arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۲۴ دی ۱۴۰۰

آنکارا: قزاقستان در معرض این است که شوروی دوباره آن را زیر یوغ بی‌معنی خود قرار دهد/ مسکو: مقامات ترکیه از بیان داشتن اظهارات فکر نشده با صدای بلند خودداری کنند

زاخاروا در نشست خبری هفتگی گفت: «انتظار داریم مقامات ترکیه از بیان داشتن اظهارات فکر نشده با صدای بلند خودداری کنند». پیش‌تر یک مقام ترکیه مدعی شده بود: «قزاقستان اول خود را از فشار سرکوب شوروی خلاص کرد و حالا برخی نیرو‌ها مدعی این تهدید هستند که دوباره آن را زیر یوغ بی‌معنی خود قرار دهند».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه به ادعاهای اخیر ترکیه درباره تحولات قزاقستان واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه «پاکستان پونیت» زاخاروا در نشست خبری هفتگی گفت: «انتظار داریم مقامات ترکیه از بیان داشتن اظهارات فکر نشده با صدای بلند خودداری کنند».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه گفت: «اوضاع ناراحت‌کننده، پیچیده و غیرعادی قزاقستان نیازمند همسویی تلاش‌ها [برای حل مشکلات] است و قطعاً نباید به عنوان فرصتی برای آسیب زدن یا ماهی گرفتن در آب گل‌آلود در نظر گرفته شود».

پاکستان پوینت نوشت، پیش‌تر یک مقام ترکیه مدعی شده بود: «قزاقستان اول خود را از فشار سرکوب شوروی خلاص کرد و حالا برخی نیروها مدعی این تهدید هستند که دوباره آن را زیر یوغ بی‌معنی خود قرار دهند».

نظرات بینندگان