arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۲۳ دی ۱۴۰۰

آیت‌الله مکارم: اهانت به مقدسات دیگر مذاهب جایز نیست / اقلیتی افراطی باعث تفرقه و اختلاف می‌شوند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از اهانت به مقدسات دیگر مذاهب، گفت: از نظر شرعی، اهانت به مقدسات دیگر مذاهب جایز نیست و این قبیل کارها به‌شدت به وحدت اسلامی خدشه وارد می‌کند. وی با اشاره به این‌که اقلیتی افراطی هستند که باعث تفرقه و اختلاف می‌شوند، گفت: گفته‌های متفکران شیعه و اهل سنت باید ملاک و معیار قرار گیرد، نه گفته‌های عده‌ای قلیل و افراطی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از اهانت به مقدسات دیگر مذاهب، گفت: از نظر شرعی، اهانت به مقدسات دیگر مذاهب جایز نیست و این قبیل کارها به‌شدت به وحدت اسلامی خدشه وارد می‌کند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی، وی در دیدار در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، افزود: یکی از مواردی که سبب کاهش اختلاف ها و زدودن بدبینی‌ها می‌شود، خبررسانی و تبیین درست و صحیح مواضع و اندیشه‌هاست.

وی با اشاره به این‌که اقلیتی افراطی هستند که باعث تفرقه و اختلاف می‌شوند، گفت: گفته‌های متفکران شیعه و اهل سنت باید ملاک و معیار قرار گیرد، نه گفته‌های عده‌ای قلیل و افراطی.

آیت‌الله مکارم شیرازی دعوت از کارشناسان و بزرگان اهل سنت و گفتمان اصولی و صحیح را از دیگر موارد ضروری برشمرد که باید دبیرخانه مجمع تقریب مذاهب اسلامی بر آن اهتمام داشته باشد.

نظرات بینندگان