arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۳ - ۱۹ دی ۱۴۰۰

۴۰ سال پیش؛ روزی که نامِ تالار «رودکی» به «وحدت» تغییر کرد

«... به میمنت این هفته‌ی پرشکوه [هفته وحدت] نام این تالار به تالار وحدت تبدیل می‌شود و امیدوارم که همیشه بتوانیم برنامه‌های مفید و موثری را در راه وحدت جوامع اسلامی که درمان درد‌های موجود است، در این تالار برگزار کنیم...»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ انتخاب»؛ ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۶۰ مراسم نخستین روز بزرگداشت هفته‌ی وحدت اسلامی در تالار رودکی آغاز شد. در این مراسم که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقامات و شخصیت‌های روحانی و بلندپایه‌ی مملکتی، شماری برادران روحانی اهل تسنن کشور و... برگزار شد، حجت‌الاسلام معادیخواه وزیر وقت ارشاد طی سخنانی اعلام کرد که نام تالار «رودکی» از آن پس به «وحدت» تبدیل خواهد شد. بخشی از سخنان او به این شرح بود:

«روزی که نامه‌ی آیت‌الله منتظری مبنی بر برگزاری مراسم هفته‌ی وحدت به دست این‌جانب رسید با توجه به عظمت این پیشنهاد و نیاز به فرصت زیاد برای ادای حق این پیشنهاد و درگیری‌هایی که در رابطه با بزرگداشت مراسم ۲۲ بهمن وجود داشت، فکر می‌کردم از عهده‌ی ادای حق این پیشنهاد برنیایم، ولی با همکاری و همراهی صمیمانه‌ی همه‌ی مردم مسلمان حق‌طلب و وحدت‌خواه ما امروز شاهد برگزاری مراسم شکوهمند در ایران و بعضی کشور‌های دیگر هستیم. به میمنت این هفته‌ی پرشکوه نام این تالار به تالار وحدت تبدیل می‌شود و امیدوارم که همیشه بتوانیم برنامه‌های مفید و موثری را در راه وحدت جوامع اسلامی که درمان درد‌های موجود است، در این تالار برگزار کنیم...» (اطلاعات: شنبه ۱۹ دی ۱۳۶۰)

نظرات بینندگان