arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰

آنچه باید از یک موسسه حسابداری کامل انتظار داشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آنچه باید از یک موسسه حسابداری کامل انتظار داشت

انجام امور مالی شرکت‌ها، موسسات و کسب و کارهای کوچک و بزرگ از جهات مختلف دغدغه صاحبین و سهامداران آن‌ها است. از این لحاظ که برای ارائه اظهارنامه دقیق و مشخص شدن مالیاتی منصافانه نیاز به تنظیم دقیق دفاتر و اسناد مالی مجموعه است تا بتوان گزارشی دقیق و بی‌نقص به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه کرد. این گزارش از نظر اینکه سازمان را نسبت به صداقت مجموعه مطمئن کند و هم‌زمان مالیاتی غیرمنطقی و غیرعادلانه را سبب نشود اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل کمک گرفتن از خدمات مشاوره مالیاتی که مشاوران و متخصصان حقوقی آن تسلط کافی بر اصول و قواعد حسابداری داشته باشند و بتوانند مدیریت مالی یک مجموعه را برعهده بگیرند یک بازی بردبرد خواهد بود. در ادامه خدمات موسسه حسابداری تدبیر حساب را که متشکل از گروهی از مشاوران مالیاتی مجرب، وکلای مالیاتی خبره و حسابداران خوش‌سابقه است را به شما معرفی خواهیم کرد. موسسه‌ای که این بازی بردبرد را به شما هدیه خواهد داد.

تنظیم صورت‌های مالی دوره‌ای

حسابداری برخلاف تصور عمومی، یک علم گسترده و موثر در آینده یک کسب و کار است. درواقع آینده و موفقیت هر کسب و کار نوپا و جوانی به حسابداری و حسابرسی اصولی دفاتر مالی آن گره خورده است. صورت‌های مالی که براساس قاعده و اصول علم حسابداری تهیه می‌شوند می‌توانند چند اصل مهم را دراختیار صاحبان مشاغل و کسب و کارهای قرار دهد:

  • بازده عملکرد دوره مالی (سود و زیان)
  • اشتباهات راهبردی که منجر به زیان مجموعه شده‌اند
  • تصمیمات و برنامه‌های اجرا شده مفید
  • کمک به برنامه‌ریزی دقیق و اصولی برای آینده مجموعه

البته صورت‌های مالی زمانی می‌توانند چنین فوایدی را برای صاحبان مشاغل به‌ ارمغان آورند که دقیق، اصولی و در دوره‌های منظم تهیه شده باشند. با درنظر گرفتن تمامی پارامترها، در جای دقیق و درست. این همان خدماتی است که موسسه حسابداری تدبیر حساب در طرح‌های مختلف ارائه می‌کند. متخصصین و کارشناسان این مجموعه در قالب طرح‌های خود مشاوره حسابداری و مالیاتی لازم را به‌شما ارائه کرده و به شما برای اخذ تصمیمات صحیح و مفید برای آینده مالی تان و همچنین پیشرفت هرچه بیشتر مجموعه‌تان کمک خواهند کرد.

آنچه باید از یک موسسه حسابداری کامل انتظار داشت

ارائه مشاوره مالی و حسابداری

اگر امور مالی و مدیریت مالی شرکت شما در کنترل یک مدیر و حسابدار خبره نباشد، احتمالا دچار اشتباهات ساختاری در دفاتر خود و سیستم‌های اطلاعات حسابداری‌تان خواهید شد. این اشتباهات می‌تواند خطرات بسیاری را برای کسب و کار به همراه داشته باشد. گاهی نیز ممکن است حیات شغل و شرکت را با چالش‌های جدی مواجه کند. در این مواقع، نیاز به یک گروه متخصص دارید که بتواند براساس تجربه و شناخت قبلی خود نسبت به موارد مشابه، اصلاحات مورد نیاز شما را شناسایی کرده و مشکلات را مرتفع نماید. موسسه حسابداری تدبیر حساب در خدمات مشاوره حسابداری به بازنگری و اصلاح ساختار سیستم حسابداری شرکت‌های می‌پردازد و چینش واحد حسابداری سازمان و شرکت‌ها را متناسب با اهداف مجموعه تنظیم خواهد کرد. برطبق اصلاحات تیم حسابداری و مشاوران مالی موسسه تدبیر حساب، گزارش‌های مالی و حسابداری متناسب با نیاز و اهداف مدیران سازمان و با سرعت، دقت و کیفیت مدنظر آن‌ها تنظیم خواهد شد.

