arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۲۳ دی ۱۴۰۰

پیشگیری ۸ ساعته از ابتلا به کرونا با اسپری بینی

طبق یک مطالعه، یک اسپری بینی آزمایشی جدید می‌تواند تا هشت ساعت از ابتلای افراد به کرونا جلوگیری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طبق یک مطالعه، یک اسپری بینی آزمایشی جدید می‌تواند تا هشت ساعت از ابتلای افراد به کرونا جلوگیری کند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از نیویورک پست، به گفته محققان دانشگاه هلسینکی فنلاند، این درمان امیدوارکننده نشان داده است که می‌تواند عفونت ناشی از ویروس را در مطالعات آزمایشگاهی روی موش‌ها مسدود کند.

نویسنده این مطالعه، کاله ساکسلا، گفت: "این فناوری ارزان و  با قابلیت تولید انبوه است و بازدارندگی آن در برابر همه انواع ویروس کار می‌کند. "

این اسپری حتی در برابر ویروس سارس که اکنون منقرض شده است، کار می‌کند، بنابراین ممکن است به عنوان یک اقدام اضطراری در برابر کروناویروس‌های جدید احتمالی نیز عمل کند.

بر اساس این مطالعه، این اسپری که برای افراد دارای نقص ایمنی و سایر افراد در معرض خطر توسعه یافته است، از یک پروتئین مصنوعی شبیه آنتی بادی ساخته شده است که پروتئین اسپایک ویروس کرونا را شناسایی کرده و به آن متصل می‌شود و به طور موقت آن را در مسیر خود متوقف می‌کند.

پیشگیری ۸ ساعته از ابتلا به کرونا با اسپری بینی

محققان دریافتند که دوز کمی از آن از آلوده شدن سلول‌ها به همه انواع ویروس کرونا از جمله اُمیکرون جلوگیری می‌کند. آن‌ها همچنین دریافتند که موش‌هایی که تحت درمان قرار می‌گیرند، پس از قرار گرفتن در معرض نوع بتای کرونا، بسیار کمتر در دستگاه تنفسی فوقانی و ریه‌های خود دچار مشکل می‌شوند.

به گفته دانشمندان،   این اسپری بینی هنوز روی انسان آزمایش نشده است، مطالعات آزمایشگاهی هنوز مورد بررسی قرار نگرفته و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، این درمان به معنای جایگزینی واکسن یا سایر دارو‌ها نیست و استفاده پیشگیرانه از آن برای محافظت از عفونت SARS-CoV-۲ است. با این حال، این یک واکسن نیست و قرار نیست جایگزینی برای واکسن‌ها باشد، بلکه مکمل واکسیناسیون برای ارائه محافظت بیشتر است.

نظرات بینندگان