arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۳ - ۱۵ دی ۱۴۰۰

وزارت امر به معروف طالبان: از اختلاط زن و مرد در یک مکان باید جلوگیری شود

وزارت امر به معروف طالبان گزارش‌ها مبنی بر منع‌کردن زنان در هرات از رفتن به کافه‌ها را رد کرده و گفته است تنها از "اختلاط زن و مرد در یک مکان" باید جلوگیری شود. سخنگوی این وزارت همچنین از ماموران این وزارت خواسته تلفن‌های همراه مردم را بررسی نکنند و وارد حریم خصوصی افراد نشوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: وزارت امر به معروف طالبان گزارش‌ها مبنی بر منع‌کردن زنان در هرات از رفتن به کافه‌ها را رد کرده و گفته است تنها از "اختلاط زن و مرد در یک مکان" باید جلوگیری شود.

سخنگوی این وزارت همچنین از ماموران این وزارت خواسته تلفن‌های همراه مردم را بررسی نکنند و وارد حریم خصوصی افراد نشوند.

اخیرا ویدیوهایی از بررسی تلفن‌های موبایل مردم از سوی ماموران گشت طالبان و مجازات مردان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران افغان و شهروندان کشورهای دیگر مواجه شده است.

برخی از این کاربران استدلال می‌کنند که "شریعت اسلامی از مداخله در امور خصوصی مردم شدیدا منع کرده است اما حاکمیت طالبان به خاطر سرکوب مردم از این حربه استفاده می‌کند".

در روزهای اخیر گزارش‌هایی از افزایش سختگیری‌ها و اعمال دستورهای تازه از سوی وزارت امر به معروف طالبان در ولایت‌های مختلف منتشر شده. علاوه بر اعمال محدویت بر زنان از مردها هم خواسته شده که ریش بگذارند، در وقت نماز در مساجد حاضر باشند و از گوش دادن به موسیقی پرهیز کنند.

نظرات بینندگان