arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۲۲ دی ۱۴۰۰

آمریکا چند شهروند کره شمالی و روسیه را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا شش شهروند کره شمالی، یک شهروند و نیز یک شرکت روسی را به اتهام تامین کالا برای برنامه موشکی بالستیک کره شمالی تحریم کرد. وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد که این اقدامات در راستای تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت برنامه موشک‌های بالستیک و سلاح‌های کشتار جمعی کره شمالی و مانعی در مقابل تلاش‌های پیونگ یانگ برای گسترش فناوری‌های مرتبط است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزارت خزانه داری آمریکا شش شهروند کره شمالی، یک شهروند و نیز یک شرکت روسی را به اتهام تامین کالا برای برنامه موشکی بالستیک کره شمالی تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای ادعا کرد که این اقدامات در راستای تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت برنامه‌ موشک‌های بالستیک و سلاح‌های کشتار جمعی کره شمالی و مانعی در مقابل تلاش‌های پیونگ یانگ برای گسترش فناوری‌های مرتبط است.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این تحریم ها در ادامه شش پرتاب موشک بالستیک کره شمالی از ماه سپتامبر ۲۰۲۱ است که هر یک از آنها چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.

برایان ای نلسون معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی آمریکا مدعی شد اقدامات امروز، بخشی از تلاش های مداوم آمریکا رای مقابله با برنامه موشک های بالستیک و تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی، استفاده مستمر از اشخاص و نمایندگان خارج از کشور برای تامین غیرقانونی کالای مورد استفاده در تسلیحات است. پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی شواهد دیگری از ادامه پیشبرد برنامه های ممنوعه موشکی باوجود درخواست‌های جامعه بین‌المللی برای دیپلماسی و خلع سلاح هسته‌ای است.

نظرات بینندگان