arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۲۳ آذر ۱۴۰۰

کاشت ایمپلنت دندان برای چه کسانی توصیه میشود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 کاشت ایمپلنت دندان برای چه کسانی توصیه میشود؟

زمانی توصیه میشود ایمپلنت دندان بگذارید که دندان خود را به دلیل آسیب شدید باید بکشید یا قبلا کشیده اید. اگر چه میتوانید به جای آن دندان مصنوعی و یا بریج هم بگذارید اما هیچ کدام از این روشها به اندازه ایمپلنت دندان یا روش جدید ایمپلنت دیجیتال نمیتواند واقعا کار دندان خودتان را انجام بدهد و راحتی را برایتان به ارمغان بیاورد.

کاشت ایمپلنت دندان برای چه کسانی توصیه میشود؟

چرا باید ایمپلنت دندان بگذارم؟

هنگامی که دندانتان را از دست میدهید بهتر است هر چه سریعتر به فکر کاشت ایمپلنت بیفتید چرا که اگر مدت زمان زیادی جای دندان خالی بماند، استخوان زیر آن نازک میشود و قابلیت پشتیبانی از ایمپلنت را از دست میدهد. از طرفی دندانهای اطراف حرکت کرده و جای دندان را اشغال میکنند. ممکن است دیگر فضای کافی برای ایمپلنت باقی نماند. علاوه بر اینها، نامرتب شدن دندانهای اطراف جای خالی خود باعث نیاز به درمان ارتودنسی میشود.

کاشت ایمپلنت دندان چه شرایطی دارد؟

جدا از این که به هر کسی که دندان خود را از دست داده توصیه میشود ایمپلنت بگذارد، شرایط دیگری هم برای کاشت ایمپلنت وجود دارد که عبارتند از:

  • سلامت لثه
  • سلامت دهان
  • عدم بارداری در زنان
  • مناسب بودن وضعیت سلامتی برای عمل جراحی ایمپلنت
  • ترک سیگار هر چند موقتی باشد
  • گاهی نیاز به پیوند استخوان پیش از جراحی ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دندان برای چه کسانی توصیه میشود؟

کسانی که به دنبال یک راه حل دائمی برای جایگزینی دندانهای از دست رفته خود هستند، با بهترین متخصص ایمپلنت باید برای کاشت ایمپلنت صحبت کنند. در صورت مراقبت مناسب ایمپلنت تا آخر عمر به شما خدمت میکند.

آیا کودکان و نوجوانان میتوانند ایمپلنت بگذارند؟

خیر. توجه داشته باشید افرادی که هنوز سن رشد استخوانهایشان تمام نشده است نمیتوانند این عمل جراحی را انجام بدهند و باید صبر کنند تا رشدشان تمام شود.

آیا سالمندان میتوانند ایمپلنت بگذارند؟

بله. در هر سنی که باشید (پس از پایان سن رشد)، میتوانید این درمان را انجام بدهید به شرطی که وضعیت سلامتی تان در حد مطلوبی باشد و بتوانید این جراحی را پشت سر بگذارید. بنابراین هیچ محدودیت سنی (برای سنین بالا) در کاشت ایمپلنت وجود ندارد.

برای اطلاع بیشتر و مشاوره به  وبسایت مرکز و تیم تخصصی دکتر گشاده رو  مراجعه کنید.

 

 

نظرات بینندگان