arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰

انس حقانی: به رسمیت نشناختن حکومت طالبان، بی‌انصافی جامعه جهانی است

انس حقانی عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر به رسمیت نشناخته شدن حکومت تازه را بی‌انصافی جهانیان در حق مردم افغانستان خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: انس حقانی عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر به رسمیت نشناخته شدن حکومت تازه را بی‌انصافی جهانیان در حق مردم افغانستان خواند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از طلوع نیوز، پس از گذشت نزدیک به چهار ماه و تلاش‌های مداوم مقام‌های طالبان برای کسب به رسمیت شناخته شدن حکومت تازه، هیچ کشوری از جمله همسایگان حکومت جدید در افغانستان را به رسمیت نشناخته است و حالا این نگرانی وجود دارد که این کشور از لحاظ اقتصادی و اجتماعی متلاشی شود.

اما مقام‌های حکومت تازه طالبان اعلام می کنند که مطرح کردن شروط و به ادعای آنان زورگویی مشکل افغانستان را حل نمی‌کند و جامعه جهانی باید حکومت تازه در افغانستان را به رسمیت بشناسد.

حقانی عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در این باره گفت: این حقیقت است و بعضی مشکلات وجود دارد اما جهانیان است در حق افغانستان بی انصافی می‌کنند. قبلا شعار صلح و امنیت سر می دادند اما حالا شرایط جدید وضع کرده و می‌گویند باید پذیرفته شود.

وی در ادامه افزود: شرایطی که در بیست سال گذشته با زور توپ، تانگ و تفنگ نتوانستند به افغان‌ها تحمیل کنند حالا هم با این مادیات دنیوی نمی‌توانند چیزی را تحمیل کنند. درست است که گرسنگی و مشکلات وجود دارد اما امید و انتظار ما از آمریکا و دنیا نیست بلکه از خداوند است.

به گزارش شبکه طلوع نیوز، سخنان مقام‌های طالبان در حالی بیان می‌شود که جامعه جهانی بارها برای به رسمیت شناختن طالبان شروط خود از جمله تشکیل حکومت فراگیر، حق کار و آموزش برای زنان و دختران را عنوان کرده اند.

برخی از آگاهان سیاسی می‌گویند که حکومت تازه بیشتر از همه به تعامل با جامعه جهانی نیاز دارد، آگاهان می‌افزایند که اگر این وضعیت دوام پیدا کند مردم افغانستان بیشتر از همه متضرر می‌شوند.

در حال حاضر میلیارد ها دلار سرمایه مسدود شده افغانستان گرو به رسمیت شناخته شدن طالبان توسط جامعه جهانی است.

نظرات بینندگان