arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰

انواع قلم لمسی در بازار ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انواع قلم لمسی در بازار ایران

هر هنرمندی از ابزار متفاوتی استفاده می‌کند و بسته به رسانه و سبک طراحی یا نقاشی انتخابی خود، ممکن است نوع خاصی از قلم لمسی را نیاز داشته باشد. برخی از قلم‌های لمسی هنری دارای ویژگی قابل توجهی هستند، بنابراین می‌توانید کیفیت ورودی را تغییر دهید، در حالی که برخی دیگر یک اندازه هستند که با همه گزینه‌ها مطابقت دارند یا به طور خاص برای تقلید از یک رسانه خاص طراحی شده‌اند. نیازهای شما هر چه که باشد، در این مقاله چند گزینه مناسب قلم لمسی برای هنرمندان ذکر شده است که می‌توانید برای یافتن بهترین گزینه در نظر بگیرید.

Apple Pencil (2nd-generation)

قلم اصلی اپل در اواخر سال ۲۰۱۵ معرفی شد و استانداردها قلم جدیدی را خواهان بودند. اپل که راضی نبود، نسل جدیدی از Pencil را در سال ۲۰۱۸ در کنار یک iPad Pro به روز عرضه کرد. جدیدترین تجسم Apple Pencil مشابه نسل قبلی است و از صفحه نمایش حساس به فشار iPad Pro برای ایجاد خطوط فوق العاده ظریف با تغییرات مبتنی بر فشار استفاده می‌کند.

کناره نوک قلم لمسی خطوط پهن‌تری ایجاد می‌کند که برای سایه‌زنی عالی است. همچنین نوک آن می‌تواند نقطه‌ای ظریف در مواقعی که به آن نیاز دارید ارائه دهد. قلم اکنون به صورت مغناطیسی به کنار iPad Pro و iPad Air می‌چسبد تا به‌صورت بی‌سیم شارژ شود و از روش شارژ نامناسب مداد اصلی اجتناب می‌کند.

قبل از اینکه بخواهید این محصول را بخرید، مطمئن شوید که iPad مناسبی برای استفاده با Apple Pencil دارید. Apple Pencil ۲ فقط با iPad‌های خاصی کار می‌کند که فقط شامل مدل‌های جدیدتر iPad Pro و iPad Air می‌شود. اگر صاحب یک آی‌پد قدیمی‌تر سازگار با مداد (شامل نسل‌های قدیمی‌تر آی‌پد پرو، آی‌پد نسل ششم، آی‌پد مینی ۵ یا اپل آی‌پد ۱۰.۲ اینچی ۲۰۱۹) هستید، باید از مداد اصلی اپل استفاده کنید.

Microsoft Surface Pen

انواع قلم لمسی در بازار ایران

اگر از سری سرفیس مایکروسافت استفاده می‌کنید، قلم لمسی سرفیس مایکروسافت بهترین گزینه برای شماست. این محصول مانند یک ابزار طراحی و نوشتن طبیعی است که به شما کمک می‌کند کار را بدون زحمت انجام دهید. با توجه به ۴۰۹۶ نقطه فشار، دقت فوق‌العاده‌ای با قلم سرفیس به دست خواهید آورد. بعلاوه، عملکرد شیب به سایه عالی را ارائه می‌دهد تا بتوانید مانند روی کاغذ واقعی طرح و سایه بزنید.

قلم سرفیس تقریبا با تمام دستگاه‌های سری سرفیس مایکروسافت سازگار است، بنابراین اگر بیش از یک دستگاه دارید، می‌توانید نحوه استفاده خود را تغییر دهید. یک نقطه ضعف نیز وجود دارد زیرا نمی‌توانید از Surface Pen با سایر تبلت‌ها و دستگاه‌های صفحه لمسی استفاده کنید. به طور کلی، این محصول یک گزینه عالی برای کاربران مایکروسافت است که خواهان یک قلم لمسی فانتزی و مانند خرید پاوربانک در عین حال کاربردی با دقت هستند.

