) باشد.

در هفته‌ای که گذشت هیأت ایرانی به ریاست علی باقری معاون وزیر خارجه دو سند پیشنهادی شامل رفع تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای به طرف مقابل ارائه کرد. در همین خصوص یک منبع مطلع به خبرنگار فارس گفت که ارزیابی‌ها حاکی از این است که چین و روسیه با کلیات این پیشنهادات موافق باشند.

گفتنی است علی باقری دیروز چهارشنبه به مسکو سفر و با سرگئی ریابکوف دیدار کرد و امروز (چهارشنبه) نیز با همتای چینی تلفنی به رایزنی پرداخت.

علی باقری درباره سفرش به مسکو با بیان این‌که دو پیشنهاد مفید و سازنده ایران می‌تواند روند گفت‌وگوها را به سمت جلو هدایت کند، گفت: لازم دیدم در این مقطع با مقامات روسیه رایزنی کنیم تا بتوانیم روز پنجشنبه با فضای سازنده و رو به جلو گفت‌وگوها را ادامه دهیم.

نظرات بینندگان