arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰

کرملین: لفاظی‌های تهاجمی به کاهش تنش در روابط روسیه و آمریکا کمکی نمی‌کند

سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه مذاکرات آنلاین روسای جمهوری روسیه و ایالات متحده با صراحت، ولی دوستانه بود، تأکید کرد: لفاظی‌های تهاجمی مقامات آمریکایی به کاهش وخامت اوضاع در روابط مسکو و واشنگتن هیچ کمکی نمی‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه مذاکرات آنلاین روسای جمهوری روسیه و ایالات متحده با صراحت، ولی دوستانه بود، تأکید کرد: لفاظی‌های تهاجمی مقامات آمریکایی به کاهش وخامت اوضاع در روابط مسکو و واشنگتن هیچ کمکی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز (یکشنبه) در مصاحبه با برنامه مستند «مسکو.کرملین.پوتین» از شبکه اول تلویزیون این کشور تأکید کرد که لفاظی‌های تهاجمی شنیده شده از آنسوی اقیانوس به کاهش وخامت اوضاع کنونی در روابط مسکو و واشنگتن هیچ کمکی نمی‌کند.

پسکوف گفت: «ما طی چند هفته گذشته اظهارات تند و تهاجمی بسیار زیادی از آنسوی اقیانوس می‌شنویم. متأسفانه، این برخورد مقامات واشنگتن هیچ کمکی به کاهش تنش کنونی در روابط دو کشور نکرده، بلکه بیشتر باعث مسموم شدن جو حاکم می‌شود.»  

سخنگوی کرملین افزود: «البته ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهوری روسیه و ایالات متحده در جریان مذاکرات هفته گذشته خود، با وجود صراحت کلام، گفت‌وگوهای دوستانه‌ای با یکدیگر داشتند. بطور کلی لحن مباحثات در خصوص مسائل مورد مذاکره همواره بسیار خاص بوده و عدم توافق طرفین را تحمل نمی‌کند.»

شب گذشته جو بایدن اعلام کرد که در جریان مذاکرات آنلاین چند روز قبل خود با ولادیمیر پوتین، به وی گوشزد کرده که در صورت "حمله روسیه به اوکراین"، دولت ایالات متحده قصد دارد نظامیان آمریکایی را به کشورهای عضو ناتو که در همسایگی روسیه قرار دارند، اعزام کند.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این نیز گفته بود که به همتای روسی خود، نسبت به آمادگی ایالات متحده برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدی علیه مسکو، در صورت حمله روسیه به اوکراین، هشدار داده است. 

بایدن افزود: «من بسیار صریح در این باره به پوتین هشدار دادم و او هم بسیار مودب بود. البته من گوشزد کردم که اگر واقعاً قصد حمله به اوکراین را داشته باشد، عواقب جدی، از جمله تحریم‌های اقتصادی شدیدالحنی که تاکنون وجود نداشتند، در انتظار روسیه خواهد بود.» رئیس جمهوری آمریکا یادآور شد که او به خوبی آگاه است که طرف روسی هم می‌تواند اقدامات تلافی جویانه‌ای را در پاسخ به این تحریم‌ها در نظر بگیرد.

سخنگوی کرملین روز گذشته (شنبه) بار دیگر در جمع خبرنگاران تأکید کرد: «روسیه هیچ برنامه‌ای برای حمله نظامی به اوکراین ندارد، ولی حق دارد نیروهای نظامی را در خاک کشور خود و در هر جهت گیری که لازم باشد، انتقال دهند و در شرایطی که فعالیت نظامی کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه افزایش قابل توجهی، تدابیر لازم برای تأمین امنیت کشور را اتخاذ کنند.»

 

 

نظرات بینندگان