arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۰۷ دی ۱۴۰۰
پژوهشگران آمریکایی دریافتند:

ویروس کرونا می‌تواند ماه‌ها در قلب و مغز زندگی کند

بر اساس یک مطالعه جدید که ممکن است تکلیف به اصطلاح "کرونای طولانی مدت" را روشن کند، ویروسی که باعث کرونا می‌شود می‌تواند چند روز پس از عفونت به قلب و مغز بیمار سرایت کند و ماه‌ها در اندام‌ها زنده بماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس یک مطالعه جدید که ممکن است تکلیف به اصطلاح "کرونای طولانی مدت" را روشن کند، ویروسی که باعث کرونا می‌شود می‌تواند چند روز پس از عفونت به قلب و مغز بیمار سرایت کند و ماه‌ها در اندام‌ها زنده بماند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از  بلومبرگ، دانشمندان مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده در مریلند، بافت‌های گرفته شده از ۴۴ نفر را که پس از ابتلا به این بیماری در طول سال اول همه گیری در ایالات متحده جان خود را از دست داده بودند، مورد مطالعه قرار دادند.

به گفته این پایگاه خبری، آن‌ها RNA SARS-CoV-۲ را در قسمت‌های مختلف بدن، از جمله قلب و مغز، تا ۲۳۰ روز پس از شروع علائم کشف تاخیری ویروسی به‌عنوان عامل احتمالی کرونای درازمدت، که «عواقب پس از حاد SARS-CoV-۲» نیز نامیده می‌شود، ذکر شد که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به عنوان طیفی از علائم طولانی‌مدت تعریف می‌شود.

این مطالعه توسط دانشمندان مستقل برای انتشار در مجله Nature در دست بررسی است. العلی، مدیر مرکز اپیدمیولوژی بالینی در سیستم مراقبت‌های بهداشتی سن لوئیس امور کهنه سربازان در میسوری، به بلومبرگ گفت: "این کار بسیار مهمی است. " العلی که مطالعات جداگانه‌ای را در مورد اثرات درازمدت این بیماری انجام داده است، گفت: "مدت‌ها است که ما سر خود را می‌خارانیم و می‌پرسیم چرا به نظر می‌رسد کرونای طولانی مدت بر بسیاری از سیستم‌های اندام تأثیر می‌گذارد. "

او افزود: "این مقاله تا حدودی روشن می‌کند و ممکن است به توضیح این کمک کند که چرا کرونای طولانی مدت می‌تواند حتی در افرادی که بیماری حاد، خفیف یا بدون علامت داشتند، رخ دهد. "

ویروس کرونا می‌تواند ماه‌ها در قلب و مغز زندگی کند

بلومبرگ خاطرنشان کرد که دانشمندان شواهدی را هم موافق و هم علیه این احتمال ذکر کرده اند که این ویروس کشنده سلول‌های خارج از ریه‌ها و مجاری تنفسی را آلوده می‌کند.

سرپرست تیم تحقیق گفت: «نتایج ما در مجموع نشان می‌دهد که در حالی که بیشترین بار SARS-CoV-۲ در راه‌های هوایی و ریه است، ویروس می‌تواند در مراحل اولیه عفونت منتشر شود و سلول‌ها را در سراسر بدن، از جمله به طور گسترده در سراسر مغز آلوده کند».

 مک اینتایر، پروفسور امنیت زیستی جهانی در دانشگاه نیو ساوت ولز در سیدنی، استرالیا، به بلومبرگ گفت که این تحقیق "هشداری در مورد بیماری جمعی در کودکان و بزرگسالان ارائه می‌دهد. "

مک اینتایر به بلومبرگ گفت این یافته‌ها همچنین از تحقیقات قبلی حمایت می‌کند که نشان می‌دهد این ویروس مستقیماً سلول‌های ماهیچه قلب را می‌کشد  و بیماران زنده مانده از نقص‌های شناختی رنج می‌برند.

دانشمندان NIH پیشنهاد کردند که عفونت سیستم ریوی ممکن است باعث ایجاد مرحله "ویرمیک" اولیه شود که در آن ویروس کرونا در جریان خون در سراسر بدن وجود دارد.

این ویروس در مغز هر شش بیمار که بیش از یک ماه پس از بروز علائم جان خود را از دست دادند، و همچنین در اکثر مناطق مورد مطالعه در مغز پنج بیمار دیگر، از جمله یکی که ۲۳۰ روز پس از شروع علائم فوت کرده بود، شناسایی شد.

ویروس کرونا می‌تواند ماه‌ها در قلب و مغز زندگی کند

العلی گفت تمرکز بر چندین ناحیه مغز بسیار مفید است. او به بلومبرگ گفت: «این می‌تواند به ما کمک کند تا کاهش عصبی-شناختی یا «مه مغزی» و دیگر تظاهرات عصبی-روانی کرونای طولانی را درک کنیم.

او افزود: «ما باید به کرونا  به عنوان یک ویروس سیستمیک فکر کنیم که ممکن است در برخی افراد از بین برود، اما در برخی دیگر ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها باقی بماند و کرونای طولانی مدت ایجاد کند که یک اختلال سیستمیک چند وجهی است.»

نظرات بینندگان