arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۲۰ دی ۱۴۰۰

رییس اتحادیه بارفروشان: اخبار بازگشت محصولات کشاورزی ایران، تمایل مردم برای خرید میوه را کاهش داده / اگر این روند ادامه پیدا کند، میوه‌ها بر روی دست کشاورزان می ماند

روزانه ۱۰ تا ۲۰ هزار تن ورودی بار میدان مرکزی میوه و تره بار است که قبلا این میزان بار تا روز بعدش به فروش می رفت. اما شب قبل ورودی بار به میدان ۸۵۰۰ تن بود که ۲۵۰۰ تن آن تا کنون باقی مانده است. اینکه میوه در میدان مرکزی خریداری نمی‌شود، یعنی مردم در سطح شهر از مغازه‌ها میوه نمی‌خرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس اتحادیه بارفروشان: اخبار بازگشت محصولات کشاورزی ایران، تمایل مردم برای خرید میوه را کاهش داده / اگر این روند ادامه پیدا کند، میوه‌ها بر روی دست کشاورزان می ماند

ایسنا: رییس اتحادیه بارفروشان می‌گوید خبرهای بازگشت محصولات کشاورزی ایران در چند وقت اخیر، تمایل مردم را برای خرید میوه کاهش داده است.

مصطفی دارایی‌نژاد، با بیان اینکه وضعیت بازار میوه خوب نیست، گفت: روزانه ۱۰ تا ۲۰ هزار تن ورودی بار میدان مرکزی میوه و تره بار است که قبلا این میزان بار تا روز بعدش به فروش می رفت. اما شب قبل ورودی بار به میدان ۸۵۰۰ تن بود که ۲۵۰۰ تن آن تا کنون باقی مانده است. اینکه میوه در میدان مرکزی خریداری نمی‌شود، یعنی مردم در سطح شهر از مغازه‌ها میوه نمی‌خرند.

وی ادامه داد: قدرت خرید مردم کاهش یافته است و تمایلی به خرید میوه ندارند. از طرفی خبرهایی که چند وقت اخیر در خصوص برگشت محصولات کشاورزی ایران منتشر شده نیز از این تمایل کاسته است. در حالی که باید گفت محصولات ما همگی سالم هستند.

رییس اتحادیه بارفروشان گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند، میوه‌ها بر روی دست کشاورزان می ماند و آنها ضرر خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش روسیه فلفل دلمه‌های ایران را به دلیل استفاده از چهار نوع سم شناخته نشده در این کشور برگشت زد. بعد از آن هند و امارات، کیوی ایران را به دلیل وجود نوعی آفت (شپشک) برگشت زدند که سازمان گیاهپزشکی کشور وجود این نوع آفت را تکذیب کرد. ازبکستان نیز چندین محموله از سیب‌زمینی ایران را برگشت داد که مقامات مسوول علت آن را وجود خاک همراه سیب زمینی اعلام کردند.

 

 

نظرات بینندگان