arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۲۳ دی ۱۴۰۰

صبحانه خبری، ۲۳ دی ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آزادی ارس امیری زندانی دوتابعیتی انگلیسی / واکنش وزارت ورزش و جوانان به حواشی جلسه با بلاگرها / تعلیق حق رأی ایران در سازمان ملل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تعلیق حق رأی ایران در سازمان ملل
سخنگوی وزارت امورخارجه با تایید تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل متحد گفت: متاسفانه برای دومین سال پیاپی و به دلیل تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا پرداخت های حق عضویت کشورمان در سازمان ملل با مشکل مواجه شده است.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۲هزار و ۸۹ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۳۲ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۳۸۷ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۹۷۲ نفر رسید.

دلیل پیگیری جدی دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، کمبود منابع است
نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که بنا براظهارات صریح رئیس سازمان برنامه و بودجه در صحن علنی مجلس، دولت به دلیل محدودیت های ارزی ناچار به حذف ارز ترجیحی است گفت: هنوز برنامه مشخصی درباره چگونگی حذف ارز ترجیحی و مقابله با آثار آن بر روی معیشت مردم به مجلس ارائه نشده و این درحالی است که هم در قانون بودجه ۱۴۰۰ و هم در تفاهمی که بین سازمان برنامه و کمیسیون های مجلس انجام شده بود، دولت برای تدوین بسته های حمایت معیشتی از مردم، اختیارات لازم را داشته است.

واکنش وزارت ورزش و جوانان به حواشی جلسه با بلاگرها
روز گذشته ویدئویی از حضور تعدادی بلاگر زن جوان فعال در عرصه‌های مختلف در ساختمان شماره ۲ وزارت ورزش و جوانان منتشر شد که حواشی و انتقاداتی به همراه داشت، به طوری که برخی کاربران فضای مجازی از آن به عنوان «دور همی زنانه» یاد کردند؛ پس از این واکنش‌ها، وزارت ورزش و جوانان با انتشار بیانیه‌ای، جلسه مذکور را «جلسه مجمع ملی خیرین ازدواج» عنوان می‌کند که تنها به منظور «ترویج امر ازدواج در فضای مجازی» تشکیل شده است.

درویش مدیرعامل پرسپولیس شد
با استعفای مجید صدری از سرپرستی باشگاه پرسپولیس بالاخره طلسم تصمیم گیری وزارت ورزش در مورد مدیریت این باشگاه شکسته شد و امروز با برگزاری جسله بین اعضای هیات مدیره و مسئولان این وزارتخانه و همچنین حضور وزاری اقتصاد و دادگستری مدیرعامل جدید مشخص شد. رضا درویش که سابقه مدیرعاملی باشگاه سایپا را دارد به عنوان مدیرعامل سرخپوشان انتخاب شد.

آمریکا اواخر ژانویه یا اوایل فوریه در مورد مذاکرات وین تصمیم می‌گیرد
پایگاه خبری اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که آمریکا ضرب الاجل تصمیم گیری در مورد مذاکرات وین را اواخر ماه ژانویه یا اوایل ماه فوریه مشخص کرده است. این منابع آگاه اعلام کردند که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا فکر می‌کند که در حال حاضر تنها چند هفته به نقطه تصمیم گیری حساس باقی مانده است: یا یک توافق به دست خواهد آمد و آمریکا به توافق هسته‌ای باز می‌گردد یا مذاکرات شکست می‌خورد و دولت به سمت فشار بیشتر بر ایران حرکت می‌کند.

آزادی ارس امیری زندانی دوتابعیتی انگلیسی
شورای انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بسیار خرسندیم که تأیید کنیم که ارس امیری، کارمند شورای فرهنگی بریتانیا و شهروند ایرانی، در دادگاه عالی ایران از تمام اتهاماتی که قبلاً علیه او مطرح شده بود، پس از درخواست تجدیدنظر وکیلش تبرئه شده است و او از بازداشت آزاد شده و به بریتانیا بازگشته است.

نظرات بینندگان