arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰

پلیس راهور: طول ترافیک صبحگاهی تهران در روز عادی بیش از ۱۳۰ کیلومتر است

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه از ساعت ۶ صبح تا ۲۱:۳۰ دقیقه شاهد ترافیک در تهران هستیم، گفت: طول ترافیک صبحگاهی در خیابانهای تهران در یک روز عادی ۱۳۰ تا ۱۵۰ کیلومتر و طول ترافیکی عصرگاهی ۲۳۰ تا ۲۶۰ کیلومتر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه از ساعت ۶ صبح تا ۲۱:۳۰ دقیقه شاهد ترافیک در تهران هستیم، گفت: طول ترافیک صبحگاهی در خیابانهای تهران در یک روز عادی ۱۳۰ تا ۱۵۰ کیلومتر و طول ترافیکی عصرگاهی ۲۳۰ تا ۲۶۰ کیلومتر است.

 

به گزارش  مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور افزود: مساحت ترافیک تهران در روزهای عادی هزار و ۱۰۰ تا هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع است و حجم و طول ترافیک در صبح، عصر و شب در شهر تهران متفاوت است و این موضوع در روزهای بارانی و عادی با یکدیگر فرق دارد.

 

وی با بیان اینکه زمان پیک، اوج تراکم و ترافیک در پایتخت صبح ها ۷:۳۰ دقیقه و در عصرها ۱۸:۳۰ دقیقه است، ادامه داد: شروع و خاتمه ترافیک در یک روز عادی از ۶ صبح تا ۲۱:۳۰ دقیقه شب است و بعد از این ساعت تقریبا ترافیک در محورها، به صورت عادی در می‌آید. 

 

زمان های ترافیک در پایتخت 

 

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه شروع ترافیک در مسیرها و معابر پایتخت متفاوت است و  شروع و خاتمه ترافیک در  هر یک از مسیرها ساعت و زمان خاص خود را دارد، گفت: بار ترافیکی در محورهای شمالی از ساعت ۷ صبح آغاز می شود. 

 

سرهنگ موسوی پور ادامه داد: در محدوده غربی پایتخت، محدوده پل غربی و پل های شرقی بار ترافیکی از ۵:۳۰ دقیقه شروع و در محورهای شرقی در محور شهید بابایی و شهید زین الدین نیز ترافیک از ساعت ۶ صبح آغاز می شود.

 

وی اذعان داشت: در محور های جنوبی بزرگراه امام علی (ع) و بزرگراه نواب در مسیر جنوب به شمال ترافیک از ۵:۵۰ دقیقه شروع و در محور های شمالی محدوده خیابان شریعتی  و ولیعصر (عج) و محدوده شمالی بزرگراه چمران،  مدرس و محدوده ارتش بار ترافیکی از ساعت ۷ صبح آغاز می شود.

 

ساعت های ترافیک در روزهای بارانی

 

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ترافیک در یک روز بارانی ۳۰ دقیقه زودتر آغاز شده و مساحت آن هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع است.

 

سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه روز شنبه (۲۷ آذر ماه) با هزار و ۷۰۱ کیلومتر مربع شاهد پرترافیک ترین روز سال بودیم، از افزایش ۳۵ تا ۶۰ درصدی ترافیک در روزهای بارانی در شهر تهران و تاخیر یک ساعت و ۱۵ دقیقه ای ترافیک در این روز خبر داد. 

 

وی ادامه داد: شکلگیری و تراکم ترافیک در روزهای بارانی در غرب تهران آزادراه کرج به تهران از ساعت ۵:۱۵ دقیقه، محورهای شرقی مانند شهید بابایی و زین الدین حدود ۵:۵۰ دقیقه، در محورهای جنوبی در مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی (ع) و جنوب به شمال نواب از ۵:۴۰ دقیقه و در محورهای شمالی از ۷ صبح آغاز می شود.

 

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: نکته مهم اینجاست که طول ترافیک صبحگاهی در یک روز بارانی صبح بین ۲۰۰ الی ۲۴۰ کیلومتر و طول ترافیک عصرگاهی از ۲۹۰ تا ۳۵۰ کیلومتر متغیر است. 

 

سرهنگ موسوی پور گفت: زمان پیک و اوج ترافیک در روزهای بارانی نیم ساعت بیشتر یعنی از ۸ صبح و در عصرها ۱۸:۴۵ دقیقه است و شروع ترافیک صبحگاهی از ۵:۴۵ دقیقه و ۲۲:۳۰ دقیقه خاتمه می یابد. 

 

وی افزود: به طور تقریبی بار صبحگاهی ترافیک در یک روز بارانی ۳۰ دقیقه زودتر آغاز و بین روز بار ترافیکی پیوسته ای وجود دارد و در طول صبح تا شب و زمان تاخیر با یک ساعت و ۱۵ دقیقه است.

 

سرهنگ موسوی پور خاطرنشان کرد: در روزهای بارانی بار ترافیکی ۳۵ تا ۶۰ درصد در سطح معابر شهر تهران افزایش پیدا می کند.

 

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ۲۷ آذر ماه جاری طول ترافیک هزار و ۷۰۱ کیلومتر مربع و پرترافیک ترین روز سال را در تهران شاهد بودیم، گفت: در روزهای بارانی به دلیل اینکه سفرهایی که با موتورسیکلت انجام می شد با خودروها و وسایل نقلیه شخصی انجام می پذیرد و تعداد زیادی از شهروندان که از حمل و نقل عمومی استفاده می کردند از خودروهای شخصی  و تک سرنشین استفاده می کنند ترافیک افزایش می یابد.

 

 وی با اشاره به  کم کردن سفرهای غیرضروری در روزهای بارانی با کمک مردم  اظهار داشت: جلوگیری از ورود خودروها به تقاطع محل ها در مواقع ترافیک الزامی است.

 

 

نظرات بینندگان