arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۱۱ دی ۱۴۰۰

آیا برای تحصیل در دانشگاه های کانادا محدودیت سنی وجود دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا برای تحصیل در دانشگاه های کانادا محدودیت سنی وجود دارد؟

برای تحصیل در بسیاری از دانشگاه های کشور کانادا محدودیت سنی وجود ندارد اما زمانی که صحبت از دریافت ویزای تحصیلی در میان باشد، در این زمینه محدودیت هایی به وجود می آید که هر فرد باید به آن توجه کند و در تلاش باشد تا پیش از رسیدن به این سن تمامی مراحل برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا را طی کرده باشند.

البته راه هایی نیز وجود دارد که هر فرد به کمک آن می تواند محدودیت های سنی را پشت سر گذاشته و واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا شناخته شود. در این گفتار تلاش خواهیم کرد تا ضمن بررسی این محدودیت های سنی، برترین دانشگاه های کانادا را نیز به منظور تحصیل معرفی نماییم. در این جا به چند پرسش کلیدی پاسخ خواهیم داد:

  • آیا با بیش از 30 سال سن می توان در کانادا ادامه تحصیل داد؟
  • چه عواملی می تواند در اخذ ویزای تحصیلی در کشور کانادا با وجود سن بالا تاثیرگذار باشد؟
  • برترین دانشگاه های کشور کانادا برای تحصیل در این کشور کدامند؟
  • آیا یک وکیل مهاجرتی می تواند به صورت قطعی و تضمین شده ویزای کانادا را دریافت کند؟

نحوه اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

به منظور دریافت ویزای تحصیلی کانادا ابتدا باید نامه پذیرش تحصیلی (LOA) را از یک موسسه یا دانشگاه معتبر دریافت کنید. برای دریافت پذیرش می‌توانید به دو شیوه اصلی آنلاین یا کاغذی اقدام کنید. توجه داشته باشید که این مرحله باید پیش از دریافت استادی پرمیت از سفارت کانادا انجام شود.

جهت اخذ بسته تقاضا‌نامه ابتدا باید به سوالاتی در وب‌سایت CIC پاسخ دهید. نحوه پاسخ‌دهی به این سوالات مشخص می‌کند که آیا شما مجاز به دریافت استادی پرمیت هستید یا خیر و در صورت پذیرش باید چه مدارکی را آماده کنید.

در بخشی از مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا، پس از تأیید درخواست‌تان در سایت مذکور، یا پس از مراجعه به سفارت یا کنسولگری کانادا، یک چک لیست بنا بر شرایط خود، دریافت می‌کنید. این برگه در واقع یک راهنمای پذیرش بوده که در آن لیست مدارک مورد نیاز پرونده شما و میزان حدودی شهریه ذکر شده است. این برگه به عنوان راهنمایی برای انجام مرحله به مرحله فرآیند اخذ ویزای است و تنها تا 60 روز معتبر است.

در این مرحله لازم است تا یک حساب MyCIC بسازید و کد شخصی خود را ارسال کنید. سپس راهنمای ارسال مدارک به CIC را دریافت کرده و در نهایت نیز هزینه‌های مورد نظر برای تحصیل در کانادا را پرداخت نمایید.

محدودیت های سنی برای تحصیل در کانادا

برای تحصیل در کانادا مهم آن است که هر فرد حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد و محدودیت سنی برای دریافت این ویزا نیز تعریف نشده است اما افراد باید به نکاتی توجه داشته باشند تا شانس خود را برای دریافت ویزا افزایش دهند. در صورتی که شرایط سنی یک دانشجو مطابق با دوره تحصیلی باشد فرد می تواند ویزای خود را به احتمال بیشتری دریافت کند.

یکی از مسائلی که می تواند در این رابطه تاثیرگذار باشد، گپ تحصیلی است. زمانی که فردی پس از پایان دوره تحصیلی خود در یک شغل تمام وقت مشغول به کار باشد و بتواند مدارکی در رابطه با آن ارائه کند، در نتیجه گپ تحصیلی در رزومه او وجود ندارد.

نکته دومی که باید به آن توجه داشت انتخاب دوره آموزشی است. متقاضیان باید تلاش کنند تا رشته انتخابی آن ها متناسب با شغلی باشد که در حال حاضر در آن مشغول به کار هستند و می توانند در همان حوزه دانش خود را افزایش دهند. همچنین در صورتی که این دوره در دانشگاه یا کالجی معتبر برگزار شود که نیاز به نمره GRE یا GMAT بالا داشته باشد نیز شانس دریافت ویزا به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند. البته این مسئله ای نیست که بتواند به طور قطع منجر به اخذ ویزای تحصیلی برای افراد شود اما می تواند تاثیر خود را در روند اخذ ویزا بگذارد.

