arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۲ - ۱۴ دی ۱۴۰۰

ارزش سهام اپل به ٣ هزار میلیارد دلار رسید؛ بیشتر از تولید اقتصادی سالانه بریتانیا

شرکت آمریکایی اپل به اولین شرکت جهان تبدیل شد کە ارزش سهام آن به ٣ هزار میلیارد دلار می‌رسد. ارزش اپل بیشتر از تولید اقتصادی سالانه بریتانیا و کمی کمتر از تولید اقتصادی سالانه آلمان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دویچه وله: شرکت آمریکایی اپل به اولین شرکت جهان تبدیل شد کە ارزش سهام آن به ٣ هزار میلیارد دلار می‌رسد. ارزش اپل بیشتر از تولید اقتصادی سالانه بریتانیا و کمی کمتر از تولید اقتصادی سالانه آلمان است.

 

به گزارش "تاگس شاو" وبسایت کانال یک تلویزیون آلمان، هر سهم اپل در بازار بورس آمریکا به رکورد ١٨٢.٨٨ دلار آمریکا رسید.

بە این ترتیب ارزش کل سهام اپل به ٣ هزار میلیارد دلار می‌رسد، کە بیشتر از تولید اقتصادی بریتانیا در یک سال است. اپل اولین شرکت سهامی عام در جهان است کە بە این رکورد می‌رسد.

در ماه اوت ٢٠١٨ ارزش اپل در بازار سرمایه ٢ هزار میلیارد دلار بود. به گفته کارشناسان، در دوره همه‌گیری ویروس کرونا به علت محدودیت تردد و قرنطینه، میزان استفاده از محصولات فن‌آوری بالا رفت و این موضوع به رشد سهام اپل کمک کرد.


به این ترتیب همزمان با افزایش زمان خانه‌نشینی در جهان، تقاضا برای محصولات اپل هم افزایش یافت. فروش عمده اپل مربوط به گوشی‌های "آیفون" است. تبلت‌های "آی‌پد" و کامپیوترهای "مک" نیز از محصولات پر فروش این برند آمریکایی هستند. همچنین اپل از فروش نرم‌افزار، سرویس‌های ذخیره‌سازی، عرضه موسیقی و برنامه‌های ویدیویی نیز درآمد کسب می‌کند.

انتظار می‌رود فروش محصولات اپل در سال ۲۰۲۲ نیز افزایش یابد. این شرکت آمریکایی بالاترین میزان فروش را در بازار گوشی‌های هوشمند چین را دارد. تقاضا برای محصولات اپل در این کشور در حال افزایش است.

اولین آیفون ساخت اپل در ژوئن سال ۲۰۰۷ میلادی توسط استیو جابز، مدیرعامل سابق این شرکت، عرضه شد و از آن زمان ارزش سهام این شرکت تقریبا ۵۸ برابر شده است.

نظرات بینندگان