Renaisser Stylus قلم لمسی

اگر صاحب یک تبلت سری سرفیس مایکروسافت هستید اما نمی‌خواهید بیش از اندازه برای یک قلم جدید هزینه کنید، قلم Renaisser Stylus یک خرید عالی است. استفاده از آن شبیه طراحی روی کاغذ واقعی، با ۴۰۹۶ نقطه فشار، عملکرد شیب به سایه و فناوری MPP ۲.۰ برای سایه‌زنی و طراحی دقیق است.

Renaisser Stylus تنها ۴۰ گرم وزن دارد و بدنه‌ای از آلیاژ آلومینیوم و طراحی ساده دارد و قطر آن فقط ۹.۲ میلی متر است. دارای کلیدهای میانبر پاک کردن و کلیک راست است و به صورت مغناطیسی به سمت چپ تبلت مایکروسافت سرفیس شما متصل می‌شود.

این محصول تقریبا با تمام دستگاه‌های سری سرفیس مایکروسافت از جمله آخرین سرفیس پرو ۸ سازگار است. برای کاربران مایکروسافت که به دنبال جایگزینی مقرون‌به‌صرفه‌تر برای سرفیس پن هستند، بهترین گزینه است.

Meko Universal Stylus قلم تاچ

قلم یونیورسال Meko یک ابزار همه منظوره ساخته شده از فولاد ضد زنگ و آلومینیوم است که حسی شبیه به قلم واقعی دارد. این دستگاه با طیف وسیعی از دستگاه‌های صفحه لمسی، از جمله آیفون‌های اپل و آی‌پد، کیندلز، گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی و غیره سازگار است.

با طول ۵.۵ اینچ، قطر لوله حدود ۹ میلی متر است تا در دست گرفتن راحت باشد. این قلم لمسی به شما امکان می‌دهد دقیقا ببینید که علامت‌گذاری‌هایتان کجا می‌روند و همچنین نقطه دقیقی را به شما می‌دهد که برای یادداشت‌برداری و طراحی عالی است.

قطر دیسک حدود ۶.۸ میلی متر است که شامل یک نقطه لاستیکی ۲ میلی متری است، در حالی که قطر نوک فیبر ۶ میلی متر است. نوک‌ها قابل تعویض هستند و بسته شامل جایگزین‌هایی برای نوک و دیسک است. این محصول دارای ترکیب رنگ‌های مختلف مشکی، آبی، بنفش، صورتی و طلایی است.

Adonit Note Plus

انواع قلم لمسی در بازار ایران

هنرمندان دیجیتالی که روی آی‌پدهای خود طراحی و نقاشی می‌کنند، با Adonit Note Plus انتخاب خوبی تجربه می‌کنند. نوت پلاس که به طور خاص برای مدل‌های آی‌پد، از جمله جدیدترین نسل آی‌پد پرو، آی‌پدهای نسل ۶ تا ۹، آی‌پد ایر نسل ۳ و ۴، و آی‌پد مینی نسل پنجم و ششم ساخته شده است، ویژگی‌های مهمی مانند رد کردن کف دست و ۲۰۴۸ سطح فشار دارد.

 حساسیت برای تسهیل خلق هنر با برنامه‌هایی مانند Concepts، Zen Brush 2، Noteledge و ProCreate. می‌توانید دکمه‌های میانبر را برای عادت‌های نقاشی فردی خود، مانند پاک‌کن، برنامه‌ریزی کنید و قلم خود را روی صفحه بچرخانید تا با برس‌های خاص، جلوه‌ای سایه‌دار در نقاشی ایجاد کنید. آن را با کانکتور USB C شارژ کنید.