یکی دیگر از مواردی که می تواند به شما کمک کند تا محدودیت های احتمالی سنی را کنار بگذارید، وابستگی به کشور مقصد است. افرادی که نشان دهند شرایط شغلی مناسبی در کشور خود دارند یا تجارتی به نام آن ها در حال فعالیت است و همچنین املاک یا خانواده آن ها در کشور مقصد باشد شانس خود را برای دریافت ویزا افزایش می دهند. در حقیقت شما باید آفیسر سفارت را مطمئن کنید که پس از پایان دوره تحصیلی قصد دارید کانادا را ترک کنید اگرچه بعد از تحصیل می توانید در این کشور اقامت داشته باشید.

SOP یا انگیزه نامه نیز می تواند در روند دریافت ویزای تحصیلی موثر باشد. هر فردی که بیش از ۳۵ سال سن داشته باشد، بدون تردید باید توانایی نوشتن یک SOP با محتوای قدرتمند در رابطه با شرایط خود را در اختیار داشته باشد. برای نوشتن یک SOP بهتر است نمونه های مختلفی از آن را مطالعه کنید ولی هرگز نکات مختلف آن را کپی نکنید تا آن را خاص و منحصر به فرد نگه دارید.

آیا برای تحصیل در دانشگاه های کانادا محدودیت سنی وجود دارد؟

معرفی برترین دانشگاه های کشور کانادا

تردیدی وجود ندارد که دانشگاه های کانادا از جمله برترین دانشگاه های جهان هستند و مدارک و اسناد بسیاری وجود دارد که به کمک آن می توان این موضوع را به اثبات رساند. سازمان ها و نهادهای تحقیقاتی بسیار زیادی در جهان وجود دارد که هر ساله با توجه به شرایط و خروجی های علمی هر دانشگاه، به ارزیابی آن ها پرداخته و در یک رده بندی کلی برترین های جهان را معرفی می کنند. برای درک بیش تر از این موضوع در جدول زیر اطلاعاتی در این رابطه ارائه شده است.

رتبه جهانی در QS ( رتبه ملی )

رتبه جهانی در USN

شهر محل قرار گیری

نام دانشگاه

26 (1)

17

تورنتو

دانشگاه تورنتو

46 (3)

31

ونکوور

دانشگاه بریتیش کلمبیا

27 (2)

51

مونترئال

دانشگاه مک گیل

140 (6)

133

همیلتون

دانشگاه مک مستر

126 (5)

138

ادمنتون

 دانشگاه آلبرتا

111 (4)

140

مونترئال

دانشگاه مونترئال

235 (10)

174

کلگری

دانشگاه کلگری

230 (9)

192

اوتاوا

دانشگاه اوتاوا

149 (7)

210

واترلو

دانشگاه واترلو

170 (8)

287

لندن

دانشگاه وسترن

جدول فوق به خوبی نشان می دهد که 8 دانشگاه در کشور کانادا وجود دارند که در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. دلیل اختلاف جایگاه دانشگاه های یکسان در جهان آن است که هر موسسه شاخص های متفاوتی را برای ارزیابی در نظر می گیرد و به همین واسطه هر دانشگاه امتیاز متفاوتی را به دست می آورد و در جایگاه متفاوتی می ایستد.

در بخش قبل اشاره کردیم که هرچه جایگاه یک دانشگاه بالاتر باشد، شانس دریافت ویزا نیز به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند اما باید به این نکته نیز توجه داشت که افرادی می توانند در این دانشگاه ها به تحصیل بپردازند که از رزومه تحصیلی مناسبی برخوردار باشند تا بتوانند در این پروسه شانس پذیرش از دانشگاه که اولین گام در پروسه است را با موفقیت پشت سر بگذارند.

نکتهدر برخی موارد ممکن است از برخی متقاضیان درخواست شود تا برای مصاحبه به دفاتر ارائه ویزا مراجعه کنند که در واقع همان مصاحبه ویزای تحصیلی کانادا است. دریافت مشاوره از وکلای خبره مهاجرتی در این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار است. زیرا بروز کوچکترین اشتباه یا تأخیر در انجام هر یک از مراحل می‌تواند خسارات مالی و زمانی به دنبال داشته باشد. در این شرایط حتی ممکن است پای دلالان و سودجویان نیز به این پروسه باز شود.
لذا شرکت کاناداپاس از ابتدای امر یعنی انتخاب دانشگاه و شهر محل تحصیل و بستن فایل ویزا از نظر حقوقی تا اخذ ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت تحصیلی به این کشور شما را همراهی و ساپورت خواهد نمود. 

در مسیر مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در صورتی که به دنبال راهی برای اطمینان بیشتر از خدمات یک وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC استفاده کنید.البته باید در نظر داشت که یک وکیل نمی تواند ضمانت کند که پروسه هر فرد به صورت قطعی انجام میشود بلکه می تواند اطمینان دهد که پرونده فرد با بالاترین شانس ممکن وارد پروسه اجرایی خواهد شد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا با مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس در ارتباط باشید.

 

نظرات بینندگان