arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰

عضو کمیسیون اقتصادی درباره افزایش ۲ برابری یارانه‌ها: دولت مابه‌التفاوت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در قالب یارانه به خانواده‌ها می‌پردازد

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به افزایش دوبرابری یارانه‌ها از دی ماه عنوان کرد: منابع افزایش یارانه‌ها را قرار است از مابه‌التفاوت نرخ ارز و محل هدفمندی یارانه‌ها در نظر بگیرند. وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این بود که حتماً دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بیاید مابه التفاوت آن را در قالب یک یارانه به خانواده‌ها بپردازد اما مکانیسم اینکه به ازای هر فرد چقدر در نظر گرفته شده و چگونه پرداخت شود تاکنون به طور شفاف اعلام نشده است ولی کلیات همان شکلی است که آقای رضایی به آن اشاره کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به افزایش دوبرابری یارانه‌ها از دی ماه عنوان کرد: منابع افزایش یارانه‌ها را قرار است از مابه‌التفاوت نرخ ارز و محل هدفمندی یارانه‌ها در نظر بگیرند.

محسن علیزاده درباره افزایش دو برابری یارانه‌ها که محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اعلام کرده است از دی ماه اجرایی خواهد شد و اینکه آیا چنین مطلبی قبل از ارائه بودجه توسط دولت به مجلس عنوان شده بود، گفت: این مطلب به دفعات، قبل از تقدیم لایحه بودجه به مجلس توسط دولت مطرح شده بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش‌بینی ما این بود که حتماً دولت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بیاید مابه التفاوت آن را در قالب یک یارانه به خانواده‌ها بپردازد اما مکانیسم اینکه به ازای هر فرد چقدر در نظر گرفته شده و چگونه پرداخت شود تاکنون به طور شفاف اعلام نشده است ولی کلیات همان شکلی است که آقای رضایی به آن اشاره کرده‌اند و تا این لحظه شنیده‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد افزایش یارانه‌ها را داشته باشیم و از آن سمت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حذف شود.

وی تاکید کرد: منابع افزایش یارانه‌ها را هم قرار است از مابه‌التفاوت نرخ ارز و محل هدفمندی یارانه‌ها در نظر بگیرند.

نظرات بینندگان