arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰

باید ها و نباید ها در طلاق توافقی با وکیل فرنیان فر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لیلا فرنیان فر – وکیل متخصص در امور خانواده : ازدواج و حفظ کیان خانواده موضوعی است که همواره و در تمام اعصار مورد توجه بوده است استحکام روابط زناشویی و تشکیل خانواده ای سالم و امن در همه ی فرهنگ ها دارای ارزش فراوانی می باشد. همچنین در کلیه ادیان و باور های دینی  افراد جهت ایجاد علقه زوجیت پیوسته تشویق شده اند در دین مبین اسلام نیز ازدواج موجب تکمیل رشد و آرامش انسانها می گردد تا جایی که مطابق احادیث با ازدواج نیمی از دین یک فرد مسلمان تکمیل خواهد شد. توضیحات تکمیلی در ادامه با وکیل فرنیان فر ...

باید ها و نباید ها در طلاق توافقی با وکیل فرنیان فر

لکن اگرچه ازدواجی مثبت تاثیر زیادی در شادی ، آرمش و سیر رشد و کمال انسان دارد به موازات آن ازدواجی که زوجین در آن دچار اختلاف و مشکلات غیر قابل حل باشند به شدت موجب آسیب روحی و جسمی می گردد و در حالتی که زن و شوهر دارای فرزند و یا فرزندانی هستند این صدمات روحی برای آنها دو چندان خواهد بود بدون شک فراهم کردن فضای امن و عاری از هر گونه تشنج از وظایف و تکالیف والدین می باشد. به همین خاطر در پاره ای از موارد زن و شوهر با توجه به عدم امکان ادامه زندگی مشترک تصمیم به جدایی به صورت طلاق توافقی می گیرند.

در ادامه به مواردی که در طلاق توافقی باید به آن توجه داشت توسط وکیل طلاق توافقی خواهیم پرداخت جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

طلاق توافقی چیست ؟

برای جدایی زوجین در قاتون روش ها و انواع طلاق پیش بینی شده است که هر یک از زوجین با توجه به حقوقی که قانون گذار پیش بینی کرده  و دلایلی که برای جدایی دارند ادر این خصوص اقدام خواهند نمود.

اما طلاق توافقی همان طور که از اسم آن پیداست بر پایه توافقات طرفین شکل می گیرد و شرایط آن را طرفین تعیین خواهند کرد.

موردی که در بحث طلاق توافقی حائز اهمیت فراوان است آشنایی زوجین با حقوق خود می باشد چرا که در طلاق توافقی آنچه که در رای دادگاه درج می شود بر اساس توافقات طرفین است که به طور حتم در زندگی حال و آینده آنها موثر خواهد بود.

در توافقنامه طلاق  باید به نکات ذیل توجه نمود :

  • مهریه : بذل بخش یا تمام مهریه چگونگی نحوه پرداخت آن امری بسیار مهم در طلاق است چرا که مهریه از مهمترین حقوق مالی زوجه می باشد.
  • اجرت المثل : اجرت المثل به زبان ساده دستمزدی است که زوج در برابر کار هایی که زوجه در منزل مشترک انجام داده است پرداخت می کند که با توجه به شأن و معیار های دیگر توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین خواهد شد. حال زوجین در توافقنامه بایستی نسبت به این امر تعیین تکلیف نمایند تا بعد از اجرای صیغه طلاق دچار مشکل نشوند.
  • نفقه : از دیگر حقوق مالی زوجه است که زوج در صورت وجود شرایط قانونی مکلف به پرداخت آن خواهد بود که در این مورد هم باید در توافقنامه تصمیم گیری شود.
  • حضانت فرزند مشترک : از مهمترین مواردی که بعد از طلاق توافقی زوجین را دچار مشکل می نماید حضانت فرزند است چنانچه توافقنامه طلاق بر اساس حقوق قانونی افراد تنظیم نشود ممکن است در آینده از نظر قانونی فاقد اعتبار باشد.
  • ملاقات فرزند مشترک : بیشترین اختلاف زن و شوهر بعد از طلاق معمولاً ملاقات فرزند است که اگر در توافقنامه به درستی در خصوص آن تصمیم اخذ نشود مشکل آفرین خواهد بود.
  • جهیزیه : در فرهنگ و عرف کشور ما در اکثر موارد لوازم زندگی مشترک توسط زن و خانواده وی تهیه خواهد شد که پس از پایان زندگی مشترک به وی مسترد می گردد در این خصوص نیز وکیل طلاق توافقی باید با عنایت به حقوق قانونی زن تعیین تکلیف نماید تا از درد سر های آتی جلوگیری شود.

نکته : در تنظیم توافقنامه طلاق توافقی نکات بسیار ظریف و قانونی است که وکیل بایستی حتماً به آن توجه نماید از جمله دعاوی حقوقی و کیفری که بین زوجین ممکن است مطرح باشد و حق رجوع و.... از توافقنامه امری بسیار مهم است و وکیل طلاق توافقی به کلیه این نکات که حتی در پاره ای از موارد مراجعیین نسبت به آن اطلاع ندارند توجه می نماید.

با توجه به کلیه موارد فوق الذکر همواره به زوجین توصیه می شود علی رغم آن که طلاق توافقی در نزد عموم افراد امری ساده به نظر می رسد قبل از هر گونه توافق با وکیل طلاق توافقی مشورت نمایید تا ایشان با در نظر گرفتن حقوق قانونی طرفین نسبت به تنظیم توافقنامه اقدام نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به وب سایت https://farniyanfar.com مراجعه نموده و با وکیل فرنیان فر تماس حاصل فرمایید.

 

نظرات بینندگان