arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۰۳ دی ۱۴۰۰

تمرینات تنفسی برای کنترل و بهبود کرونا (قسمت اول)

تمرینات تنفسی می‌تواند به کارآمدتر شدن ریه‌های شما کمک کند و ممکن است برای کاهش تأثیر کرونا قبل، در طول و بعد از تشخیص کرونا مفید باشد. تمرین‌های تنفسی که در این مقاله بیان می‌کنیم از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی‌کنند، اما ممکن است به کاهش شدت علائمی که بر سیستم تنفسی شما تأثیر می‌گذارند کمک کنند.  آن‌ها همچنین برای کاهش استرسی که ممکن است در طول این بیماری همه گیر احساس کنید مفید هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تمرینات تنفسی می‌تواند به کارآمدتر شدن ریه‌های شما کمک کند و ممکن است برای کاهش تأثیر کرونا قبل، در طول و بعد از تشخیص کرونا مفید باشد. تمرین‌های تنفسی که در این مقاله بیان می‌کنیم از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی‌کنند، اما ممکن است به کاهش شدت علائمی که بر سیستم تنفسی شما تأثیر می‌گذارند کمک کنند.  آن‌ها همچنین برای کاهش استرسی که ممکن است در طول این بیماری همه گیر احساس کنید مفید هستند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از  هلث لاین، تمرینات تنفسی فواید خیره کننده‌ای دادند.

فواید تمرینات تنفسی

با توجه به یک پژوهش مرتبط با سال ۲۰۱۸ شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تکنیک‌های تنفس آهسته بر سیستم عصبی پاراسمپاتیک تأثیر می‌گذارد، که می‌تواند پاسخ «جنگ یا گریز» ما را در مواقع استرس هدایت کند و همچنین به آرامش ما کمک کند.

علاوه بر این، بررسی نشان داد که تنفس آهسته با کاهش اضطراب، افسردگی، خشم و سردرگمی مرتبط است. با این حال، پژوهشگران خاطرنشان می‌کنند که تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا بررسی شود که تکنیک‌های تنفس آهسته در مورد سیستم عصبی پاراسمپاتیک چقدر مؤثر هستند، برخلاف این تکنیک‌ها که با روش‌های دیگر (مانند مدیتیشن) ترکیب می‌شوند.

یک مطالعه دیگر از سال ۲۰۱۷  به تنفس دیافراگمی (که راه دیگری برای توصیف تمرینات تنفس عمیق است) نگاه کرد و دریافت که این روش پتانسیل بهبود عملکرد شناختی و کاهش تاثیر استرس را دارد.

در حالی که باید مطالعات بیشتری انجام شود، تمرین‌های تنفسی علاوه بر کمک به کارآمدتر شدن ریه‌ها، این پتانسیل را دارند که به شما در مقابله با تأثیرات فیزیکی و ذهنی استرس و همچنین افزایش آرامش کمک کنند.

تمرینات تنفسی برای کنترل و بهبود کرونا (قسمت اول)

چگونه تمرینات تنفسی می‌توانند به کرونا کمک کنند؟

همانطور که می‌دانیم،  کرونا در افراد مختلف به طور متفاوتی ظاهر می‌شود.  التهاب در ریه‌ها و راه‌های هوایی از علائم رایجی است که تنفس را دشوار می‌کند.  این علائم می‌توانند با کرونای خفیف، متوسط ​​یا شدید ظاهر شوند.

افرادی که از این عفونت ویروسی به شدت بیمار می‌شوند ممکن است در نتیجه این حالت ذات الریه را تجربه کنند.  این باعث می‌شود ریه‌ها پر از مایع و مخاط شوند و تنفس و دریافت اکسیژن مورد نیاز بدن برای عملکرد را سخت‌تر کند.

اگر شرایطی مانند بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) یا آسم متوسط ​​تا شدید دارید، ممکن است قبلاً ظرفیت ریه‌ها کاهش یافته و مشکل تنفسی داشته باشید.

کرونا بر کل دستگاه تنفسی تأثیر می‌گذارد و جریان هوا را بیشتر مسدود می‌کند.  این بیماری می‌تواند حملات آسم را تحریک کند و باعث سندرم دیسترس تنفسی حاد (ARDS) شود.  تمرین‌های تنفس عمیق که ریه‌ها را پاکسازی می‌کنند و عملکرد ریه را تقویت می‌کنند ممکن است برای افراد مبتلا به این شرایط مفید باشد.

راه‌های دیگری که تنفس عمیق می‌تواند کمک کند، عبارتند از:

دریافت اکسیژن عمیق به ریه ها، که به شما کمک می‌کند مخاط و سایر مایعات را پاک کنید

تقویت دیافراگم، عضله اصلی تنفسی که در زیر ریه‌ها قرار دارد

افزایش ظرفیت ریه با وارد کردن اکسیژن بسیار مورد نیاز به جریان خون

به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید، که ممکن است برای مقابله با بیماری طولانی مدت و بهبودی مفید باشد

آیا تکنیک‌های تنفسی می‌توانند به پیشگیری از کرونا کمک کنند؟

تمرینات تنفسی مانع از ابتلا به کرونا نمی‌شود و نباید به جای استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی یا واکسن زدن استفاده شود. با این حال، تمرینات تنفسی می‌تواند به تقویت ریه‌های شما کمک کند، که ممکن است تاثیر کرونا بر سیستم تنفسی شما را کاهش دهد.

تکنیک تنفس لب فشرده

تنفس لب فشرده بیش از تنفس معمولی اکسیژن وارد ریه‌های شما می‌کند.  همچنین با کاهش تعداد تنفس در دقیقه راه‌های هوایی شما را برای مدت طولانی تری باز نگه می‌دارد.

این مراحل را دنبال کنید تا تنفس لب فشرده را امتحان کنید:

در حالت نشسته در حالی که عضلات گردن و شانه‌ها باز شده اند، استراحت کنید.

با دهان بسته برای چندین بار به آرامی از طریق بینی نفس بکشید.  (بینی شما هوا را قبل از رسیدن به ریه‌ها گرم و مرطوب می‌کند - تنفس از طریق دهان این کار را انجام نمی‌دهد.)

قبل از بازدم، لب‌های خود را جمع کنید، طوری که انگار می‌خواهید شمعی را فوت کنید.

در حالی که لب‌های خود را جمع کرده اید، تمام هوای موجود در ریه‌های خود را به آرامی بیرون دهید.

سعی کنید بیشتر از تعداد دفعاتی که دم کرده اید بازدم کنید.

این کار را چندین بار تکرار کنید.

ورزش هوازی

هر شکلی از ورزش پرانرژی که باعث می‌شود شما سریعتر نفس بکشید، در اصل یک تمرین تنفسی است.  این شامل:

پیاده روی سریع

نرمش

شنا کردن

هر فعالیتی که ضربان قلب و تعداد تنفس را افزایش دهد

نظرات بینندگان