arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

گوگل مپ بهتر است یا ویز؟

زمانی که نیاز دارید به جایی بروید، طبیعتا بهترین مسیر را با کمترین ترافیک ممکن و کمترین موانع جستجو می‌کنید. برنامه‌های نقشه آنلاین و ناوبری امروزی برای همین منظور آماده شده اند. دو برنامه محبوب برای iOS و اندروید  را می‌توان گوگل مپ و ویز دانست، که اطلاعات لحظه به لحظه، مسیر‌های گام به گام در زمان واقعی و موارد دیگر را ارائه می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زمانی که نیاز دارید به جایی بروید، طبیعتا بهترین مسیر را با کمترین ترافیک ممکن و کمترین موانع جستجو می‌کنید. برنامه‌های نقشه آنلاین و ناوبری امروزی برای همین منظور آماده شده اند. دو برنامه محبوب برای iOS و اندروید  را می‌توان گوگل مپ و ویز دانست، که اطلاعات لحظه به لحظه، مسیر‌های گام به گام در زمان واقعی و موارد دیگر را ارائه می‌دهند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز،   این دو برنامه از محبوب‌ترین برنامه‌های ناوبری هستند، زیرا استفاده از هر دو آسان است و به طور مداوم مسیر‌های دقیق را ارائه می‌دهند؛ بنابراین یک پرسش مهم این است که کدام یک از این دو برنامه متعلق به گوگل را باید به عنوان کمک ناوبری روزانه خود در رانندگی انتخاب کنید؟

گوگل مپ بهتر است یا ویز؟
ویز چیست؟

شرکت گوگل، ویز  را در سال ۲۰۱۳ خریداری کرد و آن را به عنوان یک برنامه ناوبری مبتنی بر  GPS با چندین ویژگی توسعه داد. "استفاده کنندگان" از ویز می‌توانند به رانندگان دیگر در مورد تصادفات، خطرات، بسته شدن جاده‌ها، تله‌های سرعت، فعالیت پلیس و سایر مواردی که ممکن است نیاز به تغییر مسیر داشته باشد، هشدار دهد و این اطلاعات با ETA بر اساس شرایط ترافیکی فعلی ارائه می‌شود.

این برنامه همچنین به شما کمک می‌کند نزدیک‌ترین پمپ بنزین‌ها را در طول مسیر خود پیدا کنید، و در ارتباط با Android Auto یا Apple CarPlay، می‌توانید از ویز  بر روی صفحه‌نمایش خودروی خود استفاده کنید، در صورت وجود.

اما ویز فقط بر رانندگی تمرکز نمی‌کند و به روز رسانی‌ها پشتیبانی از دستیار گوگل (در اندروید) و سیری (در iOS) را اضافه کرده اند. همچنین می‌توانید از میان انواع صدا‌های صوتی برنامه‌ها را انتخاب کنید تا شما را در حین رانندگی راهنمایی کنند و حتی از ویژگی carpool برنامه برای ترتیب دادن کارپول‌ها برای ارائه سواری یا یافتن همراهان استفاده کنید. ویز،   رایگان است و با تبلیغات پشتیبانی می‌شود. این اپلیکیشن،   یک حالت موتور سیکلت  نیز دارد و همچنین می‌توانید با پیوند دادن این سرویس‌ها به ویز و پخش آن‌ها از طریق برنامه، به موسیقی مورد علاقه خود از برنامه‌هایی مانند اسپاتیفای و پادکست‌ها گوش دهید.

 

نقشه گوگل چیست؟

گوگل مپ، یک برنامه ناوبری استاندارد است که ناوبری را برای هر حالتی، اعم از پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، یا استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، علاوه بر رانندگی با دستورالعمل‌های مختلف، ارائه می‌دهد.


گوگل مپ، فقط یک سیستم کمک ناوبری نیست، زیرا مکان مشاغل مختلف، نقاط دیدنی محلی و نقاط مورد علاقه را نیز نشان می‌دهد، و این برنامه را برای دریافت یک نمای کلی از یک منطقه یا بخشی از شهر مفید می‌سازد. نزدیک به مقصد شما. حتی زمانی که در حال پیمایش هستید، مسیر‌ها نسبتاً انعطاف‌پذیر هستند، و می‌توانید در طول مسیر خود برای خدمات جستجو کنید و توقف‌های بیشتری اضافه کنید.

بسیاری از سرویس‌های محبوب دیگر Google مانند Google Assistant، Google Street View، و Google Search در Maps ادغام شده‌اند، و Google Maps نیز اکنون دارای ویژگی‌های مانند ویز، به‌روزرسانی‌های ترافیکی بی‌درنگ و ویژگی‌های واقعیت افزوده است که به راهنمایی برای پیاده‌روی در اطراف کمک می‌کند.

گوگل مپ بهتر است یا ویز؟

کدام  برنامه شما را سریعتر به آنجا می‌رساند؟

مقایسه ویژگی‌های برنامه‌های ناوبری یک نکته مهم است، اما ارزش واقعی کمک آن‌ها این است که چقدر سریع و آسان شما را به مقصد می‌رسانند.  برای رانندگی در شهر، ویز در یافتن مسیر‌های جایگزین در اطراف تصادفات و ترافیک و هشدار به رانندگان قبل از حوادث مرتبط با جاده برتر است.  

گزارش پلیس ویز به رانندگان کمک می‌کند تا سرعت خود را برای جلوگیری از گرفتن جریمه کنترل کنند.  ویز گاهی اوقات رانندگان را از طریق محله‌های مسکونی یا مسیر‌های دوربرگردان برای رسیدن به مقصد هدایت می‌کند، که می‌تواند در برخی موقعیت‌ها، مانند سفر‌های طولانی‌تر، ایده‌آل باشد، اما ممکن است در زمان محلی صرفه‌جویی زیادی نداشته باشد.

گوگل مپ، شما را به موقع به مقصد می‌رساند و همچنین به رانندگان در مورد تصادفات و ترافیک هشدار می‌دهد.  هشدار‌های گوگل مپ نسبت به ویز عمومی‌تر هستند، زیرا گوگل مپ  دارای درجه بالایی از یکپارچگی اجتماعی نیست.  با این حال، گوگل مپ  نمای نقشه بزرگتر و آموزنده تری دارد که اغلب مسیر‌ها و خدمات اطراف را با وضوح بیشتری نشان می‌دهد.

نظرات بینندگان