arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰

دادگاه فدرال عراق امروز شکایت العامری درباره نتایج انتخابات را بررسی می‌کند

منابع خبری از رسیدگی دادگاه عالی فدرال عراق به شکایت مربوط به لغو نتایج انتخابات که از سوی هادی العامری مطرح شده، طی امروز (دوشنبه) خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: منابع خبری از رسیدگی دادگاه عالی فدرال عراق به شکایت مربوط به لغو نتایج انتخابات که از سوی هادی العامری مطرح شده، طی امروز (دوشنبه) خبر دادند.

به گزارش الجدید، دادگاه عالی فدرال عراق امروز با برگزاری جلسه‌ای شکایت مربوط به لغو نتایج انتخابات که از سوی هادی العامری رهبر اپتلاف الفتح مطرح شده، را بررسی می‌کند.

در همین راستا، منابع قضایی در بغداد گفتند، این امکان وجود دارد که دادگاه فدرال رئیس و اعضای کمیساریای عالی انتخابات عراق و همچنین دیگر طرف‌های ناظر بر روند انتخابات را احضار کند.

این منابع همچنین به امکان احضار نماینده شرکت آلمانی وارد کننده دستگاه‌های شمارش الکترونیکی آرا به دلیل بروز مشکل در این دستگاه‌ها و تاخیر در انتقال اطلاعات پس از بسته شدن صندوق‌های رای اشاره کردند.

طبق گفته این منابع، گزینه‌های دادگاه فدرال برای پذیرش درخواست تجدیدنظر به معنای لغو نتایج انتخابات عراق، نیست و ممکن است اقدامات قانونی به منظور متقاعد کردن مخالفان اتخاذ شود.

این منابع همچنین گفتند که جهت گیری کلی سیاسی داخلی و حتی خارجی حول محور امتناع از لغو نتایج انتخابات است.

هادی العامری اخیرا با بیان اینکه اختلاف فاحشی در نوار کاغذی نتایج آرا که به نامزدها تحویل داده شد و نتایج اعلام شده وجود دارد، گفت: ما شکایتی به دادگاه فدرال تقدیم کردیم و دلایل و مستندات لازم و نیز شش گزارش درباره پرونده تقلب و تخلف‌های کمیساریا را در دست داریم.

العامری گفت: ما تصمیم دادگاه فدرال درخصوص نتایج انتخابات پارلمانی را قبول خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: ما معتقدیم ابطال انتخابات توسط دادگاه فدرال یکی از راه‌های خروج از بحران کنونی است.

همچنین احمد الاسدی، یکی از رهبران الفتح نیز در این باره گفته بود، شکایت‌های ارائه شده درباره تقلب در نتایج انتخابات بر گزارش شرکت آلمانی هنسولت متمرکز هستند.

«عدنان فیحان»، عضو ائتلاف الفتح نیز گزارش شرکت آلمانی بررسی‌کننده دستگاه‌های رای‌گیری را اعلام کرد و گفت: گزارش‌های این شرکت آلمانی دربردارنده اطلاعات حساسی درباره نقاط ضعف نظام انتخاباتی است، کمیساریا اثر انگشت همه رای‌دهندگان را در اختیار نداشت لذا اهمال و کم‌کاری بسیاری در تطابق اثرانگشت رای‌دهندگان وجود داشت.

نظرات بینندگان