arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۲۴ دی ۱۴۰۰

استرالیا برای دومین بار ویزای نواک جوکوویچ را لغو کرد

وزیر مهاجرت استرالیا روز جمعه ویزای نواک جوکوویچ، مرد اول تنیس جهان را به‌دلیل نادیده‌ گرفتن محدودیت‌های کرونایی برای ورود به این کشور لغو کرد. در صورت تائید نهایی این دستور، جوکوویچ باید خاک استرالیا را پیش از آغاز رقابت‌ها در روز دوشنبه هفته آینده ترک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: وزیر مهاجرت استرالیا روز جمعه ویزای نواک جوکوویچ، مرد اول تنیس جهان را به‌دلیل نادیده‌ گرفتن محدودیت‌های کرونایی برای ورود به این کشور لغو کرد. در صورت تائید نهایی این دستور، جوکوویچ باید خاک استرالیا را پیش از آغاز رقابت‌ها در روز دوشنبه هفته آینده ترک کند.

جوکوویچ ۳۴ ساله که با هدف قهرمانی در دهمین اپن استرالیا به این کشور سفر کرده، می‌تواند بار دیگر از این تصمیم دولت استرالیا در یک دادگاه شکایت کند و خواهان لغو آن شود.

الکس هاوک، وزیر مهاجرت استرالیا بعد از ظهر جمعه با انتشار بیانیه اعلام کرد تصمیم به لغو ویزای نواک جوکوویچ براساس ملاحضات بهداشتی و نظم عمومی گرفته شده است. آقای هاوک گفته است به محافظت از مرزهای استرالیا به‌ویژه در شرایط شیوع جهانی کووید، به‌شدت پایبند است.


پیش از این اداره مهاجرت استرالیا ویزای نواک جوکیچ را ششم ژانویه و اندک زمانی پس از ورود وی به این کشور، به‌علت نداشتن مدرک مناسب برای واکسیناسیون کووید لغو کرده بود. مرد اول تنیس جهان با اعتراض به این تصمیم در یک دادگاه اداری، موفق به لغو آن شده بود.

نوواک جوکوویچ از مخالفان واکسن کرونا است. او در زمان ورود به خاک استرالیا و در برگه ثبت طلاعات به پرسش «داشتن سفر خارجی در ۱۴ روز گذشته» پاسخ منفی داده بود. امری که بعدا معلوم شد صحت نداشته است. آقای جووکویچ می‌گوید این پاسخ غلط ناشی از اشتباه دستیارانش بوده است.

از سوی دیگر قهرمان ۲۰ گراند اسلم اعتراف کرده بود که پس از ابتلای به کرونا و با وجود اجبار به قرنطینه با یک خبرنگار مصاحبه کرده است.

نظرات بینندگان