arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰

پاسپورت دومینیکا یا اقامت اروپا؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پاسپورت دومینیکا یا اقامت اروپا؟

دریافت پاسپورت دومینیکا یا اخذ اقامت اروپا دوراهی مشکلی است که پیش‌روی افراد قرار دارد. بسیاری از افرادی که قصد زندگی در کشور ثالثی را دارند، برای دریافت اقامت اقدام می‌کنند. از طرفی کسانی که قصد دارند از مزیت‌های پاسپورت قدرتمند کشور دیگری مثل آزادی سفر استفاده کنند، برای دریافت پاسپورت اقدام می‌کنند. راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد، مطمئن‌ترین راه برای دریافت پاسپورت یا اقامت از طریق سرمایه‌گذاری فراهم است. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا با مقایسه روش‌های مختلف دریافت پاسپورت دومینیکا و اقامت اروپا به پاسخ شفاف و روشنی رسیده و انتخاب از بین این دو گزینه را برای شما آسان کنیم.

قدرت پاسپورت دومینیکا

دومینیکا کشوری جزیره‌ای و بسیار زیبا در شرق دریای کارائیب است. این کشور با دارابودن جاذبه‌های طبیعی فراوان و جنگل‌های انبوه و بکر مقصد گردشگری افراد زیادی از سرتاسر دنیا بوده و پتانسیل توریستی بسیار بالایی دارد. از طرفی زبان رسمی دومینیکا انگلیسی بوده و افرادی که به این زبان تسلط داشته باشند، مشکلی در این کشور نخواهند داشت.

پاسپورت دومینیکا یکی از پرقدرت‌ترین پاسپورت‌های دنیا بوده و با دریافت آن می‌توان بدون نیاز به ویزا به ۱۴۰ کشور دنیا از جمله کشورهای حوزه شنگن، انگلستان، هنگ‌کنگ و سنگاپور سفر کرد. اخذ پاسپورت دومینیکا می‌تواند جنبه‌های بسیار مثبتی در زندگی افراد داشته و مراحل دریافت آن نیز بسیار ساده است.

اخذ شهروندی کشور دومینیکا

برنامه اخذ شهروندی دومینیکا که در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شده است، توسط مجله فایننشال تایمز به‌عنوان بهترین برنامه دریافت تابعیت مضاعف از طریق سرمایه‌گذاری انتخاب شده است. برای دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری دو شیوه رایج وجود دارد. دریافت پاسپورت از طریق اعطای کمک بلاعوض به دولت دومینیکا و اخذ پاسپورت از طریق سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مورد تایید دولت این کشور. در هر دو روش فوق افراد و خانواده‌ها از سرتاسر جهان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به حضور فیزیکی در دومینیکا تابعیت این کشور را دریافت می‌کنند.   

دولت دومینیکا هیچ محدودیتی برای داشتن تابعیت مضاعف نداشته و علاوه‌برآن شرایط زبان، تخصص و تجربه کاری، شرایط خاص تحصیلی و مصاحبه اجباری نیز وجود ندارد. کشور امن و باثبات دومینیکا از تمام سرمایه‌گذاران خارجی استقبال کرده و برای جبران سرمایه‌گذاری در آن کشور، به آن‌ها تابعیت اعطا می‌کند. تنها نکته و شروطی که علاوه بر داشتن سرمایه کافی برای اخذ پاسپورت دومینیکا وجود دارد، عدم سوءسابقه، سطح سلامتی مناسب و داشتن حداقل ۱۸ سال سن برای متقاضی اصلی است.

پاسپورت دومینیکا یا اقامت اروپا؟

کمک بلاعوض به دولت دومینیکا

یکی از روش‌های آسان دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری، کمک بلاعوض به دولت دومینیکا است. در این روش فرد متقاضی مبلغ موردنیاز را به صندوق اقتصادی متنوع دومینیکا واریز کرده و دولت این کشور موظف است این مبلغ را در راه توسعه ملی کشور، امنیت مالی و توسعه اجتماعی دومینیکا هزینه کند.

در این روش فرد متقاضی درخواست خود را برای دریافت تابعیت به دولت دومینیکا ارائه داده و پس از تایید درخواست، فرصت دارد تا مبلغ موردنیاز را به‌حساب صندوق واریز کند. پس از واریز، پول به‌صورت امانی در حساب صندوق مانده و پس از تکمیل مراحل دریافت تابعیت پاسپورت، دولت دومینیکا می‌تواند از پول استفاده کند. در این مدت اگر به هر دلیلی درخواست رد شده و یا داوطلب منصرف شود، کل مبلغ به‌حساب متقاضی عودت داده خواهد شد.

