arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰
در گفتگو با «انتخاب»؛

رحمانی، نماینده مجلس: در مشکل بورس برخی افراد دولتی دخیل بودند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: «در مشکل بورس یک سری از افراد دولتی هم دخیل بودند که با بی‌تدبیری در این وضعیت نقش داشتند و بخش خصوصی مقصر نبوده است بلکه دولتی‌ها هم یک مشکلات قابل توجهی ایجاد کردند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: «در مشکل بورس یک سری از افراد دولتی هم دخیل بودند که با بی‌تدبیری در این وضعیت نقش داشتند و بخش خصوصی مقصر نبوده است بلکه دولتی‌ها هم یک مشکلات قابل توجهی ایجاد کردند.»

رجب رحمانی در گفتگو با «انتخاب» درباره تصمیم دولت برای افزایش دو برابری یارانه‌ها اظهار داشت: «با این شرایط کشور، تورم و گرانی‌هایی که برای اقشار آسیب‌پذیر و محروم ایجاد کرده، اقدام خوبی است. درمورد امکان‌پذیر بودنش هم بحث جابه‌جایی، اعتبارات و اقداماتی است که در این زمینه باید صورت گیرد.»

این نماینده مجلس درباره اینکه علیرغم وعده‌ها دولت، مشکل بورس همچنان ادامه دارد، گفت: «مجلس به طور جدی پیگیری این قضیه است. اقدامات اولیه را هم آقایان انجام دادند. ما در لایحه بودجه امسال که الان در مجلس مطرح است، یکی از مسائلی که به جد مورد توجه قرار خواهد گرفت مسئله بورس است. یک سری از افراد هم در این مسئله دخیل بودند که باید پاسخگو باشند. بخشی از افراد دولتی هم در انجام این مشکلات دخالت داشتند که امیدواریم بتوانیم به شکل خوبی اصلاحش کنیم.»

رحمانی در پاسخ به اینکه این افراد دولتی چه تاثیری بر مشکل بورس داشته‌اند، بیان کرد: «گزارش‌هایی که به ما اعلام کردند، در مشکل بورس یک سری از افراد دولتی هم دخیل بودند که با بی‌تدبیری در این وضعیت نقش داشتند و بخش خصوصی مقصر نبوده است بلکه دولتی‌ها هم یک مشکلات قابل توجهی ایجاد کردند.»

نماینده مردم تاکستان در مجلس درباره سرمایه‌گذاری ایرانیان در ترکیه، عنوان کرد: «ما باید طوری عمل کنیم که یک ثبات اقتصادی که البته در لایحه بودجه امسال نوید‌هایی از آن دیده می‌شود را فراهم کنیم. مردمی که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند و فعالیت‌های تولیدی داشته باشند، باید از این ثباث اطمینان خاطر داشته باشند. یک سرمایه‌گذار باید حداقل از 10 سال آینده خود اطمینان خاطر داشته باشد که سرمایه‌گذاری کند و اقدامات اقتصادی انجام دهد تا متضرر نشود. در این زمینه امیدواریم در لایحه بودجه اقدامات اساسی صورت گیرد.»

نظرات بینندگان