arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰

احتمال پیوستن ژاپن به تحریم کنندگان بازی‌های المپیک پکن

منابع آگاه از احتمال عدم شرکت مقامات ژاپنی در بازی‌های المپیک زمستانی پکن خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: منابع آگاه از احتمال عدم شرکت مقامات ژاپنی در بازی‌های المپیک زمستانی پکن خبر دادند.

به گزارش رویترز، روزنامه یومیوری ژاپن امروز (شنبه) به نقل از چندین منبع آگاه گزارش داد که مقامات ارشد دولت این کشور احتمالا در بازی‌های المپیک زمستانی پکن شرکت نخواهند کرد و در تحریم دیپلماتیک این بازی‌ها به آمریکا خواهند پیوست.

طی روزهای گذشته کانادا، استرالیا، بریتانیا و آمریکا به بهانه نگرانی از وضعیت حقوق بشر در چین اعلام کرده بودند که مقامات ارشد خود را به این بازی‌ها اعزام نخواهند کرد.

یومیوری گزارش داد که دولت ژاپن احتمالا در پایان ماه جاری میلادی تصمیم نهایی خود در این باره را اتخاذ خواهد کرد. به نظر می‌رسد درحال حاضر تنها کادر مرتبط با المپیک ازجمله سیکو هاشیموتو، رئیس سابق کمیته المپیک به این بازی‌ها اعزام خواهد شد.

روز جمعه سخنگوی ارشد ژاپن اعلام کرد که این کشور هنوز تصمیمی درباره اعزام مقامات برای شرکت در این رویداد مهم ورزشی نگرفته است.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک طی روزهای گذشته در واکنش به تصمیم سیاسی برخی کشورها در این رابطه گفته بود: نمی‌توانیم 206 کمیته ملی المپیک در جهان را برای شرکت در بازی‌های سیاسی المپیک متحد کنیم. من حتی گفته بودم که مداخله سیاسی می‌تواند به معنای پایان المپیک باشد.

 

نظرات بینندگان