arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۲ - ۲۶ آذر ۱۴۰۰

خوراکی کمیاب و عجیبی که با سرطان می‌جنگد

بسیاری از افراد به دنبال خوراکی‌های عجیب و متفاوتند و این روز‌ها نیز نوبت به سورسوپ رسیده است که مورد توجه قرار بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از افراد به دنبال خوراکی‌های عجیب و متفاوتند و این روز‌ها نیز نوبت به سورسوپ رسیده است که مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از هلث ساینس، سورسوپ از جمله میوه‌های کمیابی است که خواص بی شماری دارد و البته بسیار گرانقیمت است.

خوراکی کمیاب و عجیبی که با سرطان می‌جنگد
سورسوپ که به طور رسمی با نام Annona muricata شناخته می‌شود، بومی آمریکای جنوبی است و ممکن است آن را به نام گوانابانا، گراویولا یا سیب کاستارد بشناسید. از بیرون، این میوه شبیه یک آووکادوی بزرگ است، البته اگر آووکادو با پوسته‌ای خاردار پوشیده شده باشد.

علیرغم ظاهر سختش، سورسوپ شیرین و پالپ سفید آن صاف و کرمی با دانه‌های سیاه درشت است. مردم گاهی طعم شیرین آن را با ترکیبی از توت فرنگی و سیب مقایسه می‌کنند.

مانند بسیاری از میوه ها، سورسوپ منبع سالمی از فیبر رژیمی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. یک فنجان (حدود ۲۲۵ گرم) از این میوه خام حاوی:

کالری: ۱۴۸.
پروتئین: ۲.۲۵ گرم
فیبر غذایی: ۷.۴۲ گرم.
کربوهیدرات: ۳۷.۸ گرم
شکر: ۳۰ گرم.
علاوه بر فیبر، این میوه منبع خوبی از مواد مغذی زیر است:

ویتامین سی.
پتاسیم.
منیزیم.

سورسوپ همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است، موادی که از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنند. رژیم‌های غذایی غنی از آنتی اکسیدان ممکن است به محافظت در برابر بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی یا سرطان کمک کند.

مزایای بالقوه سورسوپ برای سلامتی

درمانگران سنتی مدت‌هاست که از سورسوپ برای اهداف دارویی استفاده می‌کنند. آن‌ها از بسیاری از قسمت‌های گیاه،   از جمله میوه، برگ و ساقه،   برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌کنند.

سورسوپ ممکن است به این موارد کمک کند:

پیشگیری و مبارزه با سرطان.
کاهش التهاب.
از بین بردن باکتری‌ها

محققان پزشکی به تازگی مطالعه درباره مزایای سلامتی سورسوپ را آغاز کرده اند، بنابراین ما هنوز اطلاعات علمی در مورد خواص تقویت کننده سلامت این گیاه نداریم.

خوراکی کمیاب و عجیبی که با سرطان می‌جنگد

آیا سورسوپ واقعا می‌تواند به مبارزه با سرطان کمک کند؟

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه عصاره برگ‌های گیاه می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد یا با التهاب مبارزه کند. اما به خاطر داشته باشید که هیچ مطالعه‌ای روی انسان انجام نشده است، بنابراین خیلی زود است که بگوییم مزایایی وجود دارد یا خیر.

نظرات بینندگان