مبالغ موردنیاز برای دریافت تابعیت دومینیکا از طریق کمک بلاعوض به دولت:

متقاضی مجرد: ۱۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا

متقاضی اصلی و همسر: ۱۵۰,۰۰۰ دلار

متقاضی اصلی، همسر و حداکثر ۲ فرزند: ۱۷۵,۰۰۰دلار

افراد تحت تکفل: هرکدام ۲۵,۰۰۰ دلار

خواهر و برادر بین ۱۸ تا ۲۵ سال: ۵۰,۰۰۰ دلار

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مورد تایید دولت دومینیکا

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مورد تایید دولت یکی دیگر از روش‌های اخذ پاسپورت دومینیکا است. این پروژه‌ها معمولاً به شکل ساختمان‌های عمومی و رفاهی هستند. در حال حاضر یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در برنامه دریافت پاسپورت دومینیکا گنجانده شده و امکان سرمایه‌گذاری در آن فراهم است، هتل سرشناس و بین‌المللی هیلتون است. باتوجه‌به پتانسیل توریستی و جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی کشور دومینیکا بدون شک سرمایه‌گذاری در یک پروژه گردشگری می‌تواند منجر به سودآوری بسیار خوبی شود.

در این روش فرد متقاضی باید حداقل ۲۲۰,۰۰۰ دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده و برای ۳ سال سهام خود را نگهداری کند. پس از ۳ سال متقاضی می‌تواند سهام خود را به قیمت روز فروخته و یا آن را واگذار کند. در این صورت نیز اختلالی در روند اعطای پاسپورت دومینیکا ایجاد نخواهد شد. پیش از هر اقدامی فرد متقاضی باید ۱۰ درصد از ارزش کل سرمایه‌گذاری را به‌حساب اداره مهاجرت دومینیکا واریز کرده و درخواست خود را برای دریافت پاسپورت این کشور ارائه ‌کند. پس از تایید درخواست متقاضی باید نسبت به تکمیل سرمایه‌گذاری خود اقدام کرده تا گواهی مالکیت سهام برای وی صادر شود. این گواهی مالکیت سهام در واقع هموارکننده مسیر برای دریافت پاسپورت کشور دومینیکا خواهد بود.

دریافت اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری

یکی از راه‌های دریافت اقامت اروپا برنامه ویزای انجل پرتغال (HQA) است. اخذ اقامت این کشور مساوی با اجازه کار، زندگی و تحصیل در پرتغال و سفر آسان به حوزه شنگن است. برنامه ویزای انجل پرتغال یک برنامه ترکیبی سرمایه‌گذاری و استارتاپی بوده و متقاضیان آن به‌راحتی می‌توانند اقامت پرتغال را دریافت کنند.

درحالی‌که اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری معمولاً نیازمند مبالغی به نسبت بالا در کشورهای مختلف برای خرید ملک است؛ بسیاری از افراد به دنبال پیداکردن روش‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر و درعین‌حال مؤثر و مطمئن‌تر هستند. یکی از ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌های دریافت اقامت یک کشور اروپایی اقدام از طریق برنامه ویزای انجل پرتغال است.

اخذ اقامت پرتغال از طریق ویزای انجل در راستای اجرای بند ۶۱ از قانون REPSAE بوده و به‌منظور جذب نیروهای متخصص ایجاد شده است. در این برنامه متقاضی تحت حمایت شرکت‌های حامی استارتاپ‌ها یا انکوباتورها که توسط دولت تایید شده‌اند، قرار می‌گیرد. انکوباتورها در طول ۳ سال با برنامه‌ریزی‌های استراتژیک مختلف استارتاپ و کسب‌وکار را پشتیبانی و حمایت کرده و پس از سپری شده این ۳ سال، انکوباتور کنار رفته و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند برای دریافت اقامت پرتغال اقدام کنند. البته امکان فروش کسب‌وکار بعد از ۳ سال نیز وجود دارد که در روند اخذ اقامت خللی ایجاد نمی‌کند.

پاسپورت دومینیکا یا اقامت اروپا؟

اعطای اقامت از طریق برنامه ویزای انجل پرتغال از اولویت‌های دولت این کشور بوده و بررسی درخواست‌ها نهایتاً چند ماه طول می‌کشد. متقاضیان با پرداخت مبلغ ۱۸۰,۰۰۰ دلار به‌ازای هر خانواده می‌توانند در این برنامه ثبت‌نام کرده و در مسیر دریافت اقامت پرتغال قدم بردارند. پس از دریافت اقامت پرتغال، متقاضی حق کار، تحصیل و زندگی در این کشور و آزادی سفر به تمام کشورهای حوزه شنگن را خواهد داشت. در حال حاضر، برنامه انجل پرتغال یکی از ارزان‌ترین راه‌های دریافت اقامت اروپا از طریق سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

دریافت تابعیت دومینیکا یا اقامت اروپا؟

پاسخ این سؤال را باید در نیازهای و اهداف خود جستجو کنید. انتخاب بهترین گزینه به فاکتورهای مختلفی از جمله بودجه و... بستگی دارد. اگر قصد اخذ یک پاسپورت قدرتمند در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارید، دومینیکا گزینه بسیار مناسبی است. از طرفی اگر برای دریافت اقامت عجله نداشته و صرفاً برنامه‌ریزی‌های آینده شما به اروپا بستگی دارد، می‌توانید پرتغال را انتخاب کنید.

نظرات بینندگان