arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۲۲ دی ۱۴۰۰

رستم قاسمی با بشار اسد دیدار کرد / تاکید وزیر راه بر حمایت از پایداری‌ها و مقاومت ملت سوریه

منابع رسمی سوریه، عصر امروز (چهارشنبه)، خبر دادند که «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در دمشق با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.طبق گزارش الاخباریه، وزیر راه و شهرسازی ایران در این دیدار بر موضع ثابت تهران در حمایت از پایداری‌ها و مقاومت ملت سوریه در مواجهه با تروریسم و لزوم توسعه همکاری‌های میان دو کشور در تمام زمینه‌هایی که به نفع ملت دوست ایران و سوریه است، تأکید کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: منابع رسمی سوریه، عصر امروز (چهارشنبه)، خبر دادند که «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در دمشق با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

بنابر گزارش شبکه «الاخباریه» سوریه، دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه به‌ویژه در زمینه اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند و رئیس‌جمهور سوریه در راستای منافع استراتژیک ایران و سوریه و پیوند بخش‌های تجاری دو کشور بر اهمیت ایجاد طرح‌های جدید تأکید کرده است.

در این گفت‌و‌گو همچنین راه‌های گسترش زمینه‌های کار مشترک در بخش‌های دولتی و خصوصی و تشویق سرمایه‌گذاری‌های مشترک با هدف پیشبرد روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در تمام زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

طبق گزارش الاخباریه، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر موضع ثابت تهران در حمایت از پایداری‌ها و مقاومت ملت سوریه در مواجهه با تروریسم و لزوم توسعه همکاری‌های میان دو کشور در تمام زمینه‌هایی که به نفع ملت دوست ایران و سوریه است، تأکید کرده است.

رسانه‌های سوری روز گذشته خبر دادند که یک هیأت اقتصادی بلندپایه به ریاست وزیر راه و شهرسازی ایران وارد دمشق شده است.

روزنامه «الوطن» سوریه با اشاره به اینکه هدف از سفر این هیأت ایرانی ‌بحث و بررسی راه‌های توسعه همکاری‌ اقتصادی میان دو کشور است، خبر داده بود که تعدادی از نمایندگان ایرانی در هیأت مذکور حضور داشته‌اند و قرار است با تعدادی از مقامات ارشد سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کنند.

نظرات بینندگان