arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۲۴ دی ۱۴۰۰

فرانسه: اگر در وین به توافقی درباره برنامه هسته‌ای ایران دست نیابیم وارد بحران می‌شویم / با روند کُند مذاکرات هیچ چیزی برای گفتگو باقی نمی‌ماند

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه، شامگاه روز جمعه درباره مذاکراتاحیای برجام در وین اتریش به اظهار نظر پرداخت. گفت: «اگر روند مذاکرات وین با کُندی کنونی ادامه یابد و ایران همچنان به غنی سازی اورانیوم بپردازد، هیچ چیزی برای مذاکره باقی نمی‌ماند».لودریان در ادامه مدعی شد: «برنامه هسته‌ای ایران برای ما اروپایی‌ها با توجه به نزدیکی جغرافیایی، یک تهدید به شمار می‌آید».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه، شامگاه روز جمعه درباره مذاکراتاحیای برجام در وین اتریش به اظهار نظر پرداخت.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صحبت می‌کرد، گفت:‌«اگر روند مذاکرات وین با کُندی کنونی ادامه یابد و ایران همچنان به غنی سازی اورانیوم بپردازد، هیچ چیزی برای مذاکره باقی نمی‌ماند».

لودریان در ادامه مدعی شد: «برنامه هسته‌ای ایران برای ما اروپایی‌ها با توجه به نزدیکی جغرافیایی، یک تهدید به شمار می‌آید».

وی اضافه کرد: «اگر در وین به توافقی درباره برنامه هسته‌ای ایران دست نیابیم وارد بحران می‌شویم. ما در وین در برابر دو گزینه قرار داریم، بازگشت سریع به توافق با ایران یا اشاعه هسته‌ای».

این در حالی است که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این کنفرانس خبری از امکان دستیابی به توافق در مذاکرات وین خبر داد.

وی با اشاره به ایجاد فضای بهتر در مذاکرات وین گفت: «امکان دستیابی به توافق با ایران در مذاکرات وین وجود دارد».

نظرات بینندگان