arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۴ دی ۱۴۰۰

صبحانه خبری، ۲۴ دی ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / فارس: تجمع اعتراضی معلمان در قم به حاشیه کشیده شد / اظهارات احمد خاتمی علیه «پرورش یافتگان» مهدی بازرگان / آمریکا: در دیپلماسی، چیزی به نام تضمین وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 آمریکا: در دیپلماسی، چیزی به نام تضمین وجود ندارد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره دادن تضمین به ایران درباره خارج نشدن دولت بعدی آمریکا از توافق اظهار داشت در دیپلماسی و امور بین الملل چیزی به نام تضمین وجود ندارد. ما می توانیم برای دولت کنونی آمریکا صحبت کنیم. این دولت آمادگی خود را برای بازگشت به پایبندی کامل به برجام و حضور در آن اعلام کرده است تا زمانی که ایران نیز اقدام مشابه انجام دهد.

 

عده ای از طلاب در فکر انصراف از حوزه هستند

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید خواستار توجه شورای عالی حوزه به معیشت طلاب و تربیت خطبای زباندان شد و گفتند: عده ای از طلاب به خاطر اینکه عائله آنها تامین نمی شوند در فکر انصراف از حوزه هستند که باید فکری در این باره کرد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۲۳۹۴ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۳۰ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۸۱ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۲ نفر رسید.

 

فارس: تجمع اعتراضی معلمان در قم به حاشیه کشیده شد

فارس نوشت: امروز پنجشنبه ۲۳ دی ماه معلمان در برخی استانهای کشور دست به تجمع اعتراضی نسبت به وضعیت معیشتی خود کردند. در مرکزی از پیش از ظهر امروز حدود ۱۵۰ تن از معلمان تجمع مسالمت آمیزی برگزار کردند. در شیراز، اصفهان، زنجان و دو شهر آذربایجان غربی تجمعاتی با جمعیت حدود ۵۰ تا ۳۰۰ نفر در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد. در اردبیل و شهرکرد نیز به ترتیب حدود ۱۰۰ و ۳۰۰ معلم به اعتراض پرداختند، حراست اداره کل آموزش و پرورش قم مانع ورود معلمان معترض به ساختمان شد و این اعتراض با شعارهای مانند "معلم زندانی آزاد باید گردد" و " اجرای همترازی بدون حقه بازی" عده‌ای معدود به حاشیه کشیده شد. در سه شهر استان مازندران، یزد، مشهد و تهران تجمعاتی مخابره شده است.

تهدید روسیه به قطع روابط با آمریکا

پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین ضمن هشدار به آمریکا درباره تلاش برای اعمال تحریم علیه رییس‌جمهور روسیه اعلام کرد، این اقدام به معنای قطع روابط دو کشور است.

 

اولین ماهواره‌بر سوخت جامد ایران با موفقیت پرتاب شد

سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هفته گذشته آزمایش پیشران و موتور اول ماهواره‌بر ایرانی با سوخت جامد برای اولین بار با موفقیت انجام شد. سردار امیرعلی حاجی زاده افزود: در این آزمایش موفق از موتور و سوخت جامد تراست ۶۶ تن استفاده شد.

اظهارات احمد خاتمی علیه «پرورش یافتگان» مهدی بازرگان

احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره نامه امام راحل به مهندس مهدی بازرگان، یادآور شد: دولت بازرگان حدود ۹ ماه بر روی کار بود اما پرورش یافتگان این نهضت همچنان وجود دارند، در آذرماه سالجاری یکی از افراد شاخص این جریان در کنفرانسی در تهران عملا بر جدایی حوزه‌های علمیه از سیاست و بازگشت محبوبیت طلاب در بین مردم تاکید کرد در حالی که تکذیب دین از سیاست، یک سیاست رضاخانی و برابر با تکذیب امام علی(ع) است.

 

ادعای دانمارک درمورد جاسوسی ایران در محدوده قطب شمال

یک روز از طرح ادعای تل آویو در خصوص جاسوسی عوامل ایران در اسرائیل، دانمارک نیز ادعایی را درباره تهدید جاسوسی از سوی ایران در محدوده قطب شمال مطرح کرد. در گزارش دانمارک ادعا شده که «سرویس های اطلاعاتی خارجی-از جمله چین، روسیه و ایران-در تلاش هستند تا با دانشجویان، محققان و شرکت ها ارتباط برقرار کنند تا از اطلاعات مربوط به فناوری و تحقیقات دانمارک استفاده کنند.»

 

آیت الله سیستانی پیوند کلیه خوک به انسان را جایز دانست

آیت الله سید علی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان به پرسشی درباره پیوند کلیه خوک به انسان پاسخ گفته است. متن پرسش وپاسخ مطرح شده بدین شرح است:

س: آیا پیوند کلیه خوک به انسان جایز است؟

جواب: جایز است و خدا عالم است.

نظرات بینندگان