arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰

چمران: مصوبه ساخت طبقه جدید برای پاساژ علاالدین باید ابطال شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید به تصویب طرح های مربوط به ساخت و ساز در کمیسیون شهرسازی، گفت: مصوبه ساخت ۲ طبقه جدید بر روی پاساژ علاءالدین باید ابطال شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید به تصویب طرح های مربوط به ساخت و ساز در کمیسیون شهرسازی، گفت: مصوبه ساخت ۲ طبقه جدید بر روی پاساژ علاءالدین باید ابطال شود.

مهدی چمران روز یکشنبه در سی امین جلسه شورا که با حضور  چند تن از پرستاران به عنوان نماینده این قشر زحمت‌کش، پرتلاش و ایثارگر برگزار شد، افزود: این طرح در دوره ششم شورا و کمیسیون ماده ۳۸ مربوط به معاملات شهرداری، به تصویب رسیده است.

وی اظهار کرد: در این جلسات بیشتر پیمانکاران حضور می یابند تا اختلاف هایی که در معاملات و قراردادهایی که با شهرداری می بنند را حل کنند، این موضوع ربطی به کمیسیون ندارد ما نیز پیگیر آن هستیم.

چمران ادامه داد: در دوره گذشته در این خصوص از کمیسیون ماده ۷ و بخش حقوقی شهرداری استعلام گرفته شد اما جواب درست و حسابی ندادند و چنین رایی صادر شد، زمانی که مکانی براساس ماده ۱۰۰ خراب شود دیگر امکان ساخت وجود ندارد. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مردم به این بلاتکلیفی های که ممکن است در شهر ایجاد شود چه می گویند، خاطرنشان کرد: دستور ساخت ۲ طبقه به جای یک طبقه حذف شده مجاز نیست و باید این رای باطل شود.

وی اذعان داشت: دیروز نامه ای به اعضای کمیسیون ماده ۳۸ ارائه شد تا در چهارچوب قوانین خود حرکت و فقط در ارتباط با معاملات و اختلافات شهرداری نظر دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بودجه شهرداری تهران نیز گفت: بودجه شهرداری تهران هر ساله افزایش می یافت اما برای سال آینده ردیف‌های اعتباری شهرداری‌ها حذف شده و حذف این ردیف‌ها نارضایتی عمومی را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان تحقق یافته اگر در این سه ماه و چند روزی که از سال باقی مانده شهرداری بتواند ۱۷ هزار میلیارد تومان دیگر درآمد کسب کند، از مجموع حدود ۴۸ میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده حدود ۳۴ میلیارد تومان آن محقق می شود.

چمران افزود: ۵ هزا میلیارد تومان دیگر نیز در بودجه پیش بینی کردیم که اگر ۳۷ میلیارد تومان درآمد مورد نظر شهرداری در مدت باقی مانده محقق شود و بودجه افزایش یابد می توانیم آن ۵ هزار میلیارد تومان بودجه را فقط برای مترو و اتوبوس هزینه در نظر بگیریم تا گشایشی در این زمینه به وجود آید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نمایشگاه آفتاب نیز گفت: هرگاه نمایشگاهی در مناطق مختلف تهران برپا می شود ازدحام جمعیت و ترافیک پیچیده  نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد.

چمران با بیان اینکه از سال ها قبل معضل ترافیک در برگزاری نمایشگاه وجود دارد و طرح یک فوریت انتقال نمایشگاه های تهران به نمایشگاه شهر آفتاب صادر شد، اضافه کرد: با توجه به اینکه نمایشگاه آفتاب چندسال تعطیل بوده، نیاز به تعمیرات و بازسازی دارد که باید هر چه سریعتر آماده، تا در سال های آینده تمام نمایشگاه ها از جمله نمایشگاه کتاب در آن برپا شود تا مردم بتوانند آرامش داشته باشند.

وی همچنین از پرستارانی که در این جلسه حضور  دارند و در ایام کرونا نیز برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان به آنجا اعزام شدند قدردانی کرد و از آنان خواست  سلام و تشکر اعضای شورا را به همه پرستاران که در دوران کرونا با از خودگذشتگی در راه نجات مردم جهاد کردند برسانند.

نظرات بینندگان