arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰

نسخه ۱۲L Beta ۱ اندروید معرفی شد

نسخه ۱۲L Beta ۱ اندروید، با بهبود‌هایی برای دستگاه‌های با صفحه نمایش بزرگ در دسترس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نسخه ۱۲L Beta ۱ اندروید، با بهبود‌هایی برای دستگاه‌های با صفحه نمایش بزرگ در دسترس است

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از جی اس ام آرنا، پس از راه‌اندازی اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید ۱۲L در تب P۱۲ پرو لنوو چند روز پیش، اولین نسخه بتا ساخته شده از اندروید ۱۲ L  اکنون برای توسعه در دسترس است.

در این نسخه،   کاربران علاوه بر این که می‌توانند اندروید ۱۲L بتا ۱ را روی تبلت‌های لنوو و دستگاه‌های پیکسل اجرا کنند، توسعه‌دهندگان می‌توانند از اندروید استودیو برای شبیه‌سازی برنامه‌های خود در نمایشگر‌های بزرگ استفاده کنند.

نسخه ۱۲L Beta ۱ اندروید معرفی شد

فهرستی از بهبود‌ها و تغییرات در بلاگ توسعه دهندگان اندروید منتشر شده است که بیشتر آن‌ها روی بهینه سازی تجربه کاربر در دستگاه‌های دارای نمایشگر بزرگ، به ویژه تبلت‌ها تمرکز دارند. جدا از رفع اشکال، بهینه‌سازی‌ها و وصله‌های امنیتی دسامبر، بتا ۱ موارد زیر را برای صفحه‌های بزرگ‌تر اصلاح می‌کند: اعلان‌ها، تنظیمات سریع، صفحه قفل، نمای کلی و صفحه اصلی. سایر قسمت‌های رابط کاربری از طرح‌بندی دو ستونی با صفحه‌های بالاتر از ۶۰۰dp استفاده می‌کنند.

اندروید ۱۲L Beta   با بهبود‌هایی برای دستگاه‌های با صفحه نمایش بزرگ در دسترس است، اکنون نوار وظیفه‌ای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد نماد‌های برنامه‌های اخیراً استفاده شده را مستقیماً به حالت تقسیم شده برچسب گذاری کرده و بکشید.

هدف اندروید این است که همه برنامه‌ها بدون توجه به اینکه آیا برنامه قابل تغییر اندازه است یا خیر، روی صفحه تقسیم شده کار کنند. اندروید ۱۲L همچنین جعبه نامه را در برنامه‌هایی که در حالت سازگاری اجرا می‌شوند بهبود می‌بخشد.

نسخه ۱۲L Beta ۱ اندروید معرفی شد

رابط کاربری در اندازه‌های مختلف صفحه نمایش، کلاس‌های اندازه پنجره برای تغییر اندازه طرح‌بندی برنامه‌ها، و شبیه‌ساز قابل تغییر اندازه در اندروید استدیو، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌ها را در اندازه‌ها و وضوح‌های مختلف صفحه امتحان کنند.

بیشتر این تغییرات در نمایشگر‌های بزرگ‌تر آشکار می‌شوند، با این حال دستگاه‌های پیکسل می‌توانند با ثبت نام در حساب گوگل خود و شرکت در برنامه بتا اندروید، نسخه بتای اندروید ۱۲L را نصب کنند.

نظرات بینندگان