arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

این استقلال را هواداران دوست دارند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران عصر پنج شنبه به پایان رسید و استقلال با ۳۵ امتیاز عنوان نخست را بدست آورد.

شاگردان فرهاد مجیدی که در مسجد سلیمان به دنبال تثبیت صدرنشینی شان بودند حریف بحران زده خود را با سه گل شکست داده تا بعد از ده سال به جایگاه تشریفاتی قهرمان نیم فصل برسند. بعد از آبی ها پرسپولیس با شکست فجر سپاسی در تهران ۳۲ امتیازی شد و همچنان نزدیک ترین رقیب صدرنشین باقی ماند.

آخرین نمایش استقلال در زمین نچندان با کیفیت مسجد سلیمان اگرچه کماکان با آن ایده آل لازم برای رسیدن به قهرمانی فاصله داشته و هنوز خالی از اشکال نیست اما هماهنگی بیشتری را نسبت به باری های قبل از این تیم شاهد بودیم.

درخشش نفراتی همچون حسین زاده، یامگا، زبیر نیک نفس ، مهدی مهدی پور، سیاوش یزدانی و... بر امیدواری ها افزود. در کنار این ها ابوالفضل جلالی جوان و وریا غفوری تازه از بند مصدومیت رها شده هم کیفیت مطلوبی را ارائه داده و خیال هواداران را تا حدودی راحت کردند.

این درست که به قهرمان نیم فصل جام نمی دهند اما آمار به جا مانده از نیم فصل اول می تواند برتری روحی روانی‌ را تا پایان فصل برای پسران آبی  به همراه داشته و آنها را در پایان دادن به طلسم ده ساله ناکامی در قهرمانی لیگ برتر کمک کند.

تنها تیم بدون باخت، بیشترین گل زده، کمترین گل خورده، بهترین تفاضل و بیشترین برد و امتیاز، آبی پوشان تهرانی را دوباره تبدیل به همان تیم دوست داشتنی همیشگی نزد هواداران پر شمارشان کرده است. این برتری بی چون و چرا عیار استقلال در تیم فصل دوم را بالاتر خواهد برد. نیم فصلی که اگر کادر فنی تیم اختلاف و حاشیه را دور نگهداشته و به درستی از همه نفرات و بضاعت تیم بهره ببرد کسب قهرمانی دور از دسترس نخواهد بود.در این مسیر البته پرسپولیس و سپاهان تهدیدی جدی محسوب می شوند.

در تیم مجیدی بازیکنی به نام ژستد هنوز موفق به ارائه بهترین نمایش خود‌نشده و علیرغم حضور ثابت در بازیها در گل سازی و گلزنی عملکرد نا امید کننده ای داشته است.او یکی از دلایل مهم انتقادات به مجیدی بوده و چنانچه سر مربی استقلال همچنان بر استفاده کامل از او اصرار داشته باشد این انتقادات بیشتر هم خواهد شد.اصولا فلسفه جذب باریکن خارجی،بهتر بودن او از نفرات داخلی ست اما ژستد فاقد این ویژگی مهم بوده و با آن‌چهارده میلیارد تومان هزینه ای که روی دست استقلال گذاشته می شد مهاجمین بهتر و سرحال تری استخدام کرد.

با همه این تفاصیل، آبی ها را باید بخت نخست قهرمانی در پایان فصل دانسته و چنانچه دچار غرور و‌حاشیه نشوند انتظار ده ساله طرفداران خود را به پایان خواهند رساند.

نظرات بینندگان