arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

فاجعه در انتظار قاتل نابخشودنی

«نابخشودنی» (The Unforgivable) محصول مشترک آلمان، آمریکا و انگلیس در سال ۲۰۲۱ تولید شده و به تازگی توسط پلتفرم نتفلیکس انتشار یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«نابخشودنی» (The Unforgivable) محصول مشترک آلمان، آمریکا و انگلیس در سال ۲۰۲۱ تولید شده و به تازگی توسط پلتفرم نتفلیکس انتشار یافته است.

این فیلم را نورا فینگشیت فیلم ساز زن آلمانی ساخته که دو سال پیش در نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند خود، اثر تحسین‌شده «خراب‌کننده سیستم» را ساخته بود.

این فیلم ماجرای زنی به نام «روث» را روایت می‌کند که ۲۰ سال پیش به علت قتل یک پلیس، به زندان افتاده و حالا آزاد شده است. او سال‌ها با کابوس این قتل زندگی می کند و زمانی که از زندان آزاد می‌شود، به دنبال خواهر کوچک‌ترش می‌گردد که سرپرستی‌اش به خانواده‌ای دیگر داده شده. «روث» همزمان از خانواده پلیس مقتول نیز هراس دارد.

ساندرا بولاک هنرپیشه ۵۷ ساله برنده اسکار، بازیگر نقش اصلی این اثر است که به عنوان «روث» جلوی دوربین رفته و محور فیلم است. او در «نابخشودنی» بازی قابل توجهی دارد. وایولا دیویس دیگر بازیگر برنده اسکار، وینسنت دن‌آفریو و جان برنتال نیز در این فیلم بازی کرده‌اند.

«نابخشودنی» در عین حال که از حضور دو ستاره سینما بهره می‌برد، اما در فضایی کاملا مستقل ساخته شده و با سینمای جریان اصلی هالیوود، متفاوت است.

فیلم فضایی سرد و عصبی دارد و شبح فاجعه در لحظه‌لحظه آن حس می‌شود. در عین حال که «نابخشودنی» تا نیمه، فیلمی کُند و ملال‌آور است که تنها به توصیف موقعیت شخصیت‌ها می‌پردازد، اما از نیمه فیلم فضایی دیگر پیدا می‌کند و سه ماجرای موازی را از آدم‌هایی که مدت‌ها پیش تحت تأثیر جنایت قرار گرفته‌اند، روایت می‌کند. این روایت در ادامه «نابخشودنی» را به اثری تماشایی بدل می‌کند. این فیلم از کاربران آی‌ام‌دی‌بی نمره خوب ۲/۷ و از منتقدان متاکریتیک نمره ضعیف ۴۱ را دریافت کرده است.

خراسان 

نظرات بینندگان