کمک به پیدا کردن مسیر راه

وجود تحولات متعدد اقتصادی در ساختیار نظام اقتصادی کشور و مشکلاتی که به دنبال این تحولات ایجاد می‌شود، انجام امور حسابرسی را به نوعی چالش و دغدغه جدی برای صاحبان مشاغل تبدیل کرده است. این تغییرات و مشکلات، دقت دفاتر و سیستم‌های حسابرسی را پایین آورده و گزارشات را گاها غیرقابل اتکا کرده است. در این شرایط نیاز به یک تیم و نظام عملیاتی خواهد بود که به مدریت مخاطرات لازم بپردازد و کنترل‌های ضروری را بر شرایط داخل سازمانی داشته باشد. موسسه حسابداری تدبیر حساب، با درک این شرایط، رویکرد منظم و روشمندی را در تهیه گزارش‌های حسابرسی داخلی و عملیاتی مجموعه در پیش گرفته است. در این رویکرد با شناخت نقاط ضعف سازمان و ارزیابی عملکرد آن در شرایط مختلف اقدام به اجرای طرح‌های عملیاتی خود خواهد کرد. در این گزارش‌ها هدررفت منابع سازمان که ناشی از ضعف‌ کنترل داخلی است شناسایی شده و به مدیران اعلام می‌شود. کنترل‌هایی که لازم و عملی‌اند و می‌توانند هدررفت‌ها را تا میزان قابل توجهی کاهش دهند نیز به مدیران معرفی خواهد شد.

ارائه خدمات مالیاتی

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مدیریت مالی و امور حسابداری شرکت ها ، انجام امور مالیاتی است. مالیات از بزرگترین و مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگ محسوب می‌شود. درنظر داشته باشد که هرگونه اشتباه کوچک یا بزرگ ناخواسته‌ای می‌تواند سازمان را تحت جرائم مالیاتی سنگین قرار دهد. ضمن اینکه بهره بردن از خدمات مالیاتی صحیح و اصولی می‌توان شرکت را از کاهش‌های مالیاتی قانونی بهره‌مند سازد. موسسه حسابداری تدبیر حساب، با استفاده از تمامی پتانسیل‌های قانونی، اقدام به دریافت تخفیف‌های مالیاتی برای سازمان‌ها و کسب و کارها می‌کند تا مجموعه درعین برخورداری از مالیاتی منصفانه، در مسیری امن قرار بگیرد. این مسیر امن، متناسب و مطابق با عملیات هر شرکت و سازمان ترسیم خواهد شد.

آنچه باید از یک موسسه حسابداری کامل انتظار داشت

پیگیری پرونده‌های مالیاتی

مشاوران و وکلای مالیاتی موسسه حسابداری تدبیر حساب، در خدمات مشاوره مالیاتی خود، اجرای صحیح برخی اصول حسابداری و همچنین راهکار تنظیم گزارش‌های دوره‌ای را ارائه خواهند کرد تا با هیچ مخاطره مالیاتی مواجه نباشید. شما در مشاوره مالیاتی موسسه حسابداری تدبیر حساب با نحوه‌ تنظیم صورت‌های خریدوفروش و فاکتورها، گزارش رویدادها در دفاتر قانونی و گردش پول در شرکت آشنا خواهید شد. ضمن اینکه صحیح‌ترین مدل فروش با کمترین آسیب‌پذیری مالیاتی به صورت اختصاصی برای شما ارائه میگردد. مشاوران مالیاتی موسسه حسابداری تدبیر حساب، به شما در حل و فصل پرونده‌های مالیاتی نیز کمک خواهند کرد. ثبت اعتراض و تنظیم لایحه دفاعیه برای طرح و ارائه به هیئت‌ها و کمیسیون‌های مالیاتی کشور بخشی از خدماتی است که در حل و فصل پرونده‌های مالیاتی سازمان‌ها از سوی این موسسه ارائه می‌گردد.

کلام آخر

درنهایت باید گفت، برتری و مزیت استفاده از خدمات موسسه حسابداری تدبیر حساب، استفاده همزمان از خدمات حسابداری، حسابرسی و مالیاتی است. البته استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای مشاوره مالیاتی و مشاوره حسابداری را نیز باید به این مزایا اضافه کرد. در این راستا کارشناسان و متخصصین تدبیر حساب می‌توانند به‌طور کامل و جامع مدیریت مالی مجموعه شما را برعهده گرفته و امور مالی شما را به بهترین شکل ممکن در مسیر موفقیت سازمان پیش ببرند.

نظرات بینندگان