arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰

احتمال مرگ بیش از ۱۰۰ تن بر اثر طوفان سهمگینِ "کنتاکی"

مقامات محلی آمریکا از احتمال مرگ بیش از ۱۰۰ تن بر اثر وقوع طوفان در ایالت کنتاکی خبر می دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات محلی آمریکا از احتمال مرگ بیش از ۱۰۰ تن بر اثر وقوع طوفان در ایالت کنتاکی خبر می دهند.

 مقامات آمریکایی روز شنبه اظهار داشتند: پس از آنکه طوفان مناطقی از ایالت های غرب میانه و جنوب کشور را درنوردید، تخریب خانه ها و مراکز تجاری را به همراه داشت. احتمال می رود دستکم ۱۰۰ تن در ایالت کنتاکی کشته شده باشند و تلاشها برای یافتن بازماندگان حادثه از زیر آوار ادامه دارد.

وقوع این طوفانهای مهیب که بنابر اعلام کارشناسان هواشناسی در ماه‌های سردتر غیرعادی هستند، یک کارخانه شمع‌سازی و ایستگاه‌های آتش‌نشانی و پلیس را در یکی از شهرهای کوچک ایالت کنتاکی تخریب کرد. همچنین به یک مرکز نگهداری از سالمندان در مجاورت ایالت میزوری خسارت وارد کرد و در ایالت ایلینوی به مرگ حداقل شش کارگر منجر شد.

احتمال مرگ بیش از ۱۰۰ تن بر اثر طوفان سهمگینِ "کنتاکی"

فرماندار ایالت کنتاکی گفته است که مجموعه طوفانهای رخ داده طی روزهای گذشته مخرب ترین طوفان در تاریخ ایالت بوده است. در کارخانه شمع شهر "مِی‌فیلد" حدود ۴۰ کارگر از ۱۱۰ نفری که زمان وقوع حادثه در محل بوده اند، نجات پیدا کردند و این کارخانه به تلی از آوار تبدیل شده است.

به گفته فرماندار کنتاکی زنده یافتن هر یک از کارگران از زیر آوار "معجزه" است.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه این فاجعه احتمالا یکی از بزرگترین طوفان ها در تاریخ ایالات متحده است، در ایالت کنتاکی وضعیت اضطراری اعلام کرد. او به خبرنگاران گفت که از آژانس حفاظت محیط زیست می‌خواهد تا بررسی کند که تغییرات آب و هوایی چه نقشی در وقوع این طوفان‌ها و شدت یافتن آنها داشته است.

 ایسنا

نظرات بینندگان