arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

جمهوریخواهان، اکثریت واکسن‌گریز در آمریکا

یافته های جدید نشان می دهد بیش از ۹۱ درصد از دموکرات ها در آمریکا واکسن کووید – ۱۹ زده اند، در حالی که تنها ۶۰ درصد از جمهوریخواهان یک دُز واکسن را دریافت کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: یافته های جدید نشان می دهد بیش از ۹۱ درصد از دموکرات ها در آمریکا واکسن کووید – ۱۹ زده اند، در حالی که تنها ۶۰ درصد از جمهوریخواهان یک دُز واکسن را دریافت کرده اند.

 

به گزارش  روزنامه گاردین، اختلاف در شمار فوتی های کرونایی بین ایالت های آبی که اغلب به دموکرات ها رای داده اند در برابر ایالت های قرمز که اکثرا به جمهوریخواهان رای داده اند، در پاییز امسال سریعتر از هر نقطه دیگری افزایش یافت.

 

در مجموع ۲۵ نفر از هر ۱۰۰ هزار ساکن بخش هایی که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا رای دادند، بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند در مقایسه با ۷.۸ نفر از هر ۱۰۰ نفری که در بخش هایی که به جو بایدن رئیس جمهوری فعلی این کشور رای دادند.

 

بخش هایی که ترامپ در آن بیش از ۷۰ درصد آرا را به دست آورد، حتی میانگین بیشتری از شمار مرگ های کرونایی را در مقایسه با بخش هایی که وی دستکم ۶۰ درصد آرا را تصاحب کرد، تجربه کردند.

 

در مقایسه، مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید - ۱۹ در بخش هایی که بایدن در آن رای آورد، طی دو ماه گذشته افزایش چندانی نداشت با وجودی که موارد ابتلا در سراسر کشور روند صعودی داشت.

 

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون تاکید کرد و در مورد تصمیم بایدن برای تغییر برنامه تعطیلات خود و تشویق مردم آمریکا به اندیشیدن به انجام کاری خاصی برای تعطیلات شان گفت: ما می دانیم که واکسیناسیون، زدن ماسک و تست دادن تاثیر دارد، از ای نرو ما به دو برابر کردن اقدامات و رویکردهایی که تا به امروز موثر بوده اند، ادامه می دهیم.

 

هفته گذشته، تعداد کشته شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در آمریکا از ۸۰۰ هزار نفر گذشت که بالاترین آمار گزارش شده در میان هر کشوری در جهان را نشان داد.

 

آمریکا تقریبا ۴ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، اما حدود ۱۵ درصد از ۵.۳ میلیون مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید – ۱۹ در سراسر جهان به این کشور تعلق دارد.

 

 

نظرات بینندگان