Adobe Ink & Slide

اگر روی Creative Cloud ادوبی سرمایه‌گذاری کرده‌اید، قلم Ink & Slide و خط‌کش ترکیبی این شرکت ممکن است ابزار مناسبی برای شما باشد. Ink & Slide از طریق بلوتوث LE به هر iPad ۴ یا بالاتر، iPad Air یا iPad Mini متصل می‌شود. همچنین با Creative Cloud همگام‌سازی شده است، بنابراین هر طرح یا ترجیحی در ابر ذخیره می‌شود تا بعدا در رایانه یا دستگاه‌های دیگر به آن دسترسی داشته باشید. Ink & Slide با برنامه‌های Photoshop Sketch Adobe کار می‌کند.

قلم Adobe Ink & Slide دارای نوک ظریف، نقطه حساس به فشار است و مانند یک خودکار معمولی در دست شما احساس می‌شود. این قلم لمسی از فناوری Pixelpoint Adonit برای دقت بیشتر استفاده می‌کند.

یک LED وضعیت روی قلم حتی به شما نشان می‌دهد که چه رنگی را انتخاب کرده‌اید تا مرتکب اشتباه نشوید. خط کش Slide می‌تواند برای ایجاد خطوط کاملا مستقیم، دایره‌ها و سایر اشکال استفاده شود. Ink & Slide با یک شارژر USB و کیف قابل حمل همراه است.

Friendly Swede 4-in-1 Stylus

Friendly Swede قلمی را ارائه می‌دهد که برای هر هنرمند دیجیتالی سازگار و مفید است و دارای چهار نکته مختلف است: یک قلم مو، یک نوک فیبر بافتنی میکرو، یک دیسک دقیق و یک خودکار معمولی.

نوک قلم مو درست مانند یک قلم مو واقعی عمل می‌کند که آن را برای نقاشی عالی می‌کند اما اگر بخواهید یک نقاشی خط ظریف را اجرا کنید، کار نمی‌کند. خوشبختانه، در صورت نیاز به دقت دقیق، می‌توانید به دیسک دقیق تغییر دهید. برای استفاده منظم‌تر از قلم، می‌توانید از انتهای فیبر بافتنی میکرو استفاده کنید. در نهایت، داشتن یک خودکار در دست فقط مفید است.

Friendly Swede Stylus با روکش آلومینیومی عرضه می‌شود، شبیه یک خودکار معمولی به نظر می‌رسد و می‌توان آن را به هر قلمدانی اضافه کرد یا فقط در یک جیب قرار داد.

هر یک از نوک‌ها قابل تعویض هستند و قلم با چندین نوک جایگزین عرضه می‌شود. متأسفانه، با وجود تطبیق‌پذیری آن، بعید است که همان سطح حساسیت فشاری را بدست آورید که از قلم‌های گران قیمت ارائه می‌دهند.

Adonit Mark

Adonit مدتی است که قلم‌های مقرون‌به‌صرفه و خوش‌ساخت را ارائه می‌کند. این محصول به هر کسی که دارای گوشی هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ صفحه لمسی است، اجازه می‌دهد به یک قلم همه منظوره دسترسی داشته باشد. بهترین چیز در مورد Mark این است که از آلومینیوم آنودایز ساخته شده و صاف است اما چسبندگی خوبی دارد. همچنین شکل مثلثی دارد، بنابراین غلت نمی‌خورد که احساس راحتی القا می‌کند.

Adonit Mark یک جایگزین مناسب و ارزان‌تر برای طراحی است اما ما آن را برای یادداشت برداری توصیه نمی‌کنیم، زیرا دقیق نیست و با توری پوشانده شده است. حتی هنگام طراحی، انتظار نداشته باشید که در حین کار روی جزئیات دقیق، ضربات دقیقی داشته باشید.

سخن پایانی

امروز بیشتر هنرمندان فعالین استارت آپی فعالیت‌های کاری خود را به کمک ابزارهای دیجیتال انجام می‌دهند و خرید قلم لمسی یسیدو برای آن‌ها از جمله لوازم جانبی موبایل ضروری است. اطلاعات مختلف درباره محصولات گوناگون در بازار می‌تواند یک راهنمای مفید برای شما باشد.

نظرات بینندگان