شبکه اجتماعی اینستاگرام، با 1.2 میلیارد عضو، پنجمین شبکه اجتماعی پرطرفدار محسوب میشود. در میان ایرانیان، اینستاگرام با بیش از 48 میلیون کاربر محبوبترین شبکه اجتماعی است و همواره در میان گزینههای اصلی انتخاب شبکههای اجتماعی حضور داشته است. حضور خیل عظیم ایرانیان در اینستاگرام باعث شده که کسبوکارها به این شبکه اجتماعی به دید بازاری مجازی بنگرند. به همین دلیل تبلیغات اصولی در این فضا میتواند بازدهی بالایی در پی داشته باشد.
اگر صاحب کسبوکار هستید، وبسایت دارید و یا در فضای اینستاگرام فعالید، خواندن این مقاله را به شما توصیه میکنیم. پس از مطالعه این مقاله با بهترین و پربازدهترین روش تبلیغات در ایستاگرام آشنا خواهید شد.
در طول روز افراد شاید چند ساعت از وقت خود را در میان پیجهای مختلف اینستاگرام بگذرانند. بیراه نیست اگر بگوییم این شبکه اجتماعی به بهترین سرگرمی ایرانیان تبدیل شده است. بر اساس نظرسنجیهای انجامشده، متوسط حضور روزانه ایرانیان در شبکههای اجتماعی یک ساعت و ۳۲ دقیقه در روز است. حضور در شبکههای اجتماعی ازجمله اینستاگرام، با اهداف مختلف، ازجمله سرگرمی، کسبوکار و کسب درآمد انجام میگیرد. آمارها نشان میدهند 83 درصد از کسبوکارهای واحدهای تجارت الکترونیک ایرانی در اینستاگرام حضور و فعالیت دارند. در طرف مقابل، از بین 49 میلیون ایرانی که در شبکههای اجتماعی حضور دارند، 55 درصد از طریق رسانههای اجتماعی مجازی کالا یا خدمات خرید میکنند. اغلب کاربران حاضر در شبکههای اجتماعی در گروه سنی 18 تا 49 سال هستند که ازلحاظ علم بازاریابی گروه سنی قابل اهمیتی هستند. چراکه این گروه سنی به دلیل برخوردار بودن از روحیه تنوعطلبی، احساس کنجکاوی و علاقه به برقراری به ارتباط با دیگران، گرایش بیشتری به شبکههای اجتماعی بهویژه اینستاگرام دارند. بنابراین با فضایی مملو از مشتریان روبهرو هستیم.
برای تبلیغات در اینستاگرام باید سه نکته را در نظر داشته باشید:
هدف شما از تبلیغات چیست؟ هدف از تبلیغات میتواند افزایش فالوور برای پیج باشد و یا برند سازی کسبوکار و ...
مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند و در کجا قرار دارند؟ ویژگیهای مخاطبین ازجمله سن، جنس، محل زندگی و ... بسیار بااهمیت است.
زمان و بودجه در اختیار شما به چه میزانی است؟ معمولاً رشد ارگانیک در اینستاگرام نیازمند صرف زمان هستند و مهارت خاصی را میطلبد. درصورتیکه قصد دارید از روشی سریعتر استفاده کنید، باید دو متغیر زمان و بودجه را در نظر داشته باشید.
پس از در نظر گرفتن سه نکته فوق، نوبت به انتخاب روشهای تبلیغ در اینستاگرام میرسد.
1-استفاده از سرویس تبلیغات اینستاگرام
این یک سیستم برای اجرای تبلیغات هدفمند است، یعنی میتوانید مخاطب را با توجه به علایقی که دارد هدف قرار دهید و تبلیغ خود را به او نشان دهید. این سرویس برای ایرانیها در دسترس نیست و پرداختهای آن نیز بهصورت دلاری است.
2-تبلیغات اینفلوئنسری و پیج های عمومی
بهطورکلی به سپردن تبلیغات به بلاگرهایی که طرفداران و دنبال کنندگان زیادی دارند تبلیغات اینفلوئنسری گفته میشود. هزینه بالا از معایب این روش است و در صورت پیادهسازی درست، نتایج خوبی در بر خواهد داشت. درطرفدیگر، پیجهای عمومی قرار دارند. تبلیغات در پیجهای عمومی هزینه کمتری دارد. اما اگر اینفلوئنسر یا پیج درستی را انتخاب نکنید، ممکن است کل سرمایه تبلیغاتتان را از دست بدهید.
3-استفاده از شبکه تبلیغات ادنتورک یا سرویس تبلیغات
شبکه تبلیغات ادنتورک یا سرویس تبلیغات آنلاین پلتفرمی است که با ابزارهایی که در اختیار دارد، آگهیهای تبلیغاتی کسبوکارها را در شبکههای اجتماعی منتشر میکند. با توجه به پیچیدگیهای تبلیغات در شبکههای اجتماعی بهویژه اینستاگرام، بهتر است آگهی تبلیغات کسبوکارتان را به یک سرویس حرفهای مانند دیدوگرام بسپارید.
دیدوگرام سرویس تبلیغات و بازاریابی است که بهطور تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در شبکههای اجتماعی فعال است. تمرکز دیدوگرام بر روی موبایل و شبکههای اجتماعی است. دیدوگرام با ارائه راهحلهای خلاقانه و پیادهسازی آنها به شما کمک میکند تا با کمترین هزینه در بازاریابی دیجیتال برای معرفی محصولات و خدمات خود بهتر عمل کنید و بازدهی بالاتری از تبلیغات کسب کنید.
شبکه تبلیغات دیدوگرام، با تدوین استراتژی و طراحی کمپین، و با استفاده از روشهای مختلفی ازجمله تبلیغات بازدیدی و ساعتی، تبلیغات اسپانسری و اینفلوئنسر مارکتینگ، کسبوکار شما را بهطور اصولی و بهصورت حرفهای تبلیغ میکند.
تحلیل مدل کسبوکار و مارکتینگ پلن
دیدوگرام، منطقیترین تحلیل را از محیط درونی و بیرونی کسبوکار شما را در اختیارتان قرار داده و بهترین نقشه راه را برای تبلیغات مخصوص شما ارائه خواهد داد.
استراتژیها و روشهای مختلف
دیدوگرام کمک خواهد کرد تا تبلیغات شما بر اساس قاعدهای علمی پیش رود تا هدفمندی مورد انتظار را بهعنوان نتیجه کار ارائه دهد.
هدفمند بودن تبلیغات
با دیدوگرام، این امکان وجود دارد که مخاطبان خود را برحسب علاقه، اولویت، جنسیت، سن و … تقسیمبندی کنید
هزینه پایینتر، بازدهی بالاتر در زمان کمتر
با پرداخت هزینه پایینتر و صرف زمان کمتر، تبلیغات پربینندهتر و مقرونبهصرفهتری خواهید داشت و نرخ بازگشت سرمایه بسیار خوبی به دست خواهید آورد.
امکان گزارشگیری و تحلیل
با استفاده از دیدوگرام میتوانید سطح دقیق تعامل مشتری را بدانید. مشتریان شما چه مدتزمانی را صرف تعامل با آگهی کسبوکار شما میکنند یا چه مدتزمانی را در وبسایتتان صرف میکنند یا حتی آن آگهی به تبدیل انجامید یا نه. دیدوگرام همه این اطلاعات ارزشمند را در اختیار شما میدهد و میگوید که در کجاها مشتریان بالقوه بیشتری دارید که میتوانید با آنها تعامل برقرار کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر، و دریافت آموزش اینستاگرام و مشاوره به سایت دیدوگرام به نشانی www.didogram.com مراجعه کنید.
شبکه اجتماعی اینستاگرام، با 1.2 میلیارد عضو، پنجمین شبکه اجتماعی پرطرفدار محسوب میشود. در میان ایرانیان، اینستاگرام با بیش از 48 میلیون کاربر محبوبترین شبکه اجتماعی است و همواره در میان گزینههای اصلی انتخاب شبکههای اجتماعی حضور داشته است. حضور خیل عظیم ایرانیان در اینستاگرام باعث شده که کسبوکارها به این شبکه اجتماعی به دید بازاری مجازی بنگرند. به همین دلیل تبلیغات اصولی در این فضا میتواند بازدهی بالایی در پی داشته باشد.
اگر صاحب کسبوکار هستید، وبسایت دارید و یا در فضای اینستاگرام فعالید، خواندن این مقاله را به شما توصیه میکنیم. پس از مطالعه این مقاله با بهترین و پربازدهترین روش تبلیغات در ایستاگرام آشنا خواهید شد.
در طول روز افراد شاید چند ساعت از وقت خود را در میان پیجهای مختلف اینستاگرام بگذرانند. بیراه نیست اگر بگوییم این شبکه اجتماعی به بهترین سرگرمی ایرانیان تبدیل شده است. بر اساس نظرسنجیهای انجامشده، متوسط حضور روزانه ایرانیان در شبکههای اجتماعی یک ساعت و ۳۲ دقیقه در روز است. حضور در شبکههای اجتماعی ازجمله اینستاگرام، با اهداف مختلف، ازجمله سرگرمی، کسبوکار و کسب درآمد انجام میگیرد. آمارها نشان میدهند 83 درصد از کسبوکارهای واحدهای تجارت الکترونیک ایرانی در اینستاگرام حضور و فعالیت دارند. در طرف مقابل، از بین 49 میلیون ایرانی که در شبکههای اجتماعی حضور دارند، 55 درصد از طریق رسانههای اجتماعی مجازی کالا یا خدمات خرید میکنند. اغلب کاربران حاضر در شبکههای اجتماعی در گروه سنی 18 تا 49 سال هستند که ازلحاظ علم بازاریابی گروه سنی قابل اهمیتی هستند. چراکه این گروه سنی به دلیل برخوردار بودن از روحیه تنوعطلبی، احساس کنجکاوی و علاقه به برقراری به ارتباط با دیگران، گرایش بیشتری به شبکههای اجتماعی بهویژه اینستاگرام دارند. بنابراین با فضایی مملو از مشتریان روبهرو هستیم.
برای تبلیغات در اینستاگرام باید سه نکته را در نظر داشته باشید:
هدف شما از تبلیغات چیست؟ هدف از تبلیغات میتواند افزایش فالوور برای پیج باشد و یا برند سازی کسبوکار و ...
مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند و در کجا قرار دارند؟ ویژگیهای مخاطبین ازجمله سن، جنس، محل زندگی و ... بسیار بااهمیت است.
زمان و بودجه در اختیار شما به چه میزانی است؟ معمولاً رشد ارگانیک در اینستاگرام نیازمند صرف زمان هستند و مهارت خاصی را میطلبد. درصورتیکه قصد دارید از روشی سریعتر استفاده کنید، باید دو متغیر زمان و بودجه را در نظر داشته باشید.
پس از در نظر گرفتن سه نکته فوق، نوبت به انتخاب روشهای تبلیغ در اینستاگرام میرسد.
1-استفاده از سرویس تبلیغات اینستاگرام
این یک سیستم برای اجرای تبلیغات هدفمند است، یعنی میتوانید مخاطب را با توجه به علایقی که دارد هدف قرار دهید و تبلیغ خود را به او نشان دهید. این سرویس برای ایرانیها در دسترس نیست و پرداختهای آن نیز بهصورت دلاری است.
2-تبلیغات اینفلوئنسری و پیج های عمومی
بهطورکلی به سپردن تبلیغات به بلاگرهایی که طرفداران و دنبال کنندگان زیادی دارند تبلیغات اینفلوئنسری گفته میشود. هزینه بالا از معایب این روش است و در صورت پیادهسازی درست، نتایج خوبی در بر خواهد داشت. درطرفدیگر، پیجهای عمومی قرار دارند. تبلیغات در پیجهای عمومی هزینه کمتری دارد. اما اگر اینفلوئنسر یا پیج درستی را انتخاب نکنید، ممکن است کل سرمایه تبلیغاتتان را از دست بدهید.
3-استفاده از شبکه تبلیغات ادنتورک یا سرویس تبلیغات
شبکه تبلیغات ادنتورک یا سرویس تبلیغات آنلاین پلتفرمی است که با ابزارهایی که در اختیار دارد، آگهیهای تبلیغاتی کسبوکارها را در شبکههای اجتماعی منتشر میکند. با توجه به پیچیدگیهای تبلیغات در شبکههای اجتماعی بهویژه اینستاگرام، بهتر است آگهی تبلیغات کسبوکارتان را به یک سرویس حرفهای مانند دیدوگرام بسپارید.
دیدوگرام سرویس تبلیغات و بازاریابی است که بهطور تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در شبکههای اجتماعی فعال است. تمرکز دیدوگرام بر روی موبایل و شبکههای اجتماعی است. دیدوگرام با ارائه راهحلهای خلاقانه و پیادهسازی آنها به شما کمک میکند تا با کمترین هزینه در بازاریابی دیجیتال برای معرفی محصولات و خدمات خود بهتر عمل کنید و بازدهی بالاتری از تبلیغات کسب کنید.
شبکه تبلیغات دیدوگرام، با تدوین استراتژی و طراحی کمپین، و با استفاده از روشهای مختلفی ازجمله تبلیغات بازدیدی و ساعتی، تبلیغات اسپانسری و اینفلوئنسر مارکتینگ، کسبوکار شما را بهطور اصولی و بهصورت حرفهای تبلیغ میکند.
تحلیل مدل کسبوکار و مارکتینگ پلن
دیدوگرام، منطقیترین تحلیل را از محیط درونی و بیرونی کسبوکار شما را در اختیارتان قرار داده و بهترین نقشه راه را برای تبلیغات مخصوص شما ارائه خواهد داد.
استراتژیها و روشهای مختلف
دیدوگرام کمک خواهد کرد تا تبلیغات شما بر اساس قاعدهای علمی پیش رود تا هدفمندی مورد انتظار را بهعنوان نتیجه کار ارائه دهد.
هدفمند بودن تبلیغات
با دیدوگرام، این امکان وجود دارد که مخاطبان خود را برحسب علاقه، اولویت، جنسیت، سن و … تقسیمبندی کنید
هزینه پایینتر، بازدهی بالاتر در زمان کمتر
با پرداخت هزینه پایینتر و صرف زمان کمتر، تبلیغات پربینندهتر و مقرونبهصرفهتری خواهید داشت و نرخ بازگشت سرمایه بسیار خوبی به دست خواهید آورد.
امکان گزارشگیری و تحلیل
با استفاده از دیدوگرام میتوانید سطح دقیق تعامل مشتری را بدانید. مشتریان شما چه مدتزمانی را صرف تعامل با آگهی کسبوکار شما میکنند یا چه مدتزمانی را در وبسایتتان صرف میکنند یا حتی آن آگهی به تبدیل انجامید یا نه. دیدوگرام همه این اطلاعات ارزشمند را در اختیار شما میدهد و میگوید که در کجاها مشتریان بالقوه بیشتری دارید که میتوانید با آنها تعامل برقرار کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر، و دریافت آموزش اینستاگرام و مشاوره به سایت دیدوگرام به نشانی www.didogram.com مراجعه